نامه ای که گویا هرگز به مقصد نرسید

پشت پرده انتشار نامه آیت الله مهدوی کنی به ولایتی

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که مذاکرات هسته‌ای تا دستیابی به نتیجه کامل ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۶۴۳۴۷۸

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر ولایتی پس از دیدار کارل بیلت، وزیر امور خارجه سوئد در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌ که موضوع هسته‌ای نخستین مطلبی بود که از سوی وزیرخارجه سوئد مطرح شد، گفت: من به صراحت تاکید کردم که جمهوری اسلامی ایران بنای ادامه مذاکرات را دارد و مواضعش بسیار روشن است.

ولایتی ادامه داد: بر حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تاکید کردم که این خواسته ملت و دولت ماست. وی اضافه کرد: ایران به هیچ‌وجه از حقوق هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد. ولایتی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران کاملا موافق ادامه نظارت سازمان‌های بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تمامی کارهایی است که در جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، زیرا آنچه در ایران انجام می‌شود کارهای قانونی و در چارچوب قرارداد بین‌المللی ان.پی.تی است. ولایتی تصریح کرد: این امر از حقوق ملت‌هاست که اگر قرارداد ان.پی.تی را امضا کردند، بتوانند از مزایای صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای استفاده کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مذاکرات بین کشورهای 1+5 و ایران در نخستین گام نسبتا مثبت بود و اجرای توافق ژنو براساس حسن‌نیت دو طرف می‌تواند ادامه داشته باشد.

حضور نیروهای 70 کشور در داخل خاک سوریه

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: موضوع سوریه یکی دیگر از مباحث مطرح شده در دیدار با وزیر خارجه سوئد بود که ایشان در مورد دیدگاه جمهوری اسلامی ایران درخصوص موضوع سوریه پرسیدند و من تاکید کردم که سوریه کشوری است که از جانب بیگانگان مورد تهاجم قرار گرفته و در ابتدا قصدشان این بود که ظرف مدتی کوتاه بتوانند حکومت سوریه را ساقط کنند که در این میان از تروریست‌ها هم کمک گرفتند.

ولایتی افزود: بر این نکته تاکید کردم که از حدود 70 کشور افرادی در داخل سوریه علیه دولت و ملت سوریه می‌جنگند که تعداد زیادی از آنها از کشورهای اروپایی آمده‌اند و این چیزی است که باید با کمک مجامع بین‌المللی، سازمان ملل و شورای امنیت محکوم شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروزه که دخالت دیگر کشورها در داخل سوریه و اعزام تروریست‌ها به سوریه مشاهده می‌شود، قریب به اتفاق کسانی که قبلا طرفدار راه‌حل نظامی بودند اکنون به دنبال راه‌حل سیاسی هستند و برای این که بسیاری از آنها چاره‌ای جز راه‌حل سیاسی ندارد، بر این راه تاکید می‌کنند. ولایتی ادامه داد: راه‌حل سیاسی همان چیزی است که جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر آن تاکید می‌کرد و اکنون همه به آن رسیده‌اند و به این واقعیت تن داده‌اند.

ولایتی موضوع افغانستان را از دیگر مباحث مطرح شده در دیدار وزیر خارجه سوئد عنوان کرد و گفت: ما خوشحالیم که کشورهای بیگانه، ناتو و آمریکا از سوی مردم افغانستان مجبور به خروج از این کشور شدند. وی افزود: در تاریخ افغانستان این سابقه وجود دارد که هرگاه کشور مورد تهاجم بیگانگان قرار گرفته است (در قرن 19 از سوی انگلیسی‌ها، در قرن 20 از سوی شوروی سابق و در قرن 21 از سوی آمریکا) مردم افغانستان آنها را مجبور به خروج از کشور می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها