بر اساس نتایج نظرسنجی انجمن دانش‌آموختگان علوم اجتماعی

بیش از ۷۰ درصد از «سبد کالا» ناراضی‌اند

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط یک نهاد دانشگاهی، در حالی که ۵۴ درصد مردم تهران از عملکرد اقتصادی دولت راضی هستند، بیش از ۷۰ درصد مردم با نحوه توزیع سبد کالا مخالف بوده و نظام توزیع نقدی یارانه‌ها را ترجیح می‌دهند.
کد خبر: ۶۴۶۱۴۶
بیش از ۷۰ درصد از «سبد کالا» ناراضی‌اند

بر اساس نظرسنجی انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران که در سطح شهر تهران انجام شده است، 54 درصد پاسخگویان از عملکرد اقتصادی دولت رضایت کامل و نسبی دارند اما در گزاره ای دیگر و در ارزیابی از سبد کالا، بیش از 70 درصد پاسخگویان، با نحوه توزیع سبد کالا موافق نیستند و نظام توزیع نقدی یارانه ها را ترجیح می دهند.

این نظرسنجی توسط انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران و در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 16 و 17 بهمن در شهر تهران انجام شده است. حجم نمونه این نظرسنجی 345 نفر از شهروندان تهرانی حاضر در صف های سبد کالا بوده و در 8 نقطه شهر تهران انجام شده است.

میزان رضایت از عملکرد اقتصادی دولت

بر اساس این پژوهش 54 درصد پاسخگویان از عملکرد اقتصادی دولت رضایت کامل و نسبی داشته اند. در این نظرسنجی در یک سئوال کلی رضایت پاسخگویان از عملکرد اقتصادی دولت یازدهم مورد سئوال قرار گرفته است که 36 درصد اعلام کرده اند در حد «زیاد» از عملکرد دولت در زمینه اقتصادی راضی اند و 18 درصد نیز «تاحدودی» رضایت دارند (جمعاً 54 درصد) . همچنین 8 درصد در حد «کم» رضایت دارند و 34 درصد نیز «اصلاً» راضی نیستند.

رضایت سنجی از اقدام دولت در توزیع سبد کالا

بر اساس این نظرسنجی اکثر پاسخگویان (بیش از 70 درصد) با نحوه توزیع سبد کالا موافق نیستند و نظام توزیع نقدی یارانه ها را ترجیح می دهند.

82 درصد پاسخگویان معتقدند «بهتر بود مبلغ نقدی سبدکالا در حساب یارانه ها واریز می شد»

79 درصد پاسخگویان با «عدم احتساب تعداد نفرات خانوار در توزیع سبد کالا» اظهار «نارضایتی» کرده اند .

73 درصد پاسخگویان معتقدند که سبد کالا به افراد نیازمندتر تعلق نگرفته است و اعلام کرده اند: « افراد نیازمندتر از خود را می شناند که سبد کالا به آنها تعلق نگرفته است.»

همچنین 63 درصد نیز اظهار داشته اند «افراد بی نیازی را می شناسند که سبد کالا به آنها تعلق گرفته است».

81 درصد پاسخگویان «با حذف یارانه افراد متمول و مرفه موافق هستند».

70 درصد پاسخگویان «نحوه توزیع سبد کالا را مغایر کرامت و آبروی شهروندان می دانند».

درباره ارزیابی از مدیریت اجرایی در توزیع سبد کالا نیز 69 درصد پاسخگویان «مدیریت در توزیع سبد کالا را ضعیف ارزیابی کرده اند».

86 درصد پاسخگویان امیدوارند : «در مرحله بعدی ، معادل نقدی سبد کالا در حساب یارانه افراد واریز گردد».(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۰
۰
چرایكبارازروی صداقت صحبت نمیكنیدآقایان جامداران جام جمی؟چون دولت به مردم احترام گذاشته .شمامدعیان عدالت كجابودندزمان دولت عدالت پرور؟حالاشدیدحامیان عدل وعدالت؟؟؟هیهات
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
۰
۰
باسلام؛برای ماكه سبدكالا تو مرحله اول تعلق نگرفت؛همسرم كارگرساختمان؛بدون بیمه وبدون نشان؛چطورمیخوان به قشرضعیف كمك كنند؛همه روازطریق بیمه میخوان بشناسن؛پس چراكارگرای ساختمان رو بیمه نمیكنید؛تو همین بیمه كردن ما موندن چه برسه به سبدكالا
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها