کرانچار: عقیلی سزاوار دعوت به تیم ملی است

به ملی‌پوشانم در لیگ قهرمانان نیاز دارم

منتظر اعلام رسمی فدراسیون فوتبال برای لیست تیم ملی هستیم، اما به استفاده بازیکنانمان در لیگ قهرمانان آسیا پایبندیم.
کد خبر: ۶۴۰۱۹۸
به ملی‌پوشانم در لیگ قهرمانان نیاز دارم

سپاهان در نیم فصل دوم نتایج بسیار خوبی کسب کرده و حالا توانسته باردیگر به جمع مدعیان اضافه شود. این تیم در حال حاضر با کسب 43 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد. اعتماد کرانچار به بازیکنان جوانان این تیم باعث شد زردپوشان اصفهانی بار دیگر در مسیر موفقیت حرکت کنند.

زلاتکو کرانچار در گفت‌وگو با فارس در آستانه دیدار مقابل پرسپولیس در مورد شرایط تیمش صحبت‌های زیر را انجام داد.

چه شد که سپاهان توانست این روند خوب را در پیش بگیرد؟

فکر می کنم توانستیم ریتم مثبتی را به دست بیاوریم. در نیم فصل اول هم بازی خوب می کردیم اما برخی اوقات نتایج ما خوب نبود. البته اغلب تساوی می کردیم نوع بازی ما نسبت به قبل فرقی نکرده است. نتایج مثبت ما به همراه فرم خوب مهدی شریفی همزمان شد. در این مدت نتایج خوبی گرفتیم که البته این ماحصل تلاش تمام بازیکنان است.

با توجه به اینکه جام حذفی را از دست دادید چقدر امید دارید در لیگ برتر موفق شوید؟

هم در لیگ برتر و هم در لیگ قهرمانان آسیا امید زیادی داریم. در لیگ برتر دو هدف را دنبال می‌کنیم. اول اینکه به رقابت برای قهرمانی تا پایان ادامه می دهیم. هدف دوم ما رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا است. بعد از لیگ حرکت را لیگ قهرمانان آسیا و رسیدن به مرحله دوم بازی‌ها ادامه می دهیم. گروه ما سخت‌ترین گروه است اگر همین شرایط را ادامه دهیم و بازیکنانمان مصدوم نشوند می‌توانیم موفق‌تر شویم. با اضاافه شدن جواهیر سوکای و محرم نویدکیا وضعیت ما بهتر می شود و می توانیم در آسیا موفق تر شویم.

خیلی ها از فشردگی بازی‌ها انتقاد می‌کنند این شرایط برای سپاهان هم وجود دارد؟

دو بازی آینده ما به فاصله یک هفته از یکدیگر برگزار می‌شود. بخش آخر لیگ برای ما مشکل می شود و آنوقت که در آسیا هستیم بازی‌ها فشرده می شود. به خاطر جام جهانی سازمان لیگ نمی توانست کار دیگری انجام دهد. ما سال قبل بر اساس برنامه ریزی ضعیف لیگ که خیلی فشرده شد نتوانستیم در آسیا به مرحله دوم برویم. در دو هفته پایانی لیگ برتر هم مقابل داماش گیلان شکست خوردیم قهرمانی را از دست دادیم.

خیلی‌ها بازی روز جمعه شما با پرسپولیس را سرنوشت‌ساز می‌دانند این مسئله را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به طور قطع برای هر دو تیم سرنوشت ساز است ما هم به این شکل بازی را قبول کردیم. اندک برتری ما قبل از بازی نسبت به پرسپولیس این است که در جو مثبتی قرار داریم و در نیم فصل دوم نتایج خوبی کسب کردیم با انگیزه و جاه طلبانه به مصاف پرسپولیس می رویم. این تیم تحت فشار قراردارد این تیم در لیگ برتر مقابل گسترش فولاد و فولاد خوزستان بازی را از دست داد و در جام حذفی از گردونه رقابت‌ها حذف شد. برسپولیس برای ماندن در رقابت باید در این دیدار موفق شود. ما هم در این وضعیت انگیزه خودمان را داریم و برای کسب موفقیت به مصاف این تیم می‌رویم.

 خیلی‌ها می‌گویند اتفاقات بازی رفت مقابل پرسپولیس و مسائل داوری و غش کردن روی بازی برگشت این دوتیم اثر می‌گذارد.

به نظر من این مسائل تأثیری در دیدار برگشت ندارد ما آن بازی را با کیفیت خودمان بردیم. بازی خوبی انجام دادیم و سزاوارانه بردیم. بر طبق تصمیماتی داور و آئین نامه ها نگرش خاصی به بازی شد و این مسئله تاثیر در مسابقه ندارد.

پرسپولیس ها هنوز اعتقاد دارند، که به دلیل مسائل داوری به سپاهان باختند؟

در خیلی از بازی ها داور تاثیر دارد و اشتباه می کند ما هم باید به خیلی از دیدار های امسال و سال قبل اعتراض کنیم در این دو سال متعدد از داوری متضرر شدیم. به نظر من نباید با این نگرش به استقبال بازی‌ها رفت.

 سپاهان به محرومیت هادی عقیلی از سوی کمیته انضباطی اعتراض داشت. حالا پیام صادقیان مقابل سپاهان محروم است. نسبت به این موضوع چه نظری دارید؟

این احکام کمیته انضباطی است بر اساس قوانین هر بازیکن که رفتار خشن داشته باشد محروم می شود. هرکس این تصمیم را گرفت باید به موقع این کار را انجام می داد. با این حکم هادی عقیلی هم بازی با راه آهن را از دست داد و در بازی آخر هم تحت فشار دریافت کارت سوم بود. باید شیوه تعلیق را به کار بگیرند اما برای هم یکسان و به موقع باشد. باید بلافاصله بعد از بازی در این مورد تصمیم بگیرند نه اینکه بعد از گذشت چند هفته رای صادر شود.

 هواداران سپاهان بعد از نمایش خوب هادی عقیلی خواهان بازگشت او به تیم ملی هستند؟

من نیز این مسئله را تأئید می کنم و با آن موافق هستم. شخصیت، توان فنی، تجربه و اخلاق این بازیکن بسیار بالا است عقیلی سزاور قرار گرفتن در لیست تیم ملی است حالا اینکه آیا بازی کند یا نه در اختیار تیم ملی است. اتفاقی که برای هادی عقیلی افتاد فکر می کنم او به اندازه جریمه شد. به نفع فوتبال ایران است که هادی عقیلی به لیست بازیکنان جام جهانی قرار بگیرد. نه تنها هادی عقیلی بلکه رحمان احمدی، امید ابراهیمی، شجاع خلیل زاده و احسان حاج شایسته حضور در لیست تیم ملی هستند.

در مورد تعامل باشگاه‌ها با تیم ملی صحبت‌های زیادی مطرح شد اما مدتی است که در این مورد بحثی نمی‌شود. آیا جلسه‌ای در این رابطه با مسئولان تیم ملی داشتید؟

خیر ما منتظر هستیم تا فدراسیون تصمیم رسمی خود را در این مورد اعلام کند سپس می توانیم نظرمان را بگوییم. اما به عنوان باشگاه به طور طبیعی پایبند هستیم بازیکنانی که در لیست تیم ملی هستند باید در خلال بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در باشگاه بمانند. تا بتوانیم در این مسابقات نتیجه بگیریم. باشگاه به کیفیت بازیکنان در این مسابقات نیاز دارد. بدون این نفرات هر باشگاهی کیفیت لازم را ندارد. بدین ترتیب نتایج و رده‌بندی ایران را در این مسابقات زیر سوال می‌بریم. امسال باشگاه ها با نتایجی که گرفتند و به یُمن موفقیت ایران در بازی‌های ملی باعث شدند ایران به رنکینگ خوبی برسد. باید این مسئله حفظ شود. تیم ملی پیش از تدارکات بازی‌های رسمی چیزی را از دست نمی‌دهد لیگ قهرمانان آسیا می تواند یک بار دیگر فرم مناسب را به بازیکنان بدهد. این اعتقاد را دارم که اعزام به آفریقای جنوبی بهتر است با بازیکنانی باشد که دارای پتانسیل هستند و در گذشته فرصت حضور در تیم ملی را نداشتند. اجازه بدهید پاسخ رسمی فدراسیون را دریافت کنیم و ببینیم آیا بازیکنان چهار نماینده ایران در آسیا چه شرایطی دارند.

 آیا بازیکنان سپاهان مثل بازیکنان استقلال و پرسپولیس برای پیوستن به تیم‌های حوزه خلیج فارس با پیشنهاد روبرو شدند؟

نه بازیکنان سپاهان تا این لحظه با چنین مسئله‌ای مواجه نشدند.

وضعیت محرم نویدکیا چطور است؟

محرم نویدکیا در شرایط خوبی است. این امکان وجود دارد که کیفیت او را بالاتر ببریم. احتمال دارد او در لیست 18 نفره ما مقابل پرسپولیس قرار بگیرد و اگر شرایط بود از او در میدان استفاده کنیم.

یعقوب کریمی درخواست کرده فرصت بیشتری برای بازی کردن به او داده شود.

بعد از بازگشت از تمرین تیم ملی زیر 22 سال او دردی در ناحیه کمر احساس می کرد و فقط 7 روز است در تمرین حضور دارد. می دانید به ترکیب تیم برنده دست نمی‌زنند و به محض اینکه شرایط فراهم شود شانس بازی در اختیار او قرار می‌گیرد.

وصحبت پایانی.

انتظار حضور تماشاگران زیادی را در بازی روز جمعه دارم. امیدوارم آوردگاه ورزشگاه آزادی را روز جمعه بدون شکست ترک کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها