رفع قطعی مکرر آب شرب تا 20 اسفندماه

معضل آب در پردیس ادامه دارد

معاون بهره برداری شرکت آبفای شرق استان تهران به شهروندان پردیس قول داد: تا 20 اسفند ماه سالجاری مشکل قطعی مکرر آب رفع شده یا حداقل در صورت بروز مشکلات، طبق زمانبندی مشخص و اطلاع قبلی به شهروندان خدمات رسانی شود.
کد خبر: ۶۴۷۴۱۲
معضل آب در پردیس ادامه دارد

بنابر اظهارات شهروندان پردیس حدود سه هفته ای است که روند توزیع آب شرب بخشهایی از این شهرستان با مشکلاتی روبرو است به طوری که قطعی های مکرر، طولانی و بدون اطلاع قبلی زندگی شهروندان را دچار اخلال کرده است.

این در حالی است که در دیماه سالجاری نیز بروز آلودگی شدید در آب شرب پردیس و مسمومیت بیش از دو هزار و 832 نفر از شهروندان، منجر به صدور حکم عزل مدیر پیشین آب و فاضلاب شرق استان از سوی استاندار تهران شد.

این حکم در پی گزارش مدیرکل امنیتی استانداری در مورد علل آلودگی آب شهر پردیس و عوامل موثر در بروز آن صادر شد، در این گزارش مشخص شد که آبفای شرق استان در حفاظت از منابع آب شرب مردم شهر پردیس اهتمام لازم را صورت نداده بود.

معاون بهره برداری شرکت آبفای شرق استان تهران در زمینه قطعی های مکرر آب در شهرستان پردیس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آب شرب پردیس از چاه های حاشیه رودخانه جاجرود و با حدود 15 کیلومتر خط انتقال تامین می شود که پس از سه مرحله پمپاژ به این شهر می رسد، البته بخشی نیز به بومهن و رودهن می رود.

حمیدرضا حاجی زاده عنوان کرد: کاهش قابل توجه نزولات جوی در سالجاری و افت منابع آبی، تامین آب را با مشکلاتی مواجه کرده است به طوری که هم اکنون تولید و مصرف ما در نقطه سر به سر قرار دارد که به همین دلیل نیز با کوچکترین خلل و نقصی در انتقال، مشکل قطعی آب برای شهروندان پیش می آید.

این مسئول ادامه داد: به عنوان مثال روز گذشته برق چاه ها و ایستگاه های پمپاژ به مدت 4.5 ساعت قطع شد که مشکلاتی را برای توزیع آب پدید آورد، برای دستیابی به شرایط پایدار فرصت لازم است که متاسفانه با بروز برخی حوادث و اتفاقات پیش بینی نشده، مشکلات تشدید می شود.

وی متذکر شد: البته مشکل قطعی در بخش کوچکی از شهرستان پردیس که در ارتفاعات قرار داشته و همتراز با مخازن است، رخ داده و حدود 95 درصد از شهرستان مشکلی ندارد.

حاجی زاده گفت: با تهیه طرح های آبرسانی، عملیات اجرایی از روز گذشته آغاز شده و به مردم قول می دهیم که تا 20 اسفند ماه سالجاری مشکل قطعی مکرر آب رفع شده یا حداقل در صورت بروز مشکلات، طبق زمانبندی مشخص و اطلاع قبلی به شهروندان خدمات رسانی شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها