کافی است مردم سوژه‌اش را پیدا کنند، بی‌درنگ سر شوخی را باز می‌کنند. بار‌ها اتفاق افتاده بعد از پخش یک سریال یا بعد از اعلام یک تصمیم کلان ملی یا دولتی، شعرهای طنزآمیز به همت روحیه طناز مردمی، در حجم بالایی پیامک شده و به سوژه جمع‌ها تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۴۲۸۳۸

جام جم سرا: اگر زمانی لطیفه‌ها و جک‌های ساخته ذهن‌ خلاق مردم برای رد و بدل و انتقال، نیاز به دور هم جمع شدن و شب‌نشینی داشت، امروز دیگر به لطف اینترنت و مهم‌تر از آن تلفن‌های همراه، به محض وقوع یک اتفاق، حجم بالایی از جک‌هاست که پیامک شده و به طرفة‌العینی بین مردم رایج می‌شود؛ جک‌هایی که در لفافه طنز، حرف دل مردم را بیان می‌کنند.
این روز‌ها هم، دولت سبد کالای حمایتی برای مردم تدارک دیده و بخش‌هایی از مردم که از نگاه دولت مستحق دریافت این سبد بوده‌اند، زنبیل به دست در صف ایستاده‌اند تا محتویات سبد دولتی را در زنبیل خود خالی کنند و به خانه ببرند.
و سوژه خوبی دست طنازان افتاده است. دوباره ذهن‌های خلاق و حساس نسبت به مسائل جامعه، فعال شده‌اند و برای آن لطیفه ساخته‌اند و پیامک‌ها و ایمیل‌هاست که ما را به خنده می‌اندازد و کام‌های تلخ شده از «صدقه دولت تدبیر و امید» را شیرین می‌کند.

پیامک زده‌اند:
- دل می‌رود ز دستم صاحبدلان خدا را/ محمود بیا روحانی بیچاره کرد ما را/ کو آب و برق مفتی کو اون کلید که گفتی/ هرگز ندیده ملت تحریم به این درشتی.
- خیام اگر که بیقراری خوش باش/ افسرده و بیچاره و زاری خوش باش/ چون سهم تو از این همه کالا هیچ‌ست/ خیام اگر سبد نداری خوش باش.
- گویند کلید و حلقه در باشد/ سهم همه از سبد برابر باشد/ یارانه بگیر و فکر کالات مباش/ نقدی ز هزار نسیه خوش‌تر باشد.
- از خوردن این سبد کسی سیر نشد/ کالا که به سمت ما سرازیر نشد/ اکنون نگرانی ندهد سهم تو را؟ / تعجیل مکن هم بدهد دیر نشد.
- این سبد کالا که می‌دن، بعد سبد خالیش رو پس می‌گیرن؟
- غمگـــینم
.
.
.
.
.
.
. مـانند پدری که بـه او سـبد کـالا تعـلق نگرفـته است... ^_^

دیگری طنز نوشته که:
متاسفانه تعداد «سبد» هامون کم اومد و مجبور شدیم تعداد افراد سبدبگیر (!) رو کم کنیم! نمی‌شد بگین با خودشون سبد بیارن؟!

آن یکی نوشته:
من از شما تعجب می‌کنم! واقعا داریم کسی که کمتر از ۵۰۰ هزار تومان حقوق بگیره؟!
یک فرد شوخ طبع دیگر نیز گفت‌وگوی بین «خان دایی» و «سبد کالای دولت» را منتشر کرده که خواندنش خالی از لطف نیست.
بر این اساس، به همه مسئولان محترم دولتی و از جمله رئیس جمهور محترم اعلام می‌شود در صورتی که تمایل دارند از این پیامک‌ها برایشان ارسال شود تلفن‌های همراه خود را روشن کنند!|امیدنامه|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها