بخشدار غیزانیه اهواز گفت: بررسی‌هایی که انجام دادیم نشان می‌دهد ظرف هشت سال گذشته تولد نوزادان ناقص‌الخلقه و معلول در منطقه برومی بیشتر شده است.
کد خبر: ۶۴۷۳۸۱

جام جم سرا: حسن جعفری در بیست و هشتمین جلسه شورای شهر اهواز، آلودگی‌های صنعتی و دفن پسماند را علت اصلی افزایش تولد نوزادان معلول و ناقص الخلقه در منطقه برومی اهواز اعلام کرد.
وی افزود: بر اساس تحقیقات مرکز بهداشت شرق اهواز این مساله ژنتیکی نبوده و به دلیل آلودگی‌های صنعتی و دفن طولانی مدت زباله در این منطقه است.
جعفری با اشاره به قرار گرفتن سایت دفن زباله اهواز در منطقه برومی در ۲۰ سال گذشته اظهار کرد: شیرابه این زباله‌های دفن شده باعث آلودگی آب منطقه شده و سلامتی ساکنان را تحت تاثیر قرار داده است.
بخشدار غیزانیه همچنین با انتقاد از نحوه خدمات رسانی به منطقه برومی، الحاق این منطقه را به عنوان ناحیه منفصل به شهرداری خواستار شد.
وی گفت: با وجودی که منطقه برومی یکی از ورودی‌های اصلی اهواز و دارای جاده ترانزیتی و مملو از واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک است اما شهرداری حتی به عنوان منطقه حاشیه نیز آن را در نظر نمی‌گیرد. جمعیت هفت هزار نفری برومی با احتساب شاغلان به ۱۳ هزار نفر می‌رسد و ۲۵ واحد صنعتی ملی در این منطقه فعال هستند با این حال هیچکدام از خیابان‌های این منطقه آسفالت نیست و لوله کشی مناسب آب شرب بی‌بهره است. عوارضی که شهرداری از صنایع برومی دریافت می‌کند چندین برابر درخواست ساکنان است و انتظار می‌رود شورای شهر تصمیم مناسبی برای خدمات رسانی به منطقه اتخاذ کند.|انتخاب

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها