در باب مهمانان فردوسی پور

وقتی 90 اجنبی پرست شد

در این برنامه گفتگویی ویژه از ولاسکو، پخش شد و از سویی دیگر نیز ساعتی با حضور تونی اولیویرا، سرمربی تیم فوتبال تراکتور سازی گذشت...
کد خبر: ۶۴۷۳۵۷
وقتی 90 اجنبی پرست شد

برنامه نود طبق روال هر هفته خود، دوشنبه شب روی آنتن شبکه سوم سیما رفت و به بازی های هفته بیست و هفتم لیگ برتر، به خصوص قهرمانی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در جام حذفی پرداخت. در این برنامه همچنین گفتگویی ویژه از ولاسکو، سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران پخش شد و از سویی دیگر نیز ساعتی با حضور تونی اولیویرا، سرمربی تیم فوتبال تراکتور سازی گذشت تا برنامه این هفته نود در غرق اجنبی ها باشد. مسابقه نظرسنجی نود نیز درخصوص انتخاب بهترین مربی خارجی دو دهه اخیر فوتبال ایران بود که در این نظرسنجی، کرانچار بالاترین رای را به دست آورد.

ولاسکو در نود

سرمربی تیم والیبال کشورمان گفت: من پیش از آنکه والیبالیست شوم، به فوتبال علاقه داشتم. در دوران کودکی نیز فوتبال بازی می کردم اما از 15 سالگی به بعد به والیبال روی آوردم.
خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران در گفت و گویی که با نود انجام در پاسخ به این سوال که کدام مربیان فوتبال در جهان را بیشتر می پسندد گفت: فرگوسن و گواردیولا.البته مورینیو هم مربی خوبی است. او سپس درباره گواردیولا گفت: زمانی که در برشا بازی می کرد با مربیان دیگر حرف می زد.از همان زمان دوست داشت که مربی فوتبال شود.او به من زنگ زد و مشاوره گرفت.زمانی هم که در اسپانیا مربی بودم او را در کشورش دیدم.دقیقا زمانی بود که گواردیولا اتوئو را با زلاتان معاوضه کرد.من با پپ ناهار خوردم و او گفت که باید از سه مربی آرژانتینی تشکر کند.یکی سزار منوتی که در جام جهانی سرمربی آرژانتین بود،یکی بیلسا و یکی هم ولاسکو.او می گفت من توانسته ام تاثیر زیادی رویش داشته باشم و چیزهای زیادی درباره مدیریت از من یاد گرفته است.من به این افتخار می کنم که گواردیولا این حرف را درباره من زده است.
خبرنگار نود از او پرسید که بهترین بازیکن جهان از نظر او چه کسی است که ولاسکو بدون هیچ مکثی گفت:مارادونا. او سپس ادامه داد:او برای من بهترین بود.اما الان مسی فوق العاده است.او را دوست دارم.مسی آدمی عادی است و خیلی فروتن.مردم دوستش دارند و ظاهر او اصلا شبیه به ستاره ها نیست.
ولاسکو همچنین افزود: وقتی استقلال و پرسپولیس در تهران بازی دارند ما زمان تمرین را عوض می کنیم و از زمین تمرین بیرون نمیاییم. اینجا مردم از یک شب قبل از مسابقه پشت درب های ورزشگاه ها می خوابند و این فوق العاده است. فوتبال در همه کشورهای دنیا محبوب ترین ورزش است.
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: امروز اگر ایران و آرژانتین در والیبال مقابل هم قرار بگیرند،‌این ایران است که بازی را می برد. اما در فوتبال به نظرم آرژانتین قوی تر است. ولی من اگر سرمربی تیم فوتبال آرژانتین بودم به بازیکنانم می گفتم که نباید ایران را دست کم بگیرند.
ولاسکو در خصوص قهرمان جام جهانی برزیل نیز گفت: همیشه در جام جهانی تیمی که قبل از شروع مسابقات شانس قهرمانی دارد، قهرمان نمی شود. فکر می کنم خیلی سخت است که ایران از گروه خود صعود کند. نیجریه در این گروه تیمی قوی است.
وی در بخش پایانی این مصاحبه در خصوص ایران و مردم ایران عنوان کرد: گاهی اوقات مردم در دنیا تصور غلطی نسبت به ایران دارند. ولی تصور آنها اشتباه است و فقط از دیدگاه سیاسی به ایران نگاه می کنند. مردم ایران با من و همسرم خیلی مهربان بودند. من هم به همه مردم دنیا خواهم گفت که ایران تفاوتی با سایر کشورها ندارد و مردم آن مردم مهربانی هستند.

اسدی: جلالی هم در قهرمانی تراکتور نقش داشت

مرتضی اسدی کاپیتان تراکتورسازی تبریز امشب مهمان برنامه نود بود. وی با تبریک کسب عنوان قهرمانی جام حذفی به هواداران تراکتور، اظهار داشت: ما وقتی دیدیم که لیگ برتر را از دست داده ایم تمام تمرکز خود را روی جام حذفی گذاشتیم و توانستیم در بازی فینال برنده از بازی بیرون بیاییم.
او در بخشی از صحبت هایش درباره الگوهای ورزشی اش حرف زد و گفت: آقا یحیی و سهراب بختیاری زاده الگوهای من بوده اند.من الان 34 سال دارم و دوست دارم مثل این دو عزیز فوتبال بازی کنم.
اسدی که به گفته خودش در دوران حرفه ای فوتبالش فقط دو بار از زمین اخراج شده است درباره صحنه ای که در نخستین بازی لیگ مقابل پرسپولیس کارت قرمز گرفت حرف زد و گفت: در آن صحنه بازی گره خورده بود،پنالتی هم داده بودیم،سر نصرتی شکسته بود و هزار و یک مشکل دیگر.در ضمن خیلی هم خوب بازی نکردیم.
فردوسی پور از او درباره نقش مجید جلالی در این قهرمانی سوال کرد که اسدی گفت: باید از جلالی هم تشکر کنم.ایشان تیم را بسته است،تا جایی که نمی شود نقش جلالی را نادیده گرفت.دیگر تصمیم باشگاه بود که ایشان را برکنار کردند.
اسدی در خصوص مصاحبه تندی که علیه باشگاه پرسپولیس انجام داده بود گفت:مصاحبه من صحبتی بود که با سید جلال داشتم.او از کوره در رفته بود.من نه بی احترامی به باشگاه پرسپولیس کردم نه به هواداران این تیم.سید جلال گفته بود تراکتوری ها زیر توپ می زنند که من هم جوابش را دادم.اگر نه من با سید در تیم ملی هم بازی بودم و او دوست من است.

اولیویرا: ایران دیگر مانند علی کریمی به خود نمی بیند

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز مهمان حضوری برنامه نود بود. وی در خصوص ماجرای خوابیدن روی پیست ورزشگاه در یکی از بازی های تراکتور این گونه توضیح داد: برای اولین بار در عمر ورزشی من بود که آن ماجرای خوابیدن روی زمین اتفاق افتاد. آن خوابیدن روی زمین یک جور ورزش است. نشان دادن این تصاویر شاید مردم را به این فکر بیاندازد که من خواسته ام تئاتر بازی کنم. یک مربی می تواند یک آرتیست باشد. چگونه یک مربی فوتبال می تواند بین دو نیمه وقتی بازی را باخته به گونه ای باشد که خیالش راحت باشد. یک مربی باید تمام تلاش خود را به خرج دهد.
تونی اولیویرا همچنین خاطر نشان کرد: در فوتبال احساسات، عشق و مهربانی وجود دارد و این مسائل است که سبب می شود یک مربی فوتبال آن حرکاتی که من انجام دادم را انجام دهد.
وی در ادامه افزود: کارما تازه شروع شده و باید در لیگ قهرمانان آسیا بجنگیم. ما برای بازی های باقی مانده لیگ هم برنامه داریم. ما تاآخر به صورت حرفه ای کار را دنبال می کنیم و تا زمانی که هستم با قدرت ادامه می دهیم.
سرمربی تراکتورسازی در ادامه درباره رابطه اش با کی روش عنوان کرد: من رابطه خوب و دوستانه ای با کی روش دارم. اما فوتبال ایران دیگر مثل علی کریمی به خود نمی بیند و همین مسئله کار را برای فوتبال ایران سخت می کند.

حمله تند علی کریمی به دایی

علی کریمی گفت: علی دایی زمانی که با رویانیان در جنگ بود دائم از من مایه می گذاشت. اما بعد که با ایشان دوست شد علیه من موضع گیری کرد. هنوز که هنوز است به من می گویند چرا از پرسپولیس رفتی ولی وقتی شرایط به گونه ای می شود که من را نمی خواهند،‌چه باید کرد.
بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در خصوص مشکلات خود با علی دایی در تیم ملی عنوان کرد: آیا علی دایی تا به حال شده کسی را دریبل بزند و توپ را وارد گل کند. همیشه یا روی سانتر گل زده و یا روی پنالتی توپ را تبدیل به گل کرده است.
کریمی خطاب به دایی گفت: الان همه چیز دست شماست اما فردا ممکن است جای ما تغییر کند و بهتر است آدم گذشته خود را فراموش نکند. بازیکنان خیلی جوانی بودند که توپ را به سادگی و بدون خطا از او می گرفتند و او سر آنها فریاد می کشید. کاپیتان تیم هستی که باش ولی حق نداری به کوچکترهای تیم زور بگویی و سر آنها داد بکشی.
وی در ادامه تصریح کرد: آقایان حداقل یک زنگ می زدند و برای صحبت کردن با ما جلسه می گذاشتند. بازهم دم آقای عباس انصاری فرد گرم که در زمان مدیریت خود به من زنگ زد و با او صحبت کردیم و در خصوص قرارداد به توافق نرسیدیم. اما این آقایان حتی یک زنگ هم در ابتدای فصل به من نزدند.
کریمی همچنان گفت: الان هم اگر این حرف ها را به دایی بزنید با داد و بیداد پاسخ خواهد داد.

افشاگری مایلی کهن علیه علی دایی

سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: یکی از حرف های من در جلسه پیشکسوتان پرسپولیس این بود که باید از مدیرعاملی علی پروین حمایت کرد. اما حرف دیگر من این بود که آقای پروین باید نسبت به گذشته تغییر رویه دهد و در جایگاه مدیریت نشسته و باشگاه را مدیریت کند.
محمد مایلی کهن اظهار داشت: ما پیشکسوتان پرسپولیس که دستمان به جیب خودمان می رود باید دست طمع را بیرون انداخته و به کمک پرسپولیس بیاییم.
وی در خصوص اختلافش با الله وردی در جلسه پیشکسوتان گفت: زمانی که هیچ کس ماشین نداشت آقای الله وردی یک خودروی جوانان داشت. ایشان در آن دوران نتوانسته خود را کنترل کند ما چه کاره ایم!
مایلی کهن نسبت به مسائل مالی باشگاه پرسپولیس نیز انتقاد کرد و دست به افشاگری زد و گفت: به نظر من سرمربی پرسپولیس عامل اصلی این اختلافات است و باید 30 درصد از قرارداد وی کم شد. علی دایی 1400 میلیون قرار داشته و ایشان یک میلیون 64 میلیون تومان دریافتی داشته است. این یعنی 84 درصد از رقم قرارداد که علی دایی آن را دریافت کرده است.
وی افزود: تنها بازیکنی که در پرسپولیس کمترین پول را گرفته مهرداد پولادی بوده که فقط 2 درصد دریافتی داشته و در مقابل آقای محمد نوری 857 میلیون تومان دریافتی داشته است. اکثر بازیکنان بالای 50 درصد از قراردادهای خود را دریافت کرده اند و این دیگر اعتراضی ندارد.
این پیشکسوت باشگاه پرسپولیس افزود:‌ چرا باید عکاس شخصی علی دایی همراه او باشد در باشگاه پرسپولیس اما پول او را باشگاه پرسپولیس پرداخت کند؟

استعفای مدیر روابط عمومی پرسپولیس

حسین قدوسی از مدیریت روابط عمومی باشگاه پرسپولیس استعفا کرد.
وی در گفتگو و حمایتی که در این برنامه از محمد رویانیان و عملکرد وی داشت ضمن اعلام استعفای خود عنوان کرد: رقم 60 میلیارد بدهی مطرح شده فقط برای آقای رویانیان نیست و برای مدیران قبلی نبوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها