رئیس سازمان سنجش باره برخی سؤالات مربوط به دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در آزمون کارشناسی ارشد امسال توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۶۴۶۶۰۱
سؤالات احمدی نژادی در کنکور

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با «عصرایران» افزود: دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد یکی از واقعیت های تحولات سیاسی ایران است و قطعا در درس های مختلف رشته علوم سیاسی نیز این مقطع از تاریخ سیاسی ایران بررسی می شود.

وی درباره طرح سؤالاتی درباره احمدی نژاد در آزمون ارشد امسال گفت: سازمان سنجش آموزش کشور به دنبال پیروی یا پیگیری فعالیت های سیاسی نیست و چنین اقداماتی را به ضرر عملکرد خود می داند. سازمان سنجش تنها به معیارهای علمی در سنجش تکیه می کند.

رئیس سازمان سنجش درباره سؤالات مربوط به دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد هم تاکید کرد: این سؤالات توسط طیفی از اساتید رشته علوم سیاسی با گرایش های سیاسی مختلف تهیه شده اند.

خدایی ادامه داد: در موضوع تهیه سؤالات آزمون ها، تنها معیارهای علمی و استاندارد مدنظر قرار می گیرند. تنها اساتیدی می توانند برای آزمون کارشناسی ارشد، سؤال طرح کنند که حداقل در 2 ترم منتهی به زمان برگزاری آزمون، سابقه تدریس این درس را داشته باشند.

وی افزود: دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد یکی از واقعیت های تحولات سیاسی ایران است و قطعا در درس های مختلف رشته علوم سیاسی نیز این مقطع از تاریخ سیاسی ایران مورد بررسی قرار می گیرد. طرح سؤالات درباره این دوره یا اشاره به آن در سؤالات آزمون ارشد رشته علوم سیاسی نیز در همین راستاست.

سناریوی شبکه های ماهواره ای در مورد سران فتنه

به بهانه 21 بهمن و سومین سالروز حصر سران فتنه، شبکه های ماهواره ای درخطوط خبری_ تحلیلی خود به بازخوانی این مسئله و فضاسازی برای رفع حصر -کروبی، موسوی و رهنورد می پردازند.

سناریوی اصلی این شبکه ها این است که در شرایط فعلی از یکسو رهبری و قوه قضائیه را مسئول و به اصطلاح مقصر حصررهبران جنبش سبز مطرح نمایند و از سوی دیگر، دولت روحانی را تحریک کنند که تلاش ها و تحرکات برای رفع حصر ناکافی است.

به موازات این سناریو، شبکه های بیگانه می کوشند موضوع رفع حصر سران فتنه را در قامت یک مطالبه اجتماعی به تصویر بکشانند و از همین روی؛ تمام بیانیه هایی که از سوی نهادهای به اصطلاح حقوق بشری درباره سومین سالروز حصر سران فتنه منتشر شده است بصورت برجسته مورد بازتاب و انعکاس قرار گرفته تا بستر سازی برای وررود به لایه های افکار عمومی کلید بخورد.

هدفمندی یارانه ها و شیطنت رسانه های بیگانه

موضوع هدفمندی یارانه ها به سوژه خبری شبکه های ماهواره ای تبدیل شده است و آنچه که مشخص است؛ تلاش این شبکه ها بر بحرانی نشان دادن وضعیت اقتصادی ایران است. برخی ازاین شبکه ها و بخصوص شبکه بی بی سی با شیطنت رسانه ای خود تقریبا از عبارت "هدفمندی یارانه ها" استفاده نمی کنند و بصورت جهت دار بیشتر عبارت "حذف یارانه ها" را بکار می برندتا تنش و نگرانی را به مردم پمپاژ کند.

موضوع افت فاحش ارزش سهام در بازار بورس نیز مورد توجه ویژه شبکه های ماهواره ای است. بطور مشخص برخی از این شبکه ها می کوشند این خط تحلیلی را جا بیندازد که دخالت افرادی در کنار برخی تصمیمات دولت ورانت های اطلاعاتی از عوامل افت ارزش سهام در بازار بورس است. نتیجه گیری مطلوب این خط تحلیلی، القای نابسامانی بازار سرمایه در کنار سایر معضلات اقتصادی است.

زیباکلام :اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه علت دشمنی رژیم صهیونیستی با ایران بدین خاطر است که ما می‌خواهیم آنان را محو کنیم، گفت: من کشور اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم چراکه سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، صادق زیباکلام در مناظره‌ای با موضوع «تعامل انقلاب اسلامی با غرب» با حضور عبدالله گنجی گفت: من در گذشته تضاد و مبارزه ایدئولوژیک جمهوری اسلامی با غرب را متاثر از میراثی که از جریان چپ مارکسیستی به جریانات انقلابی رسیده بود، می‌دانستم اما الان معتقدم شروع ستیز جمهوری اسلامی با غرب از جایی بود که مسلمانان انقلابی در سال 58 جا پای مارکسیست‌ها گذاشت و همان باورهای آنان را پذیرفتند.

وی در ادامه با اشاره به نگاه بازرگان به دین گفت: بازرگان تمام عمرش را صرف این کرد که بگوید اسلام برای این دنیا نیز حرف دارد تا این دنیا را برای ما بهشت کند و نسل 57 نیز با تمام وجود معتقد بود که اقتصاد توحیدی وجود دارد و ما در اوایل انقلاب نگاه ایدئولوژیک به اسلام داشتیم و معتقد بودیم که کامل‌تر از ایده‌های غرب و شرق است.

ماجرای حمله اصلاح‌طلبان به هاشمی

سیدمحمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در گفت‌وگو با سایت «نماینده» درباره هجمه اصلاح‌طلبان در دولت خاتمی به هاشمی‌رفسنجانی گفت: فقط عناصر تندرویی که بعدا قوام و شکل گرفتند مثل اکبر گنجی و عباس عبدی و... بود که علیه آقای هاشمی بودند. البته بعدا هم اذعان کردند که اشتباه می‌‌کردند. جریان حاکم دولت خاتمی با آقای هاشمی مرتبط بود. حتی اکثر وزرای کابینه آقای هاشمی در کابینه آقای خاتمی هم بودند.

معاون اول آقای رفسنجانی(مرحوم‌دکتر‌حبیبی) معاون اول آقای خاتمی هم بود. آقای نوربخش، آقای مهاجرانی، آقای خرازی و... عناصر کلیدی بودند که در هر دو کابینه (آقای هاشمی و آقای خاتمی) حضور داشتند.

بنابراین این دو دولت در تقابل باهم نبودند. عناصر تندرو و رادیکالی بودند که صاحب نشریه هم بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
۰
۰
آقای زیبا كلام همان انقلابیون تندرویی كه ماركسیسم میپنداری هنوز زنده اند و تا آخرین نفس پای انقلاب هستند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها