داود میرباقری در مراسم تقدیر از بازیگر نقش مختار:

مختارنامه بدون «عرب نیا» عقیم است

کارگردان سریال مختارنامه می گوید که این سریال بدون حضور فریبرز عرب نیا بازیگر نقش مختار عقیم است چرا که این بازیگر با عشق و انگیزه این نقش را به خوبی بازی کرده است .
کد خبر: ۶۴۰۴۵۸
مختارنامه بدون «عرب نیا» عقیم است

مراسم تقدیر از فریبرز عرب نیا بازیگر سینمای ایران سه شنبه شب با حضور سینماگران و علاقه مندان به سینما در فرهنگسرای ارسباران برگزارشد.

داود میرباقری در این مراسم گفت: عرب نیا شایسته تقدیر است و این مجلس باید زودتر از اینها برای وی برگزار می شد ، تلویزیون در این بخش کم کاری کرد.

کارگردان سریال تلویزیونی مختارنامه تاکید کرد: شش تا هفت سال کار مستمر در مجموعه تلویزیونی مختارنامه بسیار سنگین و دشوار بود و اگر همت و انگیزه عرب نیا نبود نمی توانستیم نتیجه ای که امروز به نام مختارنامه ثبت شده بدست آوریم.

/Media/Image/1392/11/09/635265817635174237.jpg
وی توضیح داد: یک بازیگر برای اینکه بتواند طراوت و شادابی خود را در یک کار طولانی نگاه داشته و به اصطلاح رکوردش را حفظ کند باید دشواری های بسیاری را طی کند که عرب نیا از پس این اتفاق به درستی برآمد.

میرباقری گفت: اگر همراهی و همدلی عرب نیا نبود سریال مختار عقیم می ماند.

وی ادامه داد: ما عادت کردیم به آنچه در سرصحنه پیش می آید قانع باشیم ، از تخیلات خود کم کنیم و با شرایط سازگار باشیم اما در مختارنامه به دلیل عشق، اتفاقات رخ داده فراتر از توان همه ما بود.

کارگردان سریال مختارنامه با اشاره به حضور عرب نیا در 90 درصد از لوکیشن های این اثر تلویزیونی در طول شش تا هفت سال توضیح داد: عرب نیا در سکانس های پرتحرک و دشواری حضور داشت اما همه اینها با توجه به جوهره ، عشق و انگیزه اش به کار، به سرانجام درستی رسید تاجایی که مختارنامه در حافظه تاریخی مردم ماندگار شد.

به گفته میرباقری، همسفری و همراهی عرب نیا در مختارنامه یکی از زیباترین لحظات هنری این کارگردان سینما و تلویزیون است.

میرباقری در ادامه با بیان اینکه برخی عرب نیا را فردی بداخلاق تصور می کنند ، گفت: شنیدم که او فردی بداخلاق است و بسیاری به من توصیه می کردند با این بازیگر همکاری نکنم اما خدا را گواه می گیرم این امر وجود نداشت.

وی با اشاره به همراهی خود با عرب نیا برای حضور در بیابان های اطراف کاشان به منظور تصویربرداری قسمت های اولیه مختارنامه یادآور شد: در راه عرب نیا رانندگی می کرد و و من مستمع بودم. این بازیگر سینما شخصیت مختار را برای من بر اساس فیلمنامه تفسیر می کرد و چکیده دریافت خود را از شخصیت برایم توضیح داد.

این کارگردان ادامه داد: در همه این سال ها و در طول تاریخ تولید سریال مختارنامه، هیچ درگیری لفظی باهم نداشتیم و مسیری را با عشق و علاقه با هم شروع کردیم. من کمترین اصلاحات را راجع به بازی عرب نیا در سکانس ها داشتم و خیلی از لحظات مختارنامه با عرب نیا خاطره شد.

میرباقری گفت: سخت گیری های عرب نیا برای تاثیرگذاری روی کیفیت کار است و اگر آدم عقده ای نداشته باشد باید این صحبت ها را بشنود.

/Media/Image/1392/11/09/635265801068714378.jpg

وی افزود: عمده اختلاف عرب نیا با دیگران اگر پیش آید به دلیل حساسیت روی نقش است و حضور چنین بازیگرانی برای فضای فرهنگی کشور بسیار مغتنم است چراکه روی نگاه و شخصیتی مورد نظرشان فکر می کنند.

مراسم بزرگداشت عرب نیا ایفا گرنقش مختار در سریال مختارنامه با یکساعت تاخیر در ساعت 18 و 10 دقیقه سه شنبه شب در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

فریبرز عرب نیا: ارزش اصلی زندگی ام قدردانی مردم است

فریبرز عرب نیا بازیگر سریال مختارنامه گفت : ارزش اصلی زندگی ام قدردانی مردم است، این قدردیدن خوشحال کننده است .

عرب نیا در مراسم بزرگداشت خود با حضور داود میرباقری که سه شنبه شب در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد افزود: اعتراف می کنم که برای اولین بار است نمی دانم چه باید بگویم اما از همه کسانی که برای برگزاری این مراسم تلاش کردند تقدیر می کنم.

وی یادآور شد: حال تا سال ها از حرف های خوبی که شنیدم حالم خوب است، نه به این جهت که دوستانم مرا تایید کردند بلکه احساس کردم که از قبیله عشقم و کاش همه شما جای من بودید.

بازیگر سریال مختارنامه تاکید کرد: امیدوارم با پایمردی و مداومت اهل فرهنگ، این کشور سرافراز و سربلند چون گوهری درعرصه فرهنگ جهانی همچنان درخشنده بماند.

عرب نیا ادامه داد: واقعا نمی دانم از همه با چه زبانی تشکر کنم؛ همه به من منت گذاشتند و ضعف های مرا به زبان نیاوردند. من ضعف هایی دارم که شاید از نقاط قوتم کمتر نباشد اما در وجودم چیزی است که به آن می بالم؛ من راهم را با اعتقاد آمدم و دردانه هایی در کنارم هستند که هریک ممد حیات بوده و دست تک تک آنان را می بوسم.

وی گفت: ارزش اصلی زندگی من قدردیدن از مردم است نه کسانی که قرن ها است خواب هستند. این قدر دیدن برای من خوشحال کننده است و از دوستانم سپاسگزارم که همراه، همکار و شریک من در لحظات خوب و بد هستند. دوستانی که بعضا در این مجلس نیز حضور ندارند.
بازیگر فیلم سینمایی چ یادآور شد: بزرگی آدم به دوستانش است. ذهنم پر از حرف است من خیلی تشویق و قدر ندیدم و نمی دانم در چنین مجالسی دقیقا چه چیزی باید بگویم.

در ادامه این مراسم از تمبر و تصویر امضا شده از سوی برخی هنرمندان رونمایی شد.

مختار به شایعه بداخلاقی اش خندید!

برگزاری مراسم بزرگداشت فریبرز عرب نیا با حاشیه هایی همراه بود که از جمله آن می توان به خنده این بازیگر در واکنش به اظهارات برخی هنرمندان درباره شایعه بد خلقی اش اشاره کرد.

**مجری این مراسم رضا درستکار بود وی در این مراسم از هنرمندان خواست تا درباره عرب نیا اظهار نظر کنند.

**
بهروز خوشرزم از تهیه کنندگان تلویزیون در این مراسم گفت: سه ماه است که در سریال رنگ شب با عرب نیا همکاری دارم و همکاری خوبی باهم داشتیم.

وی یادآور شد: او مرد سخت گیر است و به هیچ وجه جز اجرای آنچه را که در ذهنش می گذرد نمی خواهد.

**
سعید پیردوست نیز یکی از بازیگران کهنه کار درباره عرب نیا گفت: من همیشه گفته ام که بازی عرب نیا را ترجیح می دهم و آنچه را که به عنوان بازیگر و ضد قهرمان شناختم در قامت عرب نیا دیدم.


/Media/Image/1392/11/09/635265801285351578.jpg

**بهزاد خداویسی که در فیلم سینمایی ضیافت با عرب نیا همبازی بوده نیز گفت: از سال 70 با عرب نیا آشنا بودم و در فیلم طنز من زمین را دوست دارم با یکدیگر همبازی شدیم.

وی یادآور شد: این دوستی در ضیافت مسعود کیمیایی ادامه یافت. یادم می آید روزها و شب های سختی را در سر صحنه این فیلم می گذراندیم. در شبی در تهران برف آمده بود و ما باید سکانس های مربوط به فرودگاه را بازی می کردیم. این درشرایطی بود که فوکوس دوربین علیرضا زرین دست به دلیل سرما کار نمی کرد اما در همین شرایط با انگیزه کار کردیم.

خداویسی تاکید کرد: عرب نیا در کارش جدی است اما این به معنای بد اخلاقی نیست.

**
امین زندگانی بازیگر نقش مسلم بن عقیل در سریال مختارنامه نیز گفت: حضور در چند سکانس در کنار عرب نیا تجربه ای دست نیافتنی بود.

وی ادامه داد: متاسفانه ما جدیت را با بد اخلاقی اشتباه می گیریم. هستند بازیگران بد اخلاقی که یک ماه هم نمی توانند در پروژه هایی همچون مختارنامه دوام بیاورند چه برسد به شش یا هفت سال.

این بازیگر سینما توضیح داد: متاسفانه این بازیگران به همت نشریات قلم به مزد از نگاه خودشان فرهنگ بازیگری را تعریف می کنند.

زندگانی در ادامه گفت: جوری از عرب نیا صحبت کرده اند که گویی این گونه تداعی می شود که اگر بد بازی کنید شما را تحویل عرب نیا می دهیم!.


/Media/Image/1392/11/09/635265801177805178.jpg

**معصومه آقاجانی از بازیگران تلویزیونی نیز گفت هنوز هم یکی مثل عرب نیا هست که کارش را با جدیت و عشق انجام دهد. او یک نقش را چنان کالبد شکافی می کند که برگرفته از نگاه دقیق او به اجتماع است.

**
حسن اسدی از تصویربرداران سینما نیز گفت: تا به حال با هیچ کارگردانی به قدرت عرب نیا کار نکردم و در کنار او چیزهای زیادی یاد گرفتم.

**
آرش مجیدی از بازیگران سینما و تلویزیون نیز درباره عرب نیا گفت: من موفق نشدم سریال مختارنامه را ببینم اما چند تیزر از این کار را در جشنواره جام جم دیدم و همان لحظه گفتم هیچ شخصی به غیر از عرب نیا نمی توانست این نقش را بازی کند.

وی ادامه داد: خدا را شاکرم که در کار با عرب نیا شاگردی کردم.

این بازیگر درباره شایعاتی که درباره بداخلاقی عرب نیا مطرح می شود توضیح داد: قبل از اینکه با عرب نیا همکاری کنم به من گفتند مراقب باش عرب نیا به اصطلاح به پرو پایت نپیچد. در سر یک صحنه برداشت ها زیاد شد و من منتظر بودم که عصبانیت عرب نیا را ببینم اما هیچوقت لحن او عوض نشد.

**
افشین زارعی از همبازی های عرب نیا در نمایش بهرام چوبین گفت: زمانی که گودرزی کارگردان این نمایش اعلام کرد که قرار است همبازی عرب نیا شوم ترسیدم اما در همان جلسه اول تمرین گارد بچه ها در مقابل عرب نیا باز شد.

/Media/Image/1392/11/09/635265817479470637.jpg

**داود میرباقری نیز درباره بازی عرب نیا در سریال مختار نامه گفت که وی در نزدیک به 500 سکانس در این سریال بازی داشته است.

**
اظهار نظرها درباره بد اخلاقی عرب نیا با خنده وی همراه شد.

**
در این مراسم سکانس هایی نیز از فیلم شکلات داغ پخش شد. عرب نیا در این اثر سینمایی نقش یک دستفروش ارمنی را بازی می کرد و با گریمی متفاوت در این اثر ظاهر شده بود.

**
پخش فیلم کوتاه به رنگ او با محوریت فریبرز عرب نیا از دیگر بخش های این مراسم بود.

**
در این مراسم همچنین موسیقی فیلم پدرخوانده از سوی دو هنرمند جوان و تک نوازی پیانو از سوی یکی از بانوان هنرمند انجام شد.
/Media/Image/1392/11/09/635265800866257578.jpg

**در انتهای این مراسم هنرمندان حاضر به اصطلاح عکس فوتبالی گرفتند.

عرب نیا با فرزندش جانیار در این مراسم حضور یافته بود. جانیار در این مراسم حاضران را به یاد مرحوم عسل بدیعی مادرش انداخت و این بازیگر مرحوم در حاشیه مراسم تشویق شد.

**
داود میرباقری، آرش مجیدی، امین زندگانی، الیکا عبدالرزاقی، حامد میرباقری، کامران تفتی، فرامرز روشنایی، سعید پیردوست، بهزاد خداویسی، محسن افشانی، بهروز خوش رزم از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ویدا آرامیده
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
۰
۰
باسلام
به نظرمن اسطوره هایی چون فریبرزعرب نیا و ابوالفضل پورعرب تكرار نشدنی های سینمای ایران هستند0
با سپاس از این دو هنرمند
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
۰
۰
عالی به توان بی نهایت اجرا كرد در واقع مختارو هیچكس جز عرب نیا نمیتونست اجرا كنه
مهدیه احمدخانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
۰
۰
آقای عرب نیا عالین،عالی كه چه عرض كنم محشرن.
از ته دل و با تمام وجود براشون آرزوی موفقیت میكنم

نیازمندی ها