رضایی: ترکیب اعزامی به جام‌جهانی آمریکا هنوز مشخص نشده است

2 آزادکار ایران در صدر رده‌بندی دنیا

فدراسیون بین‌المللی کشتی(فیلا) نخستین رده‌بندی سال 2014 آزادکاران دنیا را در حالی اعلام کرد که در این رده‌بندی حسن رحیمی و رضا یزدانی، پیشتاز وزن‌های 57 و 97 کیلو هستند.
کد خبر: ۶۴۵۵۹۹

فیلا که در سال‌های اخیر همواره به صورت ماهانه رده‌بندی وزن‌های مختلف کشتی آزاد و فرنگی دنیا را اعلام می‌کند، پس از سپری شدن ماه ژانویه، نخستین رده‌بندی برترین آزادکاران دنیا در سال 2014 را در حالی اعلام کرد که عملکرد کشتی‌گیران در دو جام بین‌المللی یاریگین و شولتز در آن تاثیر داشت، اما با توجه به این‌که جام تختی اخیرا به پایان رسیده، در این رده‌بندی لحاظ نشده است. به هر صورت بر اساس این رده‌بندی در وزن 57 کیلو حسن رحیمی بالاتر از دو رقیب اصلی خود یعنی آمیت کومار از هند و نریمان اسرافیل‌اف روس در صدر ایستاده است، درست مثل رضا یزدانی که در وزن 97 کیلو بالاتر از ختاگ گازیموف کشتی‌گیر پرقدرت جمهوری آذربایجان و دیگر رقیب اصلی خود یعنی پاولو اولینیک اکراینی پیشتاز است.

اما در حالی که در دو وزن 65 و 70 کیلو خبری از آزادکاران ایران نیست در 61 کیلو مسعود اسماعیل‌پور چهارم است، در 74 کیلو عزت‌الله اکبری پشت سر نفر اول سال‌های اخیر این وزن یعنی جردن باروفس از آمریکا در رده دوم قرار دارد و رشید قربان‌اف روس نیز در رده سوم قرار دارد. همچنین در 86 کیلو احسان لشگری پس از ابراگیم آلداتوف از اکراین و سالاس پرز کوبایی در رده سوم قرار دارد و در 125 کیلو در حالی که حاجی مراد گاتسالوف کشتی‌گیر نامدار روس صدرنشین است، کمیل قاسمی و پرویز هادی از ایران در رده‌های دهم و دوازدهم هستند.

لس‌آنجلس میزبان جام‌جهانی

کشتی‌گیران‌ گرچه در سال جاری میلادی رقابت‌های قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و پیکارهای جهانی ازبکستان را پیش رو دارند، اما نخستین میدان و به نوعی محک جدی و میدان رسمی فرا روی کشتی‌گیران پیکارهای جام‌جهانی لس‌آنجلس است که قرار است طی روزهای بیست و چهارم و بیست‌وپنجم اسفندماه برگزار شود. بنا بر اعلام قبلی تیم ملی ایران نیز در این رقابت‌ها حضور خواهد یافت. در این رابطه علیرضا رضایی، مدیر تیم‌های ملی کشتی به سایت فدراسیون گفت: هنوز در خصوص کشتی‌گیران حاضر در جام‌جهانی در بعضی اوزان به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و ترکیب تیم اعزامی 15روز مانده به آغاز رقابت‌ها اعلام می‌شود. اعلام اسامی صورت گرفته برای جام‌جهانی، اظهار نظر شخصی افراد است.

این رقابت‌ها با حضور ده تیم ایران آمریکا، روسیه، گرجستان، ارمنستان، ژاپن، مغولستان، ترکیه، اکراین و هند برگزار خواهد شد.

آخرین مسابقه‌های جام‌جهانی کشتی آزاد سال گذشته در تهران با قهرمانی تیم ایران همراه شد و تیم‌های روسیه و آمریکا دوم و سوم شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها