جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، درباره افزایش مدت خدمت سربازی گفت: افزایش احتمالی مدت خدمت سربازی یا کاهش برخی کسر خدمت‌ها از جمله کسر خدمت مناطق محروم، بدی آب و هوا و مرزی یا کسر خدمت بسیج نیاز به بررسی بیشتر داشته و تا پایان سال تصمیم نهایی ستادکل نیروهای مسلح اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۳۴۲۳

به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی درباره واجدین شرایط استفاده از تسهیلات کسر خدمت ایثارگری والدین در سال 90 گفت: کسر خدمت‌های ایثارگری از سال 91 متوقف شده بنابراین فقط متولدین سال 72 به قبل که تا پایان سال 90 واجد شرایط بهره‌مندی از این امتیاز بوده‌اند و تاکنون به دلیل معافیت تحصیلی وارد غیبت نشده‌اند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

کمالی گفت: سربازانی که دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند می‌توانند با انجام و ارائه طرح‌های تحقیقاتی از دو ماه تا کل مدت خدمت سربازی از کسر خدمت برخوردار‌شوند.

وی درباره استحقاق سبد کالای دولت به سربازان متاهل گفت: سربازان متاهل در صورتی که به عنوان سرپرست خانواده از یارانه نقدی بهره‌مندند می‌توانند سبد کالای اهدایی دولت را دریافت کنند.

وی با تاکید به جوانان مبنی براین‌که به شایعات توجه نکنند و برابر قوانین و مقررات موجود خدمت سربازی را انجام دهند، تصریح کرد: درباره خبرهای مربوط به خدمت سربازی صرفا به اطلاعیه‌های ستادکل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ناجا توجه کنند.

کـــمالی تاکید کرد: مشمولان منتظر معافیت‌های جدید یا کسر خدمت، کاهش مدت خدمت یا فروش خدمت سربازی نباشند و بموقع نسبت به تعیین تکلیف خدمتی خود اقدام کنند.

پرداخت اقساطی حق بیمه خدمت سربازی

مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی، از پرداخت اقساطی دوازده ماهه حق بیمه خدمت سربازی پس از چند سال توقف خبر داد و گفت: این برنامه طی چند روز آینده اجرایی می‌شود.

سیروس نصیری در گفت‌وگو با مهر افزود: پرداخت اقساطی حق بیمه خدمت سربازی چند سال متوقف شده بود اما با توجه به مراجعات زیاد متقاضیان و ارائه تسهیلات به افرادی که توان پرداخت حق بیمه دو سال خود را به صورت یکجا ندارند، این طرح بزودی دوباره از سر گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: شرط پرداخت اقساطی حق بیمه این است که بیمه شده باید در زمان ارائه تقاضا مشغول به کار بوده و تحت پوشش تأمین اجتماعی باشد.

مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: این طرح با پیشنهاد دکتر نوربخش و تصویب هیات مدیره سازمان طی روزهای آینده اجرایی می‌شود که امیدواریم در دهه فجر در شعب تامین اجتماعی آغاز شود.

به گفته نصیری، تمام افرادی که پس از سال 85 به‌خدمت سربازی اعزام شده اند نیز مشمول پرداخت حق بیمه شده و می‌توانند از پرداخت اقساطی دوازده ماهه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به این‌که 7 درصد حق بیمه از سوی فرد و 23‌درصد نیز از سوی دولت پرداخت می‌شود، گفت: حق بیمه 7 درصدی با توجه به میزان حقوق دو سال آخر فرد متقاضی تعیین و قسط‌بندی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها