دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به پایین بودن استاندارد ساخت و ساز در ایران گفت متاسفانه در سالهای اخیر حتی شهرهای نوساز هم در زلزله‌های زیر ۵ ریشتر با مشکل روبه‌رو شدند .
کد خبر: ۶۳۹۵۴۹
انتقاد از پایین بودن استاندارد ساخت و ساز در ایران

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید احمد موسوی در همایش کاهش خطرپذیری و مدیریت بحران در مناطق شهری تاکید کرد: بر خلاف تصور بسیاری از مدیران که معتقدند هلال‌احمر بیشتر در مرحله پاسخگویی به بحران وارد عمل می‌شود، ما آمادگی داریم تا در همه مراحل مدیریت بحران ایفای نقش کنیم

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر این که هنوز مدیران احساس ‌نکرده‌اند درک خطر و تحلیل برنامه برای آن از وظایف آنهاست افزود بر این اساس با وجود اینکه بارها گفته شده است که برای برنامه‌ریزی و مدیریت حوادث نیازمند آمایش سرزمینی جامعی هستیم ،  هنوز اقدام تاثیرگذاری در این زمینه انجام نشده است .

موسوی گفت تدوین برنامه مدیریت بحران و کاهش خطر در شهرها نیازمند ساختار پژوهشی قوی است .وی با تاکید بر اینکه برای مدیریت صحیح بحران‌ها در کشور باید از همه ظرفیت‌های جمعیت هلال‌احمر استفاده شود گفت وظیفه خود می‌دانیم تا در همه مراحل مدیریت بحران در کشور ایفای نقش کنیم .

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم در این همایش گفت: بسیاری از ساختمان‌هایی که اکنون مقاومت آنها در برابر زلزله روی کاغذ 8ریشتر ثبت شده است، با زلزله 5 ریشتری فرو می‌ریزد.

حسن قدمی با تاکید بر چاره‌اندیشی برای فرسودگی بیمارستانها افزود: هرچند نمی‌توان منکر نقش اساسی بیمارستانها در مدیریت بحران شد، اما در حوادث اخیر شاهد بودیم که با خراب‌شدن بیمارستانها، مدیریت بحران با افت روبه‌رو شد و لذا باید برای مقاوم‌سازی بیمارستان‌های فرسوده چاره‌ای اندیشید .

قدمی با اشاره به موفقیت‌های کشور در مقام‌سازی بافت‌های روستایی گفت: بیشتر روستاهای کشور در 2 سال اخیر بازسازی شده‌است به گونه‌ای که در گذشته برخی روستاها با زلزله3/5ریشتر خراب می‌شد، اما روستاهای مقاوم‌سازی شده کنونی تا  6/2 ریشتر زلزله هم مقاوم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها