دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: 800 تیم امدادی در بحران برف مازندران و گیلان فعالیت دارند.
کد خبر: ۶۴۳۶۹۷
فعالیت 800 گروه امدادی دربحران برف مازندران و گیلان

«سیداحمد موسوی» دبیرکل جمعیت هلال احمر درحاشیه بازدید از مناطق برف زده غرب مازندران (تنکابن) گفت: برای 475 هزار نفر ازشهروندان در مازندران و گیلان عملیات امدادی و رهاسازی از برف و کمک غذایی از طریق زمین و هوا انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت یکهزار و 800 امداد رسان در مازندران افزود:با تلاش نیروهای امداد رسان بیش از 123 نفر درمان اولیه و 600 نفر از مصدومان و متاثرین از برف و سرما نیز به مراکز درمانی و بیمارستانی اعزام شدند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر بیان کرد:این سازمان تاکنون 19 تن مواد غذایی و دیگر نیازهای امدادی از طریق امداد هوایی، 400 هزار قرص نان و 70هزار بسته بطری آب، چهار تن خرما وسه هزار کنسرو بین افراد گرفتار در برف توزیع کرده است.

وی با اشاره به بازدید هوایی و زمینی از مناطق تنکابن گفت: شرایط عادی و همه راه ها باز و آب و برق وصل است و خوشبختانه تلفات انسانی گزارش نشده و امداد رسانی های لازم همچنان در حال انجام است.

وی با اشاره به وقوع حوادث غیرمترقبه در مازندران بیان کرد: پدافند غیرعامل یکی از موضوعات مهم در پیش گیری از بحران است که باید نقشه آمایش و توسعه شهری بر مبنای آن تهیه و اجرا شود.

وی ادامه داد: در مدیریت بحران کاهش خطر پذیری مقدم بر پیش گیری است که در بازدیدها مشخص شد اماکنی که آسیب دیده بودند توانایی مقاومت سقف ها به دلیل قدیمی بودن کم بود که باید این مولفه مورد توجه قرار گیرد.

موسوی گفت: با بازگشت وضعیت به حالت عادی نیروهای امداد تا فردا در منطقه حضور دارند و بعد از آن در حالت آماده باش خواهند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها