« امروز زیرمیزی‌ها به روی میز آمده است »

سخنان تند و صریح روحانی در همایش مبارزه با فساد

معاون اجرایی دکتر احمدی نژاد درخصوص اظهارات اخیر اکبر ترکان مبنی بر وجود «فسادها و تخلفات مالی سازماندهی شده و با برنامه‌ریزی» در دولت قبل، اظهار داشت: بنده هم اظهارات تکراری آقای ترکان را در رسانه‌ها دیدم. ایشان در نقش کمیسر پلیس به رییس‌جمهور سابق کشور توهین می‌کند.
کد خبر: ۶۴۷۴۳۲
پاسخ به ادعای فساد مالی دولت احمدی‌نژاد

به گزارش شهرخبر، حمیدرضا بقایی با بیان اینکه «باید دید هدف و انگیزه آقای ترکان از طرح این مطالب کذب، غیر مستند و سطحی چیست؟»، افزود: به نظر می‌رسد ایشان بیشتر به دنبال مطرح کردن خودشان هستند. بالاخره آقای ترکان سال‌ها وزیر بوده و در ایام انتخابات هم قائم مقام ستاد آقای روحانی بوده و کمترین توقع ایشان مقام وزارت بود؛ اما علی‌رغم این توقع، به جای وزیر شدن، دبیر شدند و به اصطلاح خیلی تحویلشان نگرفتند.

وی درباره اینکه پاسخ شما به اتهام‌های آقای ترکان به مجموعه دولت سابق با توجه به اینکه وی وعده افشای اسناد فسادهای چند هزار میلیاردی را مطرح کرده، چیست؟، گفت: ادعاهایی که آقای ترکان مدام مطرح می‌کنند مصرف ژورنالیستی دارد و هیچ‌گونه سندیتی هم ندارد.

آیا روحانی مانند بازرگان است

در آستانه سالگرد مهندس بازرگان برخی نشریات اصلاح طلب با انتشار ویژه‌نامه‌های مطالب متنوعی درباره او و اختصاص دادن تمام یا بخشی از روی جلد به عکس های نخست وزیر دولت موقت اختصاص دادند. این نشریات تلاش داشتند به این دلیل که بازرگان هم از اعتدال و میانه روی سخن می گفت و شعار مشهور او «سیاست گام به گام» بود، حسن روحانی را بازرگان دوم بنامند.

عباس سلیمی نمین در گفتگو با مهر کارشناس مسائل تاریخی با بیان اینکه تشبیه سیاست های روحانی به بازرگان توهین به رئیس جمهور است، گفت: خط و مشیی که توسط امام نفی شد و عاقبت از دایره انقلاب کنار گذاشته شد، آیا اصلاح طلبان چنین سرنوشتی را برای روحانی می خواهند؟

وی تشبیه حسن روحانی به بازرگان توسط اصلاح طلبان را یک بازی سیاسی دانست و گفت: باید منتظر بود و دید آقای رئیس جمهور این تشبیه را می پذیرد یا خیر؟

این کارشناس مسائل سیاسی و تاریخی افزود: این شبیه سازی یک ضعف برای روحانی محسوب می شود و این یک بازی سیاسی است تا به رئیس جمهور خط و جهت دهند تا عاقبتی همچون مصدق پیدا کند.

واکنش آمریکا به مذاکرات هسته ای وین

آمریکا اعلام کرد مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 برای دست یابی به توافق دائمی درباره برنامه هسته ای تهران، طولانی، سخت و دشوار است و چیزی برای تضمین موفقیت آن وجود ندارد.

رویترز می نویسد: یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که دولت واشنگتن احتمالا آماده دست یابی به راه حل میانه و وسط درباره بیشتر مسائل اختلاف برانگیزی است که در سه مرحله مذاکرات منتهی به توافق ژنو مطرح شده بودند.

این مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران در وین گفت: روزهای آینده در این هفته آغاز روند سخت و دشوار و طولانی مدت است.

وی افزود: هنگامی که خطرات به این شکل بالاست و شیطان هم در جزئیات نهفته است پس باید تامل و درنگ کرد تا اعتماد جامعه بین الملل به کسب نتیجه جلب شود.

این مقام ارشد دولت آمریکا تاکید کرد: واشنگتن خواهان طولانی تر شدن مذاکرات هسته ای با ایران به بیش از 6 ماه نیست. نیت ما این است که از همین 6 ماه برای کسب توافق دائمی استفاده شود. چیزی برای تضمین موفقیت مذاکرات هسته ای در وین وجود ندارد.

شرط حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی

عضو مجمع روحانیون درباره حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی گفت:‌ اگر او به وعده‌های خود پایبند بماند و آنها را عملیاتی کند، اصلاح‌طلبان در کنارش خواهند ماند.

به گزارش مشرق، سیدمحمد موسوی بجنوردی در خصوص اینکه چرا قصد کنار گذاشتن سیاست را دارید،‌گفت:‌ بنده این جمله را زمانی که افراد دیگری سر کار بودند، عصبانی شدم و گفتم؛ یعنی چه که سیاست را کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: به نظر من احمدی‌نژاد رفتار مثبتی که داشت این بود که با تیم نزدیک خود هماهنگ بود و تا آخر به آنها ارادات داشت البته به درست یا نادرستی آن کاری ندارم.

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح‌طلبان برای تقویت خود نباید خاتمی را رها کنند و در عین حال انسجام و تشکیلات خود را حفظ کنند، درباره مسائل اخیری که در خصوص نظارت استصوابی مطرح شده است، ادعا کرد به عقیده من امام مخالف این موضوع بود.

واکنش مرتضوی به افشاگری علیه احمدی نژاد

سعید مرتضوی خبر برخی سایت ها مبنی بر اینکه اخیرا در جلسه ای با مدیران سابق تامین اجتماعی اعلام کرده در موضوع فاضل لاریجانی از سوی احمدی نژاد تحت فشار بوده، تکذیب کرد و آن را از اصل و اساس دروغ دانست.

مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی در گفت و گو با ایرنا با اعلام این مطلب افزود: اساسا اینجانب در یک ماه گذشته با هیچ خبرنگار و رسانه ای مصاحبه یا گفت و گو نداشته ام.

وی اضافه کرد: همچنین نه تنها در خیابان شهید بهشتی بلکه در هیچ جای تهران دفتری ندارم که مطلب مورد اشاره صحیح باشد و هیچگونه جلسه ای نیز با مدیران سابق سازمان تامین اجتماعی به نحوی که در اخبار آمده نداشته ام لذا اصل خبر و محل آن و جلسه با مدیران سابق سازمان تامین اجتماعی ساختگی و دروغ است.

3 محور اصلی انتخابات مجلس دهم

عضو مجمع روحانیون مبارز و مشاور رییس دولت اصلاحات معتقد است که اصلاح طلبان با تکرار تجربه انتخابات ریاست جمهوری سال 92 روی اشتراکات خود با اصولگراهای نزدیک به خود توافق کنند.

محمدعلی ابطحی مشاور سابق سید محمد خاتمی و از اعضای مجمع روحانیون مبارز در گفت و گو با سایت نامه نیوز در مورد استراتژی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم گفت: جریان دولت، جریان اصلاحات و جریان آقای هاشمی رفسنجانی محورهای سه گانه ای هستند که می تواند لیست انتخابات آینده مجلس را مشخص کنند و فکر می کنم زمینه خوبی هم برای همکاری این سه جریان وجود دارد.

وی درباره احتمال قرارگرفتن نام ناطق نوری درلیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آینده گفت:مسئله سرلیست و ریاست مجلس در حال حاضر مسئله فرعی و زودرس است. جریان اصلاح طلبی در شرایطی هست که بتواند از کسانی چون آقای ناطق نوری و دکتر عارف و دیگران در لیست خود استفاده کند و قطعا افراد هم هستند که می توانند میان دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا مشترک باشند و حمایت هر دو جناح را با خود داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سلام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
۰
۰
خدا هرچه زودتر منجی عالم رابیاورد كه مردم از دست افرادی چون مرتضوی راحت شوند

نیازمندی ها