کشته شدن 17 عضو طالبان، انفجار در ولایت فراه، کشته و زخمی شدن هفت نفر در جریان درگیری مسلحانه در ولایت وردک و تیراندازی در ولایت طخار از جمله خبرهای مرتبط با افغانستان به شمار می رود.
کد خبر: ۶۴۷۰۶۹
هلاکت 17 عضو طالبان در افغانستان

وزارت کشور افغانستان امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در جریان عملیات نیروهای امنیتی در 24 ساعت گذشته در بخشهای مختلف این کشور 17 عضو طالبان کشته و 16 فرد دیگر بازداشت شدند.

پلیس ملی، ارتش و اداره جاسوسی افغانستان چندین عملیات پاکسازی را در ولایت های ننگرهار، لغمان، زابل، وردک، خوست، پکتیکا و هلمند انجام داد که در جریان این عملیات 17 عضو طالبان کشته و 16 فرد دیگر بازداشت شدند.

نیروهای افغانی همچنین موفق به کشف و ضبط تسلیحات طالبان شدند. در این بیانیه به تلفات نیروهای امنیتی اشاره نشده و سرکردگان شبه نظامیان نیز در این باره اظهار نظر نکرده اند.

مقامات افغانی همچنین اعلام کردند که بر انفجار بمب در ولایت فراه در غرب این کشور دو پلیس کشته و دو فرد دیگر زخمی شدند.

همچنین روز گذشته بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای در ولایت هلمند در جنوب افغانستان یک نفر کشته و سه فرد دیگر زخمی شدند.

در همین حال در جریان درگیری مسلحانه میان افراد مسلح و نیروهای امنیتی در ولایت وردک در شرق افغانستان چهار نفر کشته و سه فرد دیگر زخمی شدند.

پلیس افغانستان همچنین اعلام کرد که یک فرد مسلح به یکی از کارمندان اداره امنیت ملی یا سازمان اطلاعاتی این کشور در ولایت طخار در 245 کیلومتری شمال شهر کابل تیراندازی کرد و باعث کشته شدن وی شد.

بر این اساس نیروهای امنیتی فرد مهاجم را فورا شناسایی کرده و تحقیقات در زمینه انگیزه اصلی این فرد آغاز شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها