در مجمع عمومی سازمان ملل

نتانیاهو: روحانی اشک تمساح ریخت

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از توافق اخیر بین ایران و اعضای گروه 1+5 به شدت ناراضی است در سخنانی پیشگویی کرد توافق هسته ای بین ایران و غرب حاصل نخواهد شد.
کد خبر: ۶۳۹۷۶۸
پیشگویی نتانیاهو در باره توافق هسته ای

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به نقل از نتانیاهو نوشت: مادامی که ایران حاضر نشود دستگاه های سانتریفیوژ خود را جمع نکند ، توافقی حاصل نخواهد شد.

وی در نخستین جلسه کابینه اسراییل  پس از بازگشت  از اجلاس مجمع اقتصاد جهانی در داووس سوییس، با اشاره به سخنان حسن روحانی در داووس مبنی بر اینکه ایران حتی یک دستگاه سانتریفیوژ خود را در چارچوب توافق ژنو برنچیده و نخواهد چید، گفت: اگر ایران روی این موضع خود بایستد، هدف نهایی فرایند دیپلماتیک با ایران محقق نخواهد شد.

چگونه مشارکت و مجاهدین به بیراهه رفتند

عضو حزب کارگزاران با اشاره به تشکیل حزب مشارکت بعد از تشکیل دولت خاتمی، گفت: تقابلی که بین کارگزاران، جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب پیش آمد به دلیل تحلیل نادرست دوستان اصلاح‌طلب از شرایط بود.

به گزارش فارس، محمد هاشمی در گفت‌وگویی اظهار داشت: جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب فکر می‌کردند که محبوبیت آقای خاتمی، محبوبیت خود ایشان است؛ می‌خواستند یک رقیب یا دشمن فرضی برای خودشان درست کنند. و آن را هدف قرار دهند. این اتفاق در دولت آقای خاتمی افتاد.

وی افزود: سازمان مجاهدین انقلاب و کسانی که حزب مشارکت را تشکیل دادند، کارگزاران و آقای هاشمی را به‌عنوان رقیب فرضی (دشمن نمی‌گویم گرچه برخوردهایشان خیلی بد بود) مطرح کردند و می‌گفتند آقای هاشمی خاکریز اول است، اگر او را بزنیم از بقیه عبور می‌کنیم و اگر مانعی برای قدرت ما باشد ایشان است که پتانسیل همه چیز را دارد.

عضو حزب کارگزاران تصریح کرد: در مجموع تحلیل‌های نادرست حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب از پیروزی‌هایی که حاصل شده بود آنها را به بیراهه کشاند و بیراهه این بود که آقای هاشمی و کارگزاران را در مقابل خود دیدند.

 افزایش تحریم دستاوردها را به خطر می‌اندازد

وزیر دفاع سابق آمریکا گفت آنچه با سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه ایران حاصل شده است، با تشدید تحریم‌ها از دست می رود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از کریستین ساینس مانیتور، «رابرت گیتس» وزیر دفاع سابق آمریکا درباره بحث افزایش تحریم های ایران به عنوان ابزاری برای فشار بر این کشور و تسریع روند رسیدن به توافق جامع هسته ای، گفت: اول باید اشاره کنم که رئیس جمهور در مخالفت با تصویب تحریم های بیشتر علیه ایران در کنگره، کاملا درست عمل کرده است.

دلایل ابقای بشار اسد در قدرت

سی ان ان نوشت: واشنگتن باید به جای تلاش بی فایده برای برکناری اسد و تغییر دولت، برنامه های خود را بر توقف فوری خشونت ها و رسیدن به توافقی اصیل در راستای آشتی ملی متمرکز کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی ان  ان در مقاله ای با اشاره به ادله بقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه در قدرت این کشور نوشت: به نظر می رسد امروز بشار اسد از 15 ماه پیش قوی تر است، ساختار حزب بعث سوریه همچنان ساختار متحدی است که در کشور کار می کند، زندگی روزمره در دمشق مرکز استقرار بشار اسد جریان دارد و عمدتا شرایط مانند قبل دنبال می شود.

دیگر شکافهای قابل توجهی به وجود نمی آید و بیشتر عناصر ارتش عربی سوریه با وجود از دست دادن بیش از 30 هزار نظامی خود همچنان به بشار اسد وفادار است و در دو ماه اخیر اراضی زیادی را در خارج از دمشق از دست مخالفان خارج کرده است.

با این وجود می بینیم که واشنگتن به جای ایجاد برخی موازنه ها در مواضع خود همچنان در مطرح کردن ضرورت کناره گیری بشار اسد از قدرت تردیدی به خود راه می دهد. این موضع گیری کاملا غیر واقعی است، چرا که با صرف نظر از سختی های موجود براندازی بشار اسد، اگر این اتفاق بیفتد، آتش خشونت های دراز مدت در سوریه دمیده خواهد شد.

به نسبت یک فرد عادی سوری دیدارمذاکره کنندگان در ژنو تنها یک شوی بی معنی است، چرا که بشار اسد به علت احساس پیروزی که دارد، از  کناره گیری از قدرت خودداری می کند و مخالفان نیز پایین آوردن مطالبات خود را رد می کنند، غرب نیز از دخالت نظامی و تاثیر دیپلماتیک در این زمینه عاجز است و القاعده نیز چشمان خود را باز کرده و منتظر حوادث است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها