رئیس سمینار بین المللی کاهش سوانح ترافیکی خبر داد:

حوادث ترافیکی، اصلی‌ترین دلیل مرگ و میر در سنین مولد

پیکار نابرابر انسان‌ها و خودرو‌ها در جریان تصادفات رانندگی طی ۹ ماهه نخست سال جاری، ۱۴ هزار و ۳۷۵ پیکر بی‌جان و ۲۵۳ هزار و ۶۲۴ مجروح و مصدوم به جا گذاشته است.
کد خبر: ۶۴۶۱۰۶

جام جم سرا: شهرام جباری زادگان کار‌شناس برنامه ریزی شهری اعلام کرد: از اول فروردین تا آخر آذر به طور متوسط هر ۲۷ دقیقه و ۳۹ ثانیه یک نفر در تصادفات رانندگی در جاده‌های کشورمان کشته شده‌اند و در هر یک دقیقه و ۳۴ ثانیه نیز یک نفر آسیب دیده‌اند.
وی با اشاره به اینکه هر روز در تصادفات کشورمان ۵۲ نفر کشته و ۹۱۹ نفر مجروح و مصدوم می‌شوند، افزود: از مجموع کشته شدگان، سهم مردان ۱۱ هزار و ۶۹ نفر (۷۷ درصد) و سهم زنان ۳ هزار و ۳۰۶ نفر (۲۳ درصد) بوده است.
وی با بیان اینکه تعداد کشته‌ها و مجروحان و مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی کشورمان از جمعیت بسیاری از کشورهای جهان بیشتر است، اظهار کرد: افرادی که در نُه ماهه نخست سال جاری بر اثر تصادفات رانندگی در کشورمان کشته شده یا آسیب دیده‌اند، معادل جمعیت کشورهایی همچون مالدیو، ایسلند و باربادوس است.
جباری زادگان با تأکید بر اینکه خوشبختانه رقم کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی کشور در سال گذشته کاهش محسوسی دارد، تصریح کرد: البته این کاهش تلفات در تهران نسبت به سال‌های گذشته شتاب بیشتری از میانگین کشور داشته است.
این کار‌شناس مسائل شهری در پایان با اعلام اینکه آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در تهران طی سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته، خاطرنشان کرد: این مهم متأثر از فعالیت‌های شبانه روزی نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت شهری تهران در زمینه ایمن سازی و هوشمندسازی ترافیک بوده است.|مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها