درباره تاریخ 91 ساله یک حرکت استثنایی در فوتبال

زیباترین قیچی برگردان های تاریخ فوتبال/تصاویر

گل زدن با یک ضربه برگردان یا قیچی برگردان یکی از زیباترین حرکت ها و واکنش هایی است که در یک مسابقه فوتبال ثبت می شود.
کد خبر: ۶۴۵۲۸۴
زیباترین قیچی برگردان های تاریخ فوتبال/تصاویر

سایت جام جم ورزشی - هر بازیکنی توانایی این را ندارد که قیچی برگردان بزند. در تاریخ فوتبال دنیا بازیکنان معدودی بوده اند که در این زمینه تبحر زیادی داشته اند. البته برخی نیز به طور تصادفی با یک قیچی برگردان بی نظیر گلزنی کرده اند اما به هر حال گلزنی از این راه یک استعداد ذاتی می خواهد. پایگاه خبری دیلی میل انگلیس زیباترین قیچی برگردان های تاریخ فوتبال دنیا را از ابتدا تاکنون جمع آوری کرده است. نخستین قیچی برگردان بی نظیر در سال 1921 میلادی ثبت شد. آخرین قیچی برگردان بسیار زیبا و استثنایی را زلاتان ابراهیموویچ دو سال پیش رقم زد. به هر حال زیباترین قیچی برگردان های تاریخ را در ادامه می بینیم:

1- "بر بلیس" مهاجم تاتنهام 91 سال پیش یعنی در دهه بیست میلادی نخستین قیچی برگردان زیبای تاریخ را ثبت کرد. تاتنهام در فینال جام حذفی انگلیس مقابل ولوز قرار گرفته بود و بازی را برد:

Bert Bliss executes an overhead kick for Tottenham in the 1921 FA Cup final against Wolverhampton Wanderers at Stamford Bridge

2- چه اشکالی دارد یکی از زیباترین قیچی برگردان های تاریخ در تمرینات رقم بخورد؟ این کار را اوزه بیوی کبیر انجام داد، اسطوره فوتبال پرتغال که یک ماه پیش در گذشت. این قیچی برگردان بی نظیر در تمرینات پیش از دیدار انگلیس و پرتغال در مقدماتی جام جهانی برای همیشه ثبت شد:

Portugal's Eusebio demonstrates an overhead kick during training

3- این یکی قیچی برگردان باز هم از سوی یکی از بازیکنان تاتنهام ثبت شد. تاتنهام در آوریل 1959 پنج بر صفر وست برومویچ را در لیگ انگلیس شکست داد. بابی اسمیت در این دیدار سه گل برای تاتنهام گل زد که گل دوم او یکی از زیباترین قیچی برگردان های تاریخ لقب گرفت:

Tottenham Hotspur's Bobby Smith (second r) scores the second goal of his hat trick with a perfectly executed overhead kick past West Bromwich Albion goalkeeper Ray Potter (second l)

4- این بازیکن "بیل شانکلی " نام دارد و اسکاتلندی است. او 300 بار برای تیم "پرستون" به میدان رفت و مدتی هم برای لیورپول بازی کرد. او تبحر زیادی در زدن قیچی برگردان داشت که یکی از آنها را در زیر می بینید. او در تمرینات این حرکت را برای همیشه ثبت کرد. توپ برگردان او مستقیم به درون دروازه رفت:

Preston North End's Bill Shankly practising an overhead kick in 1946

5- جیمی کیس بازیکن لیورپول در سال 1979. لیورپول در لیگ انگلیس سه بر یک مقابل وولز باخت اما کیس یکی از زیباترین گل های تاریخ را زد:

Preston North End's Bill Shankly practising an overhead kick in 1946

6- این هم از " دنیس لاو" که زمانی به سلطان اولدترافورد مشهور شده بوده بود. او در سال 1971 و دیدار منچستریونایتد و وست هام یکی از زیباترین قیچی برگردان های تاریخ را ثبت کرد:

Denis Law attempts an overhead kick for Manchester United

7- "مارک جونز" بازیکن سابق لیدزیونایتد در سال 1973 مقابل لیورپول اینگونه یکی از زیباترین قیچی برگردان های تاریخ را می زند:

Leeds United's Mick Jones (right) scores with an overhead kick

8- فینال جام حذفی انگلیس در سال 1976 بین منچسترسیتی و نیوکاسل . من سیتی با یک قیچی برگردان بی نظیر که "دنیس تیورت" زد قهرمان شد:

Manchester City's Dennis Tueart (3rd left) scores the winning goal with an overhead kick during the 1976 League Cup final against Newcastle at Wembley

9- فینال 1979 جام حذفی اینبار بین منچستریونایتد و آرسنال. توپچی های لندن قهرمان شدند و قیچی برگردان "فرانک استاپلتون " و گل زیبایی که او زد یکی از دلایل قهرمانی آرسنال شد:

Arsenal striker Frank Stapleton tries an overhead kick during the 1979 FA Cup final, but Manchester United's goalkeeper Gary Bailey wasn't called upon as the shot went over the crossbar

10- نیمه نهایی جام جهانی 1982 بین فرانسه و آلمان غربی. دو تیم در وقت های عادی و اضافه سه بر سه مساوی کردند و در پنالتی آلمانی ها به فینال رسیدند. کلاوس فیشر بازیکن تیم ملی آلمان در جریان بازی این چنین به فرانسوی ها گل زد:

Germany's Klaus Fischer scores from an overhead kick as France's Michel Platini looks on.

11- بایرن مونیخ و وردبرمن در بوندسلیگای سال 1988. مارک هوگوز بازیکن ولزی بایرن مونیخ به زیباترین شکل ممکن به وردبرمن گل می زند:

Mark Hughes playing for Bayern Munich and Werder Bremen's Gunnar Sauer

12- سال 1997 و دیدار لیگ برتری بین آرسنال و بلکبرن. مارتین کئوون بازیکن تیم آرسنال در شب پیروزی تیم خود یکی از زیباترین گل های تاریخ را زد:

Arsenal's Martin Keown (right) clears from Blackburn Rovers' Chris Sutton (left) with an overhead kick

13 - یورگن کلینزمن بازیکن سابق تیم ملی و تاتنهام نیز در سال 1995 مقابل بولتون یک قیچی برگردان بی نظیر ثبت کرد:

Tottenham's Jurgen Klinsmann attempts to score with an overhead kick during a clash with Bolton in 1995

14- تونی کاتی و دیدار لیگ برتری بین لسترسیتی و بارنزلی در سال 1998:

Leicester's Tony Cottee tries to score with an overhead kick against Barnsley

15- دوایت یورک بازیکن به یاد ماندنی منچستریونایتد نیز در سال 1995 مقابل تاتنهام با این روش گلزنی کرد:

Aston Villa's Dwight Yorke lines up an overhead goal attempt during a Premiership clash against Tottenham at Villa Park

16- این قیچی برگردان بی نظیر در فینال لیگ قهرمانان اروپا بین منچستریونایتد و بایرن مونیخ ثبت شد. بایرن تا دقایق پایانی یک بر صفر جلو بود اما در نهایت باخت. کارستن یانکر در شبی که تیمش تراژدی گونه باخت یک قیچی برگردان استثنایی زد. علی دایی در آن دیدار روی نیمکت بایرن نشسته بود:

Carsten Jancker of Bayern Munich hits the Manchester United crossbar with an overhead kick during the 1999 European Cup final

17- میشله دی پیدی بازیکن ایتالیایی بازیکن شفیلد و یک برگردان بسیار زیبا در جریان یکی از بازی های لیگ برتری در سال 2001:

Sheffield Wednesday's Michele Di Piedi tries an overhead kick during a derby match against Sheffield United in 2001

18- لیورپول و میدلزبورو در لیگ برتر و در سال 2004. جان آرنه ریس بازیکن لیورپول با این قیچی برگردان یکی از زیباترین گل های تاریخ لیگ برتر را ثبت کرد:

Liverpool's John Arne Riise attempts a spectacular overhead kick

19- دیدیه دروگبا بازیکن تیم چلسی در دیدار لیگ برتری مقابل اورتون در سال 2005 با این ضربه گل زد:

Didier Drogba tries an unsuccessful overhead kick during the Barclay's Premiership match between Everton and Chelsea at Goodison Park in 2005

20- دربی منچستر در سال 2011 و دیداری که منچستریونایتد با نتیجه دو بر یک آن را برد. وین رونی صحنه ای را در این دیدار به وجود آورد که هرگز فراموش نمی شود:

Wayne Rooney scores with an overhead kick to see off Manchester City

21- و زلاتان ابراهیموویچ سوئدی. دیدار مقدماتی جام جهانی بین انگلیس و سوئد و گلی که این اعجوبه سوئدی با یکی از زیباترین قیچی برگردان های تاریخ به ثمر رساند. این گل جایزه زیباترین گل سال را از آن خود کرد:

Zlatan Ibrahimovic scores his fourth goal against England

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها