فردا، آخرین فرصت برای خروج از شورای شهر

دنیامالی همه را سرکار گذاشت

پیش از برگزاری انتخابات، دنیامالی برای کسب مجوز جهت حضور در انتخابات ابتدا به دبیرخانه شورای شهر استعفایش را ارائه کرد.
کد خبر: ۶۴۷۴۶۷
دنیامالی همه را سرکار گذاشت

موضوع کناره‌گیری احمد دنیامالی از شورای شهر در حالی امروز در جلسه علنی مطرح نشد که وزیر ورزش و جوانان تا چهارشنبه به او مهلت داده و باید منتظر ماند و دید که وزارت ورزش فردا چه تصمیمی می‌گیرد.

چهارشنبه گذشته انتخابات ریاست فدراسیون قایقرانی برگزار شد و احمد دنیامالی با 23 رای از 37 رای مجمع برای مدت 4 سال سکان این فدراسیون را در دست گرفت.

پیش از برگزاری انتخابات، دنیامالی برای کسب مجوز جهت حضور در انتخابات ابتدا به دبیرخانه شورای شهر استعفایش را ارائه کرد و بعد از آن هم در نامه‌ای که به صورت کتبی در اختیار وزارت ورزش و نماینده سازمان بازرسی قرار گرفت، اعلام کرد که حضورش در فدراسیون منوط به قبول کناره‌گیری‌اش از شورای شهر است. اما تا امروز قبول استعفایش از شورای شهر را ارائه نکرده است و به همین دلیل نمی‌تواند ریاست فدراسیون را برعهده داشته باشد.

جلسات شورای شهر در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته برگزار می‌شود، نه تنها در جلسه یکشنبه بلکه در نشست امروز هم در رابطه با قبول یا رد استعفای دنیامالی صحبتی نشده است.

برخی از جمله دنیامالی اعتقاد دارند که اعضای شورا بابت حضور در این پست، حقوق نمی‌گیرند و حق‌الجلسه به آن‌ها پرداخت می‌شود، بنابراین شغل محسوب نمی‌شود، اما سازمان بازرسی کل کشور صراحتا در نامه‌های متعدد اعلام کرده که اعضای شورای شهر اجازه شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون‌های ورزشی را به شرطی دارند که از شورای شهر کناره‌گیری کنند.

مرتضی طلایی که در غیاب مسجد جامعی ریاست امروز شورا را بر عهده داشت، با اشاره به اینکه شورای شهر تهران درخصوص حضور اعضای شورا در فدراسیون‌های ورزشی از مجلس استفساریه گرفته است، گفت: منتظر پاسخ مجلس شورای اسلامی در این خصوص هستیم و به همین دلیل بررسی استعفای آقای دنیامالی در دستور کار چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد: این موضوع در جلسه بعدی یعنی جلسه روز یکشنبه مورد بررسی قرار می‌گیرد اما علی صابری،‌ یکی دیگر از اعضای شورای شهر در تذکر خود درباره حضور اعضای شورا در فدراسیون‌های ورزشی گفت: برابر قانون باید امروز استعفای آقای دنیامالی مطرح می‌شد، با توجه به اینکه آقای دنیامالی تا 30 بهمن ماه فرصت دارند که استعفای خود را به وزارت ورزش بدهند و در این خصوص تعیین تکلیف کنند باید استعفای ایشان در جلسه امروز مورد بررسی قرار می‌گرفت.

او گفت: مسئولیت کار بر عهده رییس و هیات رییسه شورای شهر است که طلایی خطاب به او گفت: قطعا رییس و هیات رییسه مسئولیت این کار را بر عهده می‌گیرند و با توجه به اینکه فضای شورای شهر مخالف این استعفا است و منتظر پاسخ مجلس در این باره بودیم، استعفای دنیامالی در دستور کار جلسه امروز قرار نگرفت.

به گزارش ایسنا، در حالی که 30 بهمن مهلت تعیین شده از سوی وزیر ورزش برای استعفای دنیامالی است، باید دید وزارت ورزش فردا چه واکنشی نشان خواهد داد. با توجه به این که محمود گودرزی،‌ وزیر ورزش و جوانان دوشنبه گفته بود اگر دنیامالی تا چهارشنبه استعفا نکند،‌ تصمیم دیگری خواهیم گرفت، احتمال اینکه از ریاست فدراسیون کنار گذاشته شود، وجود دارد. تا امروز نیز وزیر ورزش ابلاغ ریاست دنیامالی را صادر نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها