کار‌شناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه پرتقال از نظر مقدار ویتامین ث بسیار غنی است، توصیه کرد: به منظور تأمین ویتامین ث و ایجاد نیرو و مقاومت در مقابل انواع بیماری‌ها، در طول ۲۴ ساعت به میزان یک تا دو لیوان آب پرتقال بنوشید.
کد خبر: ۶۴۱۳۱۲

جام جم سرا: علی اکبر کمالی اردکانی ادامه داد: آب پرتقال به علت دارابودن پروتئین و کلسیم قابل جذب و نیز قند کافی، یک ماده مغذی و مقوی محسوب می‌شود که می‌توان به منظور تقویت عمومی بدن از آن استفاده کرد. وجود هورمون‌های نمو، کلسیم، فسفر، آهن، ویتامین آ و ویتامین ث در پرتقال، شرایط لازم را برای رشد ونمو استخوان‌ها و عاج سازی به منظور استحکام دندان‌ها فراهم می‌کند. برای تقویت و رشد اطفال و نیز تأمین موادلازم بدن، مصرف آن به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مصرف پرتقال به دلیل اینکه حاوی موادمعدنی کافی بویژه پتاسیم است، منجر به افزایش حجم ادرار در طول شبانه روز می‌شود و از این راه سموم بدن دفع می‌شود، در نتیجه انسان با نشاط می‌شود. در فصولی که پرتقال فراوان است، بهترین و طبیعی‌ترین راه مبارزه با یبوست خوردن روزانه یک تا دو لیوان آب پرتقال است.
وی با بیان این مطلب که پرتقال بهترین محرک برای افزایش اشت‌ها است، گفت: بهتر است این میوه قبل از غذا میل شود تا اشت‌ها را افزایش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها