وقت ندارید و کارهای مختلفی هم دست‌تان است که همه باید تمام شود، اما عقربه‌های ساعت با بی‌رحمی و بی‌توجه به شما و وقت کمی که دارید، حرکت می‌کند و هر ثانیه‌ای که جلوتر می‌رود، شما هم بیشتر احساس اضطراب را تجربه می‌کنید.
کد خبر: ۶۴۷۰۸۰

خیلی از ما با همین شرایط روزهایمان را سپری می‌کنیم و به فکر راهی هستیم که کمی بهتر از وقت‌مان استفاده کنیم. تکنیک‌های مدیریت زمان و استفاده بهینه از وقت هم معمولا خیلی به کارمان نمی‌آید؛ چون احساس می‌کنیم وقت نداریم ​ در این‌باره بخوانیم و اطلاعات کافی به‌دست آوریم​ اما اگر شما هم چنین تجربه‌ای دارید و می‌خواهید شرایط را تغییر دهید، این روش‌ها را به کار بگیرید و امتحان‌شان کنید؛ شاید وضع بهتری برایتان ایجاد کند:

•​ در طول این هفته سه کار خسته‌کننده را قبول نکنید. کارهایی که انرژی زیادی از شما می‌گیرد، خسته‌تان می‌کند و خیلی هم به رسیدن به اهداف‌تان کمکی نخواهد کرد، رد کنید و اجازه دهید زمان بیشتری برای بقیه کارها باقی بماند.

• وقتی در حال انجام کارها هستید، هشدار مربوط به رسیدن ایمیل‌ یا پیامک‌ را قطع کنید تا بتوانید بدون این‌که حواستان پرت شود، کارها را تا آخر انجام دهید.

• کارهایی را که باید در روز خاصی انجام شود، بنویسید و روی میز کارتان بگذارید. اگر این کار ساده را انجام ندهید، ده‌ها و صدها کاری که قرار است انجام شود در ذهن‌تان می ماند و از نظر فکری شما را خسته می‌کند. به کمک این یادداشت‌ها، هیچ کاری فراموش نمی‌شود و همه چیز را می‌توانید بموقع تمام کنید.

• قانون «دو دقیقه» را فراموش نکنید. براساس این قانون هر وقت کاری باید انجام دهید، اگر مدت زمان لازم برای انجام آن کار کمتر از دو دقیقه است، همان لحظه آن را شروع کنید و اگر بیشتر از دو دقیقه زمان می‌خواهد، همان موقع برای انجام کار برنامه‌ریزی کنید. این قانون فوق‌العاده است و به شما کمک می‌کند زمان زیادی برای برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی‌ کارهایتان نگذارید. علاوه بر این، کارهای کوچکی که در زمانی کمتر از دو دقیقه انجام می‌شود ، به کمک این قانون از برنامه کارهای روزمره خارج می​شود و حجم برنامه‌هایتان کاهش می‌یابد.

• سه کاری را که حتما باید تا پایان روز انجام شود، مشخص کنید و آنها را بنویسید. البته این کارها با آنچه باید در طول روز انجام دهید، فرق می‌کند و منظور اهداف کوتاه مدتی است که در آن روز باید به آن دست یابید.

• کارهایی را که به شما انرژی می‌دهد، پیدا کنید و در برنامه‌تان زمانی هم به آنها اختصاص دهید. خیلی‌ها هستند که این موضوع را می‌دانند اما در عمل زمانی برای این کارها در نظر نمی‌گیرند و توجهی به آنها ندارند. ​​

منبع :lifehack.org

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها