صحبت با بازیکنان برای قطع اعتصاب

پروین علت دیر آمدنش به تمرین را به دایی توضیح داد

کد خبر: ۶۴۳۳۸۵
درباره پرسپولیس، سبد کلا و دادستان کل

رضا ساکی

نگویید چرا در کشوری که مردم برای دریافت سبد کالا ساعت‌ها در سرمای جان‌فرسا توی صف می‌ایستند و برای یک شانه تخم‌مرغ یکدیگر را هل می‌دهند و برای دیدن فیلم رایگان هجوم می‌آورند، بازیکنان تیم محبوب و مردمی پرسپولیس به دلیل پرداخت نشدن مالیات ماشین‌های صدمیلیونی‌ و حقوق آن چنانی‌شان اعتصاب می‌کنند. زود قضاوت نکنید. عرض می‌کنم خدمت‌تان.

ببنیید هر قشری از جامعه مشکل ویژه خودش را دارد. مثلا ما مشکل‌مان این است که هر چه زودتر سبد کالای‌مان را بگیریم و آن ها مشکل‌شان این است که باشگاه، مالیات پورشه‌شان را پرداخت کند. ما نباید به آن‌ها خرده بگیریم چرا در حالی که نصف مردم کشور گرفتار بی‌برقی و بی‌آبی و سرما هستند شما اعتصاب کرده‌اید. آن‌ها مشکلات خودشان را دارند. من از نزدیک با برخی از مشکلات این آدم‌ها آشنا هستم. شما نمی‌دانید که رانندگی با پورشه چقدر سخت است. نمی‌دانید تهیه بلیت درجه یک برای سفر نوروزی به اروپا چقدر سخت است. این بنده‌های خدا اگر دست نجنبانند، باید نوروز بروند شیراز. نمی‌شود که. شیراز برای قشر ماست. البته برای پول‌دارهای قشر ما، وگرنه من خودم آدم می‌شناسم هر سال به عنوان سفر نوروزی از تهران تا فشم می‌روند و برمی‌گردند!

برخی از دوستان می‌گویند چرا اعتصاب فوتبالیست‌ها مثل اعتصاب کارگران ابعاد امنیتی پیدا نمی‌کند. معلوم است دیگر. اعتصاب برای 200 هزار تومان حقوق ماهانه که شش ماه پرداخت نشده است، بُعد امنیتی دارد نه اعتصاب برای دریافت 800 میلیون تومان. در طول تاریخ همیشه این‌طوری بوده است که بدبختی امنیتی است نه خوشبختی بیش‌ از حد.

اما سخن‌گوی دستگاه قضا گفته‌اند: «شایسته مردم نیست در دهه فجر در صف‌های طولانی توزیع سبد کالا بایستند. این موضوع با عزت‌مندی مردم جور درنمی‌آید.» حالا سؤال این‌جاست که آیا اعتصاب بازیکنان پرسپولیس برای حقوق معوقه میلیونی‌شان در دهه فجر با عزت‌مندی مردم جور است؟ یعنی زشت نیست در حالی‌که دولت به هر حال دارد تلاش می‌کند مایحتاج اولیه را به مردم برساند، فوتبالیست‌ها برای میلیون‌ها تومان اعتصاب کنند؟ به نظرم چیزی که با عزت‌مندی مردم جور نیست، همین پورشه‌ها و خانه‌ها با ارتفاع سقف 10 متر است. /ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها