پیش از این تحقیقات دانشمندان نشان داد مصرف آسپرین خطر ابتلا به سرطان سینه و ملانوما را کاهش می دهد اما تحقیقات جدید دانشمندان از تاثیر مصرف آسپرین بر کاهش سرطان تخمدان خبر می دهد.
کد خبر: ۶۴۴۹۶۸
کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان با مصرف آسپرین

نتایج تحقیقات جدید موسسه ملی بهداشت آمریکا نشان می دهد زنانی که به صورت روزانه دوز پایین آسپیرین مصرف می کنند، 20 درصد کمتر از دیگران به سرطان تخمدان مبتلا می شوند.

به گفته محققان اگر سرطان تخمدان زود تشخیص داده شود، می توان آن را با موفقیت درمان کرد. با این حال، تشخیص بیماری در مراحل اولیه یک مشکل اساسی است.

علائم این بیماری شامل درد در قسمت پایینی شکم و احساس نفخ است. اما از آنجا که این علایم در بیماری های دیگر نظیر مشکلات مثانه و اختلالات گوارشی نیز دیده می شود، اغلب امکان تشخیص به موقع سرطان تخمدان وجود ندارد.

مطالعات قبلی دانشمندان نشان داد که استفاده از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و آسپرین ممکن است خطر سرطان را کاهش دهد.

دانشمندان به دنبال کشف ارتباط بین داروهای ضد التهاب و خطر ابتلا به سرطان تخمدان، اطلاعاتی از 12 تحقیق بزرگ در این زمینه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این داده ها شامل 7776 زن مبتلا به سرطان تخمدان و 11843 زن بدون این بیماری به عنوان گروه کنترل بود.

از میان شرکت کنندگان ، 18 درصد آسپرین، 24 درصد داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و 16 درصد استامینوفن مصرف می کردند.

نتایج این تحقیقات نشان می دهد خطر ابتلا به سرطان در زنانی که از آسپرین با دوز پایین (کمتر از 100 میلی گرم) به طور روزانه استفاده می کنند، در مقایسه با زنانی که کمتر از یک بار در هفته آسپرین می خورند، 20 درصد کاهش می یابد.

به گفته محققان، این میزان می تواند بسته به تعداد و دوز مصرف آسپیرین تا 34 درصد کاهش یابد.

همچنین خطر ابتلا در زنانی که یک بار در هفته آسپرین می خورند در مقایسه با زنانی که خیلی کم از این دارو مصرف می کنند 10 درصد کمتر است.

محققان توصیه می کنند: مصرف آسپیرین روزانه برای برخی افراد، می تواند عوارض جانبی شدیدی نظیر خونریزی در معده، التهاب، خونریزی و سکته مغزی به دنبال داشته باشد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها