تلویزیون آمریکا با اشاره به دوازدهم بهمن ماه سالگرد ورود حضرت امام خمینی به سرنوشت برخی مسافران پرواز انقلاب اشاره کرد و گفت: دوازدهم بهمن ماه سالگرد روزی است که آیت الله خمینی با پروازی از پاریس به تهران بازگشت. پروازی که پرواز انقلاب نام گرفت و با آن گروهی از نامدارترین چهره های سیاسی تاریخ معاصر ایران به ایران بازگشتند. چهره هایی که بعدها به سرنوشت هایی متفاوت دچار شدند.
کد خبر: ۶۴۱۸۹۸
روایت تلویزیون آمریکا از مسافران پرواز انقلاب

گزارشگر تلویزیون آمریکا گفت : مسافران این هواپیما سرانجامی متفاوت یافتند، صادق قطب زاده که بعدها به وزارت امور خارجه و ریاست رادیو تلویزیون دولتی ایران رسید به دلیل تلاش برای براندازی نظام اعدام شد. آیت الله مرتضی مطهری عضو شورای انقلاب در یازدهم اردیبهشت 58 به دست گروه فرقان ترور شد. محمد منتظری فرزند آیت الله حسینعلی منتظری در پی انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه 60 کشته شد. احمد خمینی فرزند آیت الله خمینی در سال 1373 و در چهل و نه سالگی درگذشت.

ابوالحسن بنی صدر اولین رئیس جمهوری تاریخ ایران در خرداد سال 60 از مقام خود عزل و ناچار به ترک ایران شد.محسن سازگارا که در تشکیل سپاه پاسداران نقش داشت پس از پیروزی انقلاب به مدیریت رادیو و سازمان گسترش صنایع رسید. بعدها در انتشار نشریات دگراندیش کیان و جامعه نقش داشت به مخالفت با سیاست های حکومت ایران پرداخت و از سال 1384 ساکن آمریکا است. حسن حبیبی اما بر خلاف دیگر یارانش در جبهه ملی ایران یار وفادار حکومت ایران باقیماند. در دولت های اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی معاون اول رئیس جمهور بود و سرانجام بهمن سال 91 در تهران درگذشت.

دفاع شیرین عبادی از همجنس گرایی

رادیو  فردا وابسته به سیا با اشاره به اظهارات آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران که در واکنش به پیش نویس گزارش تازه احمد شهید گفته است در آمریکا هم اعدام وجود دارد به گفت و گو با یک ضد انقلاب فراری در این زمینه پرداخت.

شیرین عبادی ضمن دفاع از مجازات اعدام در آمریکا ادعا کرد: آنچه که در ایران اتفاق می افتد قابل مقایسه با آمریکا یا سایر کشورها نیست زیرا در ایران افراد  به صرف داشتن عقیده یا به صرف علاقه به یک حزبی اعدام می شوند!

وی در مورد همجنس گرایی نیز گفت: همجنس گرایی در بسیاری از ایالات آمریکا به صورت قانونی هم در آمده است و همجنس گرایان می توانند قانونی ازدواج  بکنند ،اما در ایران لوات مجازاتش مرگ است و هم جنس گرایی زنان تنها موردی است که قانون جزا به زنان تخفیف می دهد .

واکنش به تجلیل از افراد فاسد جشنواره فیلم فجر

رئیس دیوان عدالت اداری در واکنش به تجلیل از افراد فاسد جشنواره فیلم فجر گفت: چرا باید در جشنواره فیلم فجر که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می‌شود، از افراد فاسد به تجلیل و تکریم یاد شود و مسئولان حاضر در جلسه برای آن‌ها کف بزنند؟

به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام منتظری در مراسم ویژه‌ای که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد، با نقد آنچه در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر روی داد، به دولت در ارتباط با برخی سیاست‌ها در حوزه فرهنگ تذکر داد.

وی ضمن تقبیح تجلیل از برخی چهره‌های سینمای فاسد قبل از انقلاب گفت: چرا باید در جشنواره فیلم فجر که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می‌شود، از افراد فاسد به تجلیل و تکریم یاد شود و مسئولان حاضر در جلسه برای آنان کف بزنند.

رئیس دیوان عدالت اداری  خاطرنشان کرد: باز شدن فضا به این معنی نیست که افراد فاسد اهداف شیطانی خود را وارد نظام کنند و انتظار ما از مسئولین این است که حواس خود را جمع کنند.

سعید راد روز شنبه ۱۲ بهمن ماه از بهروز وثوقی و محمدعلی فردین در مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره فیلم «فجر» تجلیل کرد.

دست بالای بشار اسد در تحولات سوریه

عبدالله گل، رئیس جمهور ترکیه در گفت و گو با روزنامه حریّت گفته است دمشق امروز در موقعیت بسیار بهتری در مقابل مخالفان خود قراردارد، البته به لطف کمک هایی که سوریه از ایران دریافت کرده است.

او تاکید کرد: برای ایران، سوریه موضوع زندگی و مرگ است. برای ما، یک مسئله بشردوستانه است. برای روسیه، اما موضوع آب های گرم است، موضوع تنها منطقۀ امن موجود. روسیه مدام می گوید: «من این جنگ را به پایان می رسانم» من پیش از این گفته بودم که شعارهای جهان غرب محکم و جدی است، اما در این زمینه کارایی ندارد و تنها نوعی رجزخوانی است.

گل گفت:امروز، این دمشق است که موضع قوی تری دارد. دمشق چگونه به ژنو آمد؟ اگر دولتی انتقالی و پر قدرت از ژنو بیرون آمده بود، شاید می توانست امیدی برای آینده ایجاد کند که چنین اتفاقی نیافتاد.

وی تصریح کرد :مسئله تنها رویارویی رژیم و مخالفانش نیست. گروه های بسیاری درمیان مخالفان وجوددارند که درمیان خود اختلافات و درگیری هایی دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها