چه کسی مدیرعامل پرسپولیس می شود؟

جنگ مدیریت در اردوی سرخ ؛صندلی نفرین شده

استعفای رویانیان و حرف هایی که درباره گزینه های احتمالی مدیریت باشگاه پرسپولیس شنیده می شود این روزها ذهن هواداران این تیم را به خود مشغول کرده است.
کد خبر: ۶۳۸۷۸۷
جنگ مدیریت در اردوی سرخ ؛صندلی نفرین شده

جام جم ورزشی ،محمد رضاپور / با استعفای محمد رویانیان از مدیریت باشگاه پرسپولیس مشکلات برای نشستن فرد دیگری روی صندلی مدیریت باشگاه سرخ بیشتر شده است.در مقطع کنونی علی پروین سرپرست باشگاه معرفی شده است اما هیچ چیز برای قطعی بودن مدیرعاملی پیشکسوت فوتبال و پرسپولیس مشخص نیست چون پروین در همان بدو ورود با انتقادات ریز و درشت مخالفانش روبرو شد. در فوتبالی که حتی قدیمی های آن می خواهند از چپ و راست بالا بروند تا پس از وصل به یک جناحی پست و مقام بگیرند ، کار علی پروین به عنوان چکیده فوتبالی برای مدیریت پرسپولیس دشوار است. با آنکه وزارت ورزش و جوانان چراغ سبز خود را به مدیر عاملی پروین نشان داده است اما هنوز در گرفتن تصمیم نهایی مردد است چون در این چند روز بعد از استعفای رویانیان حرف های متناقضی درباره پروین شنیده شده است.

به غیر پیشکسوت پرسپولیس که قصد دارد با حمایت مالی چند تن از دوستان اهل اقتصاد و بازار خود پرسپولیس را بچرخاند نام هایی مانند محمد دادکان و افشین پیروانی نیز برای احراز پست مدیر عامل پرسپولیس مطرح شده است.محمد دادکان تنها کسی بود که با مصاحبه ای که انجام داد از اردوی گودرزی خارج شد چون او از ابتدا هم قصد نداشت طوری وانمود کند که از گروه دانشگاهی وزیر ورزش و جوانان است.استاد دانشگاه بهشتی و معاون ورزشی دانشگاه آزاد با اهالی دانشگاه تهران میانه ای ندارد. به اعتقاد او اهالی دانشگاه تهران مثل کارد و پنیر هستند اما بنا به موقعیت کنونی دور هم جمع شده اند تا از وزیر پست بگیرند.او حتی از کیومرث هاشمی رئیس جدید کمیته ملی المپیک انتقاد کرده است و او را زمانی سخنگوی علی آبادی معرفی کرد و گفت مگر به غیر از هاشمی فرد دیگری در ورزش نیست که مدام او در پست های مختلف جابه جا می شود؟ دادکان با این انتقادها از مدیریت ورزش و کمیته ملی المپیک قطعا جزو گزینه های وزارت ورزش و جوانان برای مدیریت پرسپولیس نیست.

افشین پیروانی نیز خبر مذاکره با او برای احراز پست مدیریت در باشگاه پرسپولیس را تایید کرده است.فوتبالیست سابق پرسپولیس تحصیلات تربیت بدنی دارد و به وزارتی ها نزدیک است اما در بعد مالی دست تنهاست و به گفته خودش نمی تواند برای بدهی های میلیاردی رویانیان کاری انجام بدهد.پیروانی تجربه مدیریت ندارد و ارتباط و حمایت وزارت ورزش و جوانان فقط می تواند در حد معنوی و آکادمیکی باشد نه مالی از این رو پیروانی نیز از جمع گزینه های پرسپولیس کنار می رود.

در روزهای گذشته افراد دیگری هم برای گرفتن این پست بیشتر در رسانه ها حاضر شده اند و با مصاحبه هایی که انجام داده اند تمایل خود را برای گرفتن پست نشان داده اند. از طرفی شنیده شده است در انتخاب مدیر آینده علی دایی نیز تعیین کننده است و او برای معرفی فرد جدید حق رای یا حتی حق وتو دارد. در بین افرادی که در روزهای گذشته حرف های قبلی خود را برای پست جدید از یاد برده اند امیر عابدینی مدیر عامل داماش گیلان جلب توجه می کند.عابدینی پیش از این در گفت و گویی از وزیر ورزش و جوانان انتقاد کرده بود که برنامه ای ندارد اما اخیرا در گفت و گویی تازه گودرزی و تیمش را در وزارت ورزش و جوانان ستود! او که با پول های امیر منصور آریا در مجموعه داماش برو بیایی به راه انداخته بود بعد از پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی مجموعه های اقتصادی مه آفرید خسروی و شرکا ، باشگاه داماش را بی پول و بی یاور دید که در آن دیگر از قراردادهای چند صد میلیون تومانی با بازیکنان شاخص فوتبال و والیبال خبری نشد. عابدینی به دلیل فوتبالیست بودن این اجازه را به خود می دهد که در کار فنی مربیان دخالت کند بنابراین داماش در یک نیم فصل رکورددار تغییر مربیان شد چون بسیاری از مربیان حاضر به دخالت های فنی مدیر عامل داماش نبودند.از این رو گزینه احتمالی مدیریت عابدینی در پرسپولیس مشکلات خاص خود را به همراه دارد چون علی دایی مربی توصیه پذیر آن هم از سوی امیر عابدینی نیست مگر اینکه پرسپولیس به سرنوشت داماش امروز مبتلا شود!

صندلی مدیر عاملی پرسپولیس افراد دیگری را هم به سمت خود وسوسه می کند چون این صندلی شهرت و تبلیغات دارد هر چند چکیده هایی مانند پروین از این قاعده مستثنی هستند و باید نقش های مدیریتی ، تصمیم سازی و تامین بودجه را از این دست پیشکسوتان انتظار داشت اما از طرفی هم نباید فریب لفاظی های افراد رفوزه در فوتبال را خورد و این صندلی را دو دستی تقدیم مدیران ورشکسته و بدهکار با ادعای فوتبالی بودن شان کرد.     

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها