مواد لازم- آرد نان یا آرد ساده: ۱ و ۳/۴ لیوان. آب گرم: ۳/۴ لیوان. مخمر فوری: ۲ قاشق چایخوری. روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری. نمک: ۱ قاشق چایخوری. شکر: ۱ قاشق چایخوری. کره: ۵ قاشق غذاخوری. سیر خرد شده: ۴ حبه. جعفری خرد شده: ۱/۴ لیوان.
کد خبر: ۶۳۸۷۵۷

طرز تهیه:

جام جم سرا: آب گرم را داخل کاسه‌ای بریزید و مخمر را روی آب بپاشید و ۵ دقیقه کناری قرار دهید سپس آب و مخمر را مخلوط کنید و ۱۰ دقیقه دیگر استراحت دهید؛ آرد، نمک و شکر را مخلوط کنید و داخل کاسه‌ای بریزید، مرکز آرد را گود کنید سپس روغن و مخلوط آب و مخمر را اضافه کنید.

نان پیچی

مواد را خوب مخلوط کنید تا به شکل خمیری نرم و یکدست شود، خمیر را داخل کاسه‌ای که چرب کرده‌اید قرار دهید، روی کاسه را با نایلون خوب بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در جای گرمی قرار دهید تا استراحت کند و حجم خمیر دو برابر شود.
پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد روی سطحی که آرد پاشیده‌اید خمیر را پهن کنید و نوارهایی به عرض ۴ سانتی‌متر و طول ۲۰ سانتی‌متر از خمیر برش بزنید.

نان پیچی

نوارهای خمیری را کمی بکشید سپس خمیر را گره بزنید (پس از پخت خمیر پف می‌کند و جمع می‌شود و بهتر است دو طرف خمیر را پس از گره زدن کمی بکشید).

http://irancook.ir/upload/foodasli/nan/nan-gerei-sir-jafari-3.jpg

ته سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و خمیر‌ها را ته سینی فر بچینید، روی خمیر‌ها را با روغن زیتون یا روغن مایع برس بکشید سپس روی سینی را با نایلون بپوشانید و ۲ ساعت استراحت دهید.

نان پیچی

خمیر‌ها را پس از استراحت داخل فری که از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کرده‌اید و گرم شده است به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا نان‌ها بپزند و روی نان‌ها طلایی شود؛ سیرهای خرد شده را در کره تفت دهید تا نرم شوند سپس با جعفری خرد شده مخلوط کنید و این سس را روی نان‌ها بزنید سپس سرو کنید. |ایران کوک|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها