معاون امور کنسولی وزارت امور خارجه خبرداد

رایزنی برای رهایی سربازان گروگان گرفته شده

معاون پارلمانی و امور کنسولگری وزارت امور خارجه با بیان این‌که «رایزنی‌های لازم برای آزادی مرزبانان ربوده شده ایرانی از آغاز حادثه در حال پیگیری و انجام است» گفت: رایزنی‌های صورت گرفته در مورد موضوع اخیر همچون موارد مشابه قبلی تا قبل از حصول نتیجه رسانه‌ای نمی‌شود.
کد خبر: ۶۴۵۹۴۰
رایزنی برای رهایی سربازان گروگان گرفته شده

حسن قشقاوی در حاشیه نخستین کنفرانس بین‌المللی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در جمع خبرنگاران در مورد آخرین پیگیری‌های صورت گرفته در رابطه با ربوده شدن تعدادی از مرزبانان ایرانی در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ورزارت امور خارجه، وزارت کشور و سایر ارگان‌های ذی‌ربط از آغاز‌ین لحظات وقوع این حادثه در حال پیگیری این موضوع هستند.

وی با ابراز امیدواری از رهایی گروگان‌های ایرانی افزود: نتایج رایزنی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در مورد گروگان‌گیری اخیر همچون موارد مشابه قبلی تا زمان به نتیجه رسیدن رسانه‌ای نمی‌شود. ما امیدواریم که این حادثه همچون حوادث قبلی منجر به آزادی عزیزان‌مان شود.

وی هم‌چنین در واکنش به اظهارات اخیر غرب مبنی بر این‌که در مذاکرات آتی ایران و 1+5 به جز بحث پرونده هسته‌ای ایران بحث حقوق بشر نیز مورد بررسی و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، اظهار کرد: همان‌طور که بارها آقای ظریف، خانم افخم و همه مسئولان کشور اعلام کرده‌اند بحث مذاکرات صرفا در مورد پرونده هسته‌ای ایران است.

معاون پارلمانی و امور کنسولگری وزارت امور خارجه با اشاره به مذاکرات آتی ایران و 1+5 با بیان این‌که «قطعا این دوره از مذاکرات،‌مذاکرات مهم و نفس‌گیری است» اظهار کرد: از آن‌جایی که عنوان مذاکرات آتی «مذاکرات جامع» است، هم طرف ایرانی و هم طرف مقابل بارها سختی کار را اعلام کرده‌اند. با این وجود من باردیگر متذکر می‌شوم که هرچقدر اجماع ما در داخل بیشتر باشد و در کشور ما شاهد همدلی و همبستگی ملی باشیم طرف ایرانی می‌تواند با موفقیت این مرحله را نیز پشت‌سر بگذارد.

وی در پایان با اشاره به تاثیر مذاکرات اخیر در خلق حماسه اقتصادی خاطرنشان کرد: هیچ‌ کسی در این تردیدی ندارد که پس از روی کار آمدن آقای روحانی تعامل کاملا مثبتی در عرصه دیپلماسی عمومی در فضای جهانی به وجود آمده است. همان‌طور که بارها اعلام شده کار تمام نشده است بلکه باید منتظر نتایج مذاکرات آتی باشیم. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علیپور
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
۰
۰
آرزوی من و مسلما همه هم وطنانم آزادی سربازان گروگان گرفته شده است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها