بسیاری از مردم می‌دانند که مصرف فیبر سبب کاهش خطر حمله و بیماریهای قلبی می‌شود اما براساس یافته‌های یک مطالعه جدید به نظر می‌رسد فیبرهای موجود در غلات نه تنها باعث کاهش ریسک مرگ بر اثر بیماری‌های مسری از قبیل ذات الریه و برونشیت مزمن و امراض عفونی می‌شود بلکه مواد مغذی موجود در غلات کامل، ممکن است بخشی از مسئولیت ارتقا سلامت و طول عمر را نیز بر عهده داشته باشند.
کد خبر: ۶۴۳۰۲۷

جام جم سرا: به گزارش تایمز، فرانک هو، پزشک و استاد تغذیه و اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد که از اعضای تیم مطالعه به شمار می‌رود می‌گوید: فواید مصرف فیبر بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که انتظارش می‌رود یا در مطالعات پیشین بدست آمده بود.
بر اساس تحقیق صورت گرفته، مصرف فیبر به دست آمده از غلات کامل قوی‌ترین ارتباط را با کاهش مرگ و میر، و فیبر موجود در سبزیجات و حبوب، کمترین اثر را داشته باشد. در کنار این‌ها ظاهرا فیبر بدست آمده از میوه‌ها هیچ گونه سپری برای حفاظت در برابر مرگ ارایه نمی‌دهد.
ییکیونگ پارک، محقق همه گیرشناسی تغذیه می‌گوید: اثرات چشمگیر را تنها در غلات کامل مشاهده می‌کنیم، اما نمی‌دانیم که این فیبر چگونه باعث بهبود سلامتی می‌شود.»
بر اساس این یافته‌های غیرمنتظره آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی موجود در غلات کامل، ممکن است بخشی از مسئولیت ارتقا سلامت و طول عمر را بر عهده داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها