اگر مردم بخواهند به پرسپولیس می آیم

دادکان: مدیریت پرسپولیس کار علی پروین نیست

محمد دادکان با انتقاد از تصمیماتی که برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال می گیرند، تصریح کرد : اگر مردم بخواهم حاضرم مدیریت پرسپولیس را عهده دار شده و با کمک آنها این باشگاه را به سر منزل مقصود برسانم.
کد خبر: ۶۳۸۵۶۸
دادکان: مدیریت پرسپولیس کار علی پروین نیست

به گزارش جام جم ورزشی ، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و رییس سابق فدراسیون فوتبال، با اشاره به اینکه اخباری که از پرسپولیس رسیده ، نگران کننده است ، گفت : متاسفانه از 35 سال گذشته تاکنون همیشه پرسپولیس با ناملایماتی روبه رو شده و این تغییرات برای بار نخست نیست که اتفاق می افتد. سازمان تربیت بدنی سابق و وزارت ورزش فعلی هیچ وقت برنامه منسجمی برای این تیم نداشته و هر یک سال یا دو سال چنین تغییراتی رخ می دهد. شما می بینید که در طول چهار ساله عمر یک وزیر، حتی تا 3 مدیرعامل برای پرسپولیس انتخاب می شود.
دکتر دادکان به اشاره با اینکه این تصمیمات به نفع ورزش نیست و تنها از روی شکم سیری انجام می شود ، افزود :امروز رویانیانی که نباید از همان اول به فوتبال می آمد را بعد از 27 ماه کار و کسب تجربه بر می دارند. اگر رویانیان کار بلد نبود چرا او را آوردید که الان بعد از دو سال و سه ماه او را برکنار کنید. من در رابطه به این مسئله به یقین رسیده ام که 36-37 سال است نمی خواهند پرسپولیس سر و سامان داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه تصمیماتی که درباره ورزش گرفته می شود بیرون از اختیارات وزارت ورزش است، تصریح کرد : الان وزیر و معاونش، ورزشی و دانشگاهی هستند اما به نظر من اینها تصمیم گیرندگان اصلی نیستند و تنها دستوراتی که داده می شود را اجرا می کنند. شما پرسپولیس را ببینید. این تیم می توانست دوباره به صدر برگردد و حتی قهرمان شود اما در وسط مسابقات چنان فشاری به مدیرعاملش آوردند که مجبور به استعفا شد.

وی که با ایسنا گفت و گو می کرد ، اضافه کرد : معتقدم هنوز کسی به مفهوم کامل پتانسیل پرسپولیس و استقلال را درک نکرده است و همه تصمیم‌ها در تمام این سال‌ها درباره این دو باشگاه بزرگ، باری به هر جهت بوده است. پرسپولیس و استقلال در اولویت کاری وزیر ورزش قرار ندارند. پیش از انتخاب وزیر ورزش یکی از نامزدهای تصدی پست وزارت ورزش از من مشورت خواست و من به او گفتم اگر شما بتوانید وضعیت فدراسیون‌های کشتی، فوتبال و کمیته ملی المپیک و استقلال و پرسپولیس را سروسامان دهید و به خوبی مهره‌چینی کنید بسیاری از چالش‌هایتان برطرف می‌شود. اما می‌بینیم که حداقل درباره استقلال و پرسپولیس چنین وضعیتی وجود ندارد.

دادکان با اشاره به اینکه جسته و گریخته به او نیز این پیشنهاد مدیریت پرسپولیس شده ، گفت : من با امضای هیچ وزیر ورزشی نمی‌آیم و تنها اگر مردم روزی بخواهند حاضرم با عشق برای آن‌ها کار کنم. فقط با کمک کردن مردم حاضرم باشگاه بزرگی مانند پرسپولیس را اداره کنم و این توانایی را کاملا در خود می‌بینم. من با امضای هیچ  مقام دولتی حاضر نیستم کاری را بر عهده بگیرم. مردم کسانی را که از طرف مسئولان دولتی انتخاب می‌شوند، پس می‌زنند. شما اکنون می‌بینید در وزارت ورزش کسانی کنار هم هستند که اختلاف نظرهایشان مثل کارد و پنیر است ولی یک سری عوامل این‌ها را کنار هم نگه داشته است. منافع و شهرت باعث شده که آن‌ها کنار هم بمانند اما من آدمی نیستم که اگر با کسی اختلاف داشته باشم بپذیرم کنارش کار کنم. ضمن اینکه همین سیاست‌های غلط آقایان باعث شده کسانی مانند هدایتی و شفیع‌زاده که از پول خودشان برای این فوتبال خرج کرده‌اند، مجبور به فرار از فوتبال و ورزش شوند.
وی در پاسخ به این پرسش که راه حل  پیشنهادی اش در این وضعیت چیست ، گفت :پرسپولیس هم مانند بسیاری از باشگاه‌های دنیا باید توسط خود پرسپولیسی‌ها اداره شود. باید سیاسیون و غیر ورزشی‌ها پایشان را از پرسپولیس کنار بکشند. هیات مدیره پرسپولیس نباید از افراد غیر پرسپولیسی تشکیل شود. مگر پرسپولیس آدم تحصیل کرده و باسواد کم دارد؟ این همه خاک خورده پرسپولیس هستند که هم توان مدیریت دارند و هم اینکه باتجربه هستند. می‌خواهم بدانم کسانی که توسط این آقایان در سه دهه گذشته انتخاب شده‌اند، چه سنخیتی با پرسپولیس داشته‌اند؟ البته در این دوره که من اطمینان دارم وزارت ورزش اختیاری ندارد و مهره‌چینی‌ها از بیرون وزارت ورزش صورت می‌گیرد.

دکتر دادکان در عین حال راجع به سرپرستی علی پروین در باشگاه پرسپولیس ، گفت : علی پروین زحمت زیادی برای پرسپولیس کشیده و اعتقاد دارم او یکی از بزرگان فوتبال ایران است. اما او خودش هم باید بفهمد که مدیریت کار هر کسی نیست. کسی که به عنوان مدیرعامل انتخاب می‌شود باید در بخش مدیریت کار کرده باشد و تجربه‌اش را داشته باشد. علی پروین نباید گول سیاسی‌کاری‌ها را بخورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها