با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی کشاورزانی که در اثر حوادث غیرمترقبه از جمله خشکسالی خسارت دیده و قادر به پرداخت حق بیمه اجتماعی در موعد مقرر نشدند از پرداخت جریمه برای مدت معذوریت معاف می شوند.
کد خبر: ۶۴۴۰۰۶
کشاورزان حادثه دیده از پرداخت جریمه بیمه معاف می شوند

در جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی بخش های هزینه ای لایحه بودجه کل کشور نمایندگان مقرر کردند که در اجرای بند الف ماده 1 قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی مصوب 24 بهمن 1391 و ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب 23 تیر 1389 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک های عامل مکلف است با معرفی وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات لازم را برای خرید گندم و تولید داخلی تا سقف 110 هزار میلیارد ریال از منابع داخلی بانک ها قبل از شروع فصل برداشت در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی (شبکه تعاونی های روستایی و تولیدی)، کارخانه های آرد و سیلوداران بخش خصوصی قرار دهد. کارخانه ها و شرکت های مذکور موظفند تسهیلات دریافتی را برای خرید محصولات فوق به مصرف برسانند و در موعد مقرر بازپرداخت نمایند.

همچنین نمایندگان در بررسی بند دیگری از یک تبصره لایحه بودجه مصوب کردند کشاورزانی که در اثر حوادث غیرمترقبه از جمله خشکسالی خسارت دیده و قادر به پرداخت حق بیمه اجتماعی در موعد مقرر نشده اند از پرداخت جریمه برای مدت معذوریت معاف می باشند. آیین نامه اجرایی این بند با پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و وزارت جهاد کشاورزی حداکثر طی 2 ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

نمایندگان ملت همچنین مصوب کردند که سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مکلفند در ازای دریافت به ترتیب 7 درصد و 5 درصد حق بیمه، نسبت به بیمه نمودن زنان خانه دار متاهل به تعداد 200 هزار نفر اقدام نمایند. دولت مکلف است بر اساس فهرست اعلامی سازمان های مذکور نسبت به تامین سهم کارفرما از محل ردیف 550000-49 اقدام نمایند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها