در گفت و گویی تازه با سرمربی تیم ملی

کروش: فوتبال در خون ایرانیان جاری است

کارلوس کروش با اعلام این که برای صعود از گروه F جام‌جهانی با ایران ناامید نیست، گفت دیدگاه نادرستی نسبت به ایران در جهان وجود دارد.
کد خبر: ۶۴۷۳۵۲
کروش: فوتبال در خون ایرانیان جاری است

کارلوس کروش که از سال 2011 هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفته است، موفق شد این تیم را پس از یک دوره غیبت به جام جهانی برساند و تابستان آینده باید در کنار سه تیم آرژانتین، نیجریه و بوسنی‌وهرزگوین به رقابت بپردازد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران می‌گوید با صعود ایران به جام‌جهانی تازه کار برای این کشور شروع شده است. او در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی "Elcomercio" عنوان کرد: جهانیان دیدگاه بدی نسبت به ایران دارند. در حالی که این دیدگاه درست نیست و فکر می‌کنم با صعود ایران به جام‌جهانی تا حدودی این دیدگاه از بین برود و مردم این کشور با دیدن بازی‌های تیم ملی کشورشان در جام‌جهانی احساس افتخار کنند.

سرمربی تیم ملی ایران درباره تاثیر تحریم اقتصادی روی تیم ملی ایران گفت: قطعا تحریم‌های اقتصادی روی فوتبال ایران تاثیر گذاشته است و ما از این بابت متضرر شده‌ایم. فکر می‌کنم مردم کشورهای دنیا درباره ایران قضاوت نادرستی دارند. آنها باید در ایران زندگی کنند تا بدانند چیزهایی که درباره این کشور گفته می‌شود، درست نیست، زیرا ایران مانند بقیه کشورهاست. مردم در ایران مثل همه جا می‌خندند، گریه می‌کنند، فرزندان‌شان را به مدرسه می‌برند و در ترافیک گیر می‌کنند. انسان‌ها همه برابر هستند.

ورزشگاه "کوریتیبا" که قرار است در آن بازی اول ایران در جام‌جهانی برابر نیجریه برگزار شود، هنوز به آمادگی نرسیده و این باعث می‌شود به احتمال زیاد محل برگزاری ایران و نیجریه تغییر کند. کروش درباره تغییر ورزشگاه "کوریتیبا" گفت: برای من مهم نیست که تیمم در ورزشگاه کوریتیبا بازی کند یا خیر اما فکر می‌کنم همه چیز در برزیل طبق برنامه پیش برود و این ورزشگاه نیز مانند ورزشگاه‌های دیگر برای میزبانی جام جهانی 2014 برزیل آماده شود.

سرمربی 60 ساله تیم ملی ایران درباره هم‌گروهی با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین گفت: این گروه برای ما بسیار سخت است. در این گروه با قهرمان آفریقا، آرژانتین که یک تیم مدعی است و یک تیم اروپایی به نام بوسنی هم‌گروه شده‌ایم. هدفمان در این گروه دوم شدن است و می‌دانیم که رسیدن به آن کار دشواری است اما این به این معنا نیست که ناامید باشیم و تلاشی نکنیم. در جام‌جهانی شگفتی‌های زیادی رخ می‌دهد و ما نیز تلاش می‌کنیم یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز جام بیستم باشیم.

جام جهانی 2014 دومین جام‌جهانی کارلوس کروش است. او در سال 2010 نیز با تیم ملی پرتغال در جام‌جهانی حضور داشت که در دور دوم با شکست از اسپانیا از این رقابت‌ها حذف شد.

کروش درباره دومین حضورش در جام‌جهانی گفت: تا به حال به شکل‌های مختلف در جام‌جهانی حضور داشتم اما درست است جام‌جهانی 2014 برزیل دومین جام‌جهانی من است که به عنوان سرمربی روی نیمکت مربیگری یک تیم می‌نشینم و می‌دانم که حضور به عنوان سرمربی، جام‌جهانی چه اهمیتی دارد. از هم‌اکنون سومین حضورم در جام‌جهانی را نیز برنامه‌ریزی کرده‌ام.

بر اساس گزارش ورزش سه، سرمربی تیم ملی ایران که سابقه هدایت باشگاه رئال مادرید و حضور در کنار سر آلکس فرگوسن را در کارنامه خود دارد، در پایان گفت: فوتبال در خون ایرانیان جاری است و از این که در این کشور فوتبالی مربیگری می‌کنم، خوشحالم. ایران مانند خیلی از کشورها نیست که شوق مصنوعی برای فوتبال داشته باشد که مردم ایران علاقه بسیار زیادی به این رشته ورزشی دارند و همیشه تیم ملی‌شان را حمایت کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمدرضا
United States
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
۰
۰
آیا این متن كامل گفتگو است؟
چرا نظر كروش در مورد تراختور را حذف كرده اید؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها