معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح:

گزینه نظامی آمریکایی ها پوسیده شده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت در صورت شکست مسیر دیپلماتیک، استفاده از گزینه نظامی علیه ایران محتمل است.
کد خبر: ۶۴۱۳۵۱
آمریکا دست بردار نیست هنوز تهدید می‌کند

«مری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته بار دیگر گفت شکست توافق موقت میان ایران و گروه موسوم به  1+5 ممکن است به اقدام نظامی علیه تهران منجر شود.

هارف که در نشست خبری هفتگی در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا در صورت عدم توافق دیپلماتیک با ایران به گزینه نظامی روی می‌آورد، گفت: «خوب، من نمی‌گویم که اگر در 6 ماه توافقی نشد، ما وارد جنگ می‌شویم. بخواهم کلی صحبت کنم، باید بگویم که جایگزین مسیر دیپلماتیک این است که ما بخواهیم این موضوع را به طرق دیگر حل کنیم. کاملا هم روشن است که آن راه‌های دیگر چه هستند.»

وی افزود: «تنها چند سناریو پیش روی ماست: این موضوع را یا باید از طریق دیپلماتیک حل کرد، یا از طریقی دیگر. واضح است که آن راه دیگر، می‌تواند و احتمالا استفاده از گزینه نظامی است. رئیس‌جمهور تصریح کرده است که این موضوع روی میز است.»

با این وجود هارف تصریح کرد که در صورت شکست توافق ژنو، اولین گام کاخ سفید تلاش برای افزایش تحریم‌های ایران است. وی ادامه داد: «اما اگر بخواهیم در مورد بازه زمانی کوتاه‌تر صحبت کنیم، یعنی اگر این موضوع در 6 ماه نتیجه نداد، ما خواهان افزایش تحریم‌ها خواهیم شد، من پیش‌بینی نمی‌کنم که بلافاصله بعد از آن وارد جنگ شویم. موضعی فراگیرتر وجود دارد که می‌گوید اگر ما نتوانیم این موضوع را در 6 ماه، یکسال یا هر زمان دیگر از طریق دیپلماتیک حل کنیم، ما متعهدیم که به نحوی آن را حل کنیم. در این صورت اقدامات کم‌دوام‌تر و صراحتا بگویم، پرخطرتر را نیز شامل خواهد بود.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از این نشست به موضوع تحریم‌ها پرداخت و بار دیگر کنگره را از تصویب تحریم‌های تازه بازداشت. وی در این رابطه گفت: فکر می‌کنم طبق برنامه اقدام مشترک (توافق ژنو)، هیچ تحریم مرتبط با موضوع هسته‌ای، مجاز نیست... تصویب هر تحریم هسته‌ای جدید و تبدیل آن به قانون بر خلاف مفاد برنامه اقدام مشترک است... به همین دلیل هم هست که رئیس‌جمهور اوباما در سخنرانی «وضعیت کشور» (سخنرانی سالانه) اعلام کرد که هر تحریمی که روی میزش بیاید را وتو می‌کند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
۰
۰
با سلام ببینید كار ما بعد از مذاكرات به كجا كشیده شده ،این خانم هم ما را تهدید می كند چرا مجلس اقدامی نمی كند؟؟؟
رزمنده ایرانی
Netherlands
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
۰
۰
ضربه فنی میكنیم آمریكایی ها را در جنگ , آرزوی ماست كه نبرد نظامی كنیم با آمریكایی ها , اما فكر نكنم جرات این را داشته باشند مثل كسی كه آنطرف رودخانه ایستاده و تهدید میكند اما اینطرف جرات آمدن ندارد
دانشجوی ایرانی
Netherlands
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
۰
۰
... یاد یه خاطره از دكتر جلیلی افتادم كه وقتی یه همچین تهدیدی كرده بودن كه باید توافق كنید ، وگرنه جنگ !!!! ایشون پای مصنوعیش رو در آورده بود و گذاشته بود روی میز كه این پا رو تو دفاع مقدس دادیم این یكی كه مونده رو اینبار میدیم و اونها ساكت شده بودن
كامبیز
Netherlands
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
۰
۰
پاسخ شما ...كردی اگر میتونستید و جرات حمله داشتید اینهمه معطل نمیشدید و از همان روز اول و خیلی وقت پیش با حمله همه تاسیسات هسته ای ما را نابود میكردید و خیال خودتان را كاملا راحت میكردید.شما فقط توانستید با فشار اقتصادی برای ما مشكل درست كنید و غیر از این هم هیچ گزینه ای ندارید ...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها