بنا به گزارش خبرگزاری‌ها، روز گذشته با تصویب تبصره‌ای ویژه اعلام شد یارانه نقدی افرادی که درآمد سالانه‌شان بالای خط درآمدی تعیین شده باشد، در سال جدید حذف خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۰۰۵۹

جام جم سرا: کمیسیون تلفیق بودجه ۹۳ با اتمام رسیدگی به‌ تبصره ویژه هدفمندی یارانه‌ها، حذف یارانه افراد پردرآمد و با درآمد مناسب و روش اجرایی آن‌ را تصویب کرد تا یارانه‌نگیران سال‌آینده مشخص شوند.
این کمیسیون مقرر کرده یارانه نقدی سال آینده فقط به افراد نیازمند پرداخت شود و یارانه نقدی پردرآمد‌ها با اجرای تمهیداتی حذف شود. براین اساس مقرر شد برای شناسایی افراد با درآمد مناسب و کافی، دولت یک خط درآمدی با ملاک قراردادن درآمد سالانه افراد تعیین و یارانه افرادی که درآمد سالانه‌شان بالای این خط درآمدی است، حذف شود. همچنین افرادی که با ارائه اطلاعات غلط درباره میزان درآمدشان، باز هم یارانه بگیرند سه برابر یارانه دریافتی جریمه خواهند شد. علی‌محمد احمدی، عضو کمیسیون تلفیق در این باره به تسنیم گفت: کمیسیون تلفیق مصوب کرد که یارانه نقدی از سال آینده فقط به افراد نیازمند پرداخت شود.
وی با بیان این‌که از سال آینده کف درآمد برای مشمولان دریافت یارانه نقدی تعیین خواهد شد، افزود: بناشده که دولت از سال آینده یارانه افرادی را که درآمد بالا‌تر از کف تعیین شده دارند، ‌ قطع کند.
احمدی گفت: هنوز کف درآمدی مشخص نشده، اما به طور حتم یارانه افرادی که درآمد سالانه آن‌ها بالا‌تر از ۱۵ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان است قطع خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین شرایطی را در نظر گرفتیم تا اگر افراد ثروتمند با درج غلط اطلاعاتشان مانند افراد کم درآمد یارانه دریافت کنند، جریمه شوند به گونه‌ای که این افراد باید سه برابر یارانه دریافتی، جریمه پرداخت کنند.

مردم یک بار دیگر ثبت‌نام کنند

همچنین هادی قوامی دیگر عضو کمیسیون تلفیق گفت: ‌ از سال آینده ملاک پرداخت یارانه به مردم ثبت نام جدید در سامانه هدفمندی یارانه‌ها خواهد بود. وی افزود: مجلس این اختیار را به‌دولت داده تا کسانی که سال ۹۳ یارانه می‌گیرند از ابتدا در سامانه هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌نام کنند و این ثبت‌نام ملاک پرداخت یارانه به مردم خواهد شد. این عضو کمیسیون تلفیق ادامه داد: با این روش حدود دو الی سه دهک از یارانه بگیران حذف خواهند شد و دولت می‌تواند با حذف این دهک‌ها یارانه افراد نیازمند را افزایش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
۰
۰
سلام روز بخیر
باتوجه به این مساءل هرروز یك ساز جدید می زنند
ببخشید آقایان در آمد مشاغلآزاد را چگونه متوجه می شوند یا فقط كارمندان و كارگران را می شنا سند
این طرح شامل باز نشستگان هم می شود ما كه زور مان به دولت رای آورده نمی رسد ایا دوره بعدی ایشان رای نمی خواهند مشكل ایشان حل شده انشاالله
عبداله
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
۰
۰
15 یا بیست میلیون در سال درآمد یك نفر یا یك خانواده ؟ اونوقت اگه خانوادگی باشه خانواده چند نفره ؟در هر صورت فقط عده ای از حقوق بگیران یارانه شان حذف می شود
سلمان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
وزیر اقتصاد به جای قطع یارانه مردم جلوی حقوق میلیونی مسولان را بگیرد كه ماشین های چند صد میلیونی سوار میشوند
بنده
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
۰
۰
وعده تمام مسعولان این بودكه یارانه قطع نشود این وعده هم عملی نكردند
س
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
۰
۰
منطقه محل زندگی افراد را نیز در نظر بگیرید.

نیازمندی ها