رضا سعیدی پور

صعود استقلال

پنالتی‌ای که به ضرر ما گرفته شد پنالتی نبود

قلعه‌نویی:این هنر کادر فنی است

سرمربی استقلال تصریح کرد این هنر کادر فنی است که با توجه به بضاعت موحود تیم را خوب هدایت کرده و به نتایج لازم رهنمون می کند.
کد خبر: ۶۳۷۹۵۴
قلعه‌نویی:این هنر کادر فنی است

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از سایت  باشگاه استقلال،امیر قلعه‌نویی در نشست خبری بعد از دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و استقلال، گفت: در ابتدای این نشست از شما خبرنگاران عذرخواهی می‌کنم چرا که دیروز پرواز ما دو ساعت تأخیر داشت و من به همین دلیل نتوانستم به کنفرانس خبری بیایم. من از باشگاه ذوب‌آهن که یک باشگاه فرهنگی است تشکر می‌کنم و خوشحالم که آقای آذری که از نیروهای ارزشی فوتبال است به خانه‌اش بازگشته است. مجتبی تقوی سرمربی ذوب‌آهن با من تماس گرفت و گفت که هوا برفی است. به نظرم این کارها در فوتبال قشنگ است و ما این کارها را در فوتبال کم داریم اما میان باشگاه‌های ذوب‌آهن و استقلال همیشه این اتفاقات خوب وجود داشته است. البته باید تسلیتی هم به خانواده عزیزانی بگویم که دو روز پیش در حادثه آتش‌سوزی در خیابان جمهوری ایران جان باختند.

وی ادامه داد: بازی ما با ذوب‌آهن یک بازی فیزیکی و درگیرشونده بود که دو تیم بر اساس مسائل تاکتیکی و پرس کار را پیش می‌بردند. بعد از گلی که ما به ذوب‌آهن زدیم این تیم بسیار خوب کار کرد اما موضوعی که باید بگویم این است که امیدوارم من اشتباه کنم اما فکر می‌کنم پنالتی‌ای که به ضرر ما گرفته شد پنالتی نبود با این همه فکر می‌کنم ذوب‌آهن هم می‌توانست برنده این بازی باشد چرا که موقعیت‌های خوبی داشت اما ما این بازی را فراموش کردیم و به بازی بعد که با همین ذوب‌آهن داریم فکر می‌کنیم.

سرمربی استقلال در مورد اینکه چرا بازی‌های استقلال کم گل به پایان می‌رسد، افزود: ما بر اساس داشته‌هایمان کار را جلو می‌بریم و این هنر کادر فنی تیمی ماست که بر اساس داشته‌هایمان کار را طراحی می‌کنیم. ما همیشه به دنبال فوتبال هجومی هستیم و با سه مهاجم وارد بازی‌ها می‌شویم اما خود شما یادتان هست که ما در سپاهان حریفان را 4تایی می‌کردیم و من دوست دارم در استقلال هم همینگونه باشد چرا که من در تبریز و کرمان هم چنین شرایطی داشتم و فوتبال هجومی را همیشه دوست دارم اما الآن شرایط لیگ حساس است و در جام حذفی و لیگ بازی‌ها به حساس‌ترین مرحله رسیده است.

وی ادامه داد: در نیم‌فصل دوم زمین و دروازه‌ها کوچک می‌شود اما فقط ما یک گل یک گل جلو نمی‌رویم و خیلی از تیم‌ها هستند که بازی‌هایشان با یک گل به پایان می‌رسد. البته بازیکنان استقلال سربازان فداکار خانواده بزرگ استقلال هستند و من از آنها تشکر می‌کنم و در روزی که در خیلی از استادیوم‌ها هزار نفر هم به استادیوم نمی‌آیند امروز از بازی ما استقبال خوبی شد و روز خوبی رقم خورد و خوشبختانه ما در استادیوم فحاشی ندیدیم و فضای قشنگی بر بازی حاکم بود.

قلعه‌نویی در مورد تذکر شدیدش به امیرحسین صادقی پس از پایان بازی هم گفت: او بازیکن با تجربه‌ای است و با اینکه می‌دانم او بازیکن ذوب‌آهن را شارژ کرد و فقط او را مشایعت نمود، رفتم و به او تذکر فنی دادم اما از صادقی دلخورم.

وی در مورد صحبت‌هایی که شب گذشته در برنامه 90 در خصوص کیفیت دربی مطرح شده، افزود: من باید بگویم که فوتبال شطرنج‌گونه است و ما خوشبختانه به هدف خودمان رسیدیم و حالا هرکس هرچه می‌خواهد بگوید. خیلی‌ها تلاش کردند که کسی برای دربی به استادیوم نیاید اما اینها ناراحتند که مردم در استادیوم حاضر شدند خیلی‌ها قلم به دست و تریبون دار می‌خواهند دربی را بکشند و همین حالا علیه دربی تا بازی رفت صحبت خواهند کرد اما به نظر من دربی 78 یک بازی تاکتیکی بود که سرعت بالایی هم بر بازی حاکم بود و من خوشحالم سوپراستارهای ما به دنبال این هستند تا این بازی داغ‌تر شود و می‌بینیم که هنرمندان هم اظهارات فنی می‌کنند!

 

قلعه‌نویی ادامه داد: به نظرم کار قشنگی است که در خانه می‌نشینند و دربی را با هم تماشا می‌کنند. بعضی از آقایان می‌گویند که دربی بی‌کفیت است و نمی‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم اما می‌بینیم که یک ساعت و نیم از برنامه خودشان را برای دربی می‌گذارند. اگر دربی بی‌کیفیت است و خودت می‌گویی که این بازی کیفیت ندارد چرا یک ساعت و نیم از برنامه‌ات را به دربی می‌دهی؟! هر کاری هم که بکنند استقلال و پرسپولیس سرمایه این مملکت هستند و هر ترفندی هم که بزنند مردم به استادیوم خواهند آمد. تمام این کارها برای این بود که مردم به استادیوم نیایند و این آقایان فکر می‌کردند 50هزار نفر به استادیوم خواهند آمد اما وقتی دیدند که بالای 80هزار نفر هوادار به استادیوم آمد سکته کردند و شاید اگر من بازی را می‌بردم باز هم سکته می‌کردند. تمام این کارها به این دلیل است که به قلعه‌نویی ضربه بزنند و اینها به دربی کاری ندارند. شاید اگر ما دربی را می‌بردیم حرف‌ها به گونه دیگری طراحی می‌شد. من 8 سال است که این آقایان را شناخته ام و مردم هم بعدها آنها را خواهند شناخت.

قلعه‌نویی در مورد اینکه چرا در بازی گسترش فولاد و پرسپولیس استقبال تماشاگران کم بوده، گفت: اینکه در تبریز چه اتفاقی می‌افتد به من ربطی ندارد اما من فکر می‌کنم هواداران به استادیوم می‌آیند اگر در همین اصفهان هم ورزشگاه نقش جهان تکمیل شود برای هر بازی سپاهان 50هزار تماشاگر به استادیوم می‌آید. بازی استقلال و تراکتور چقدر تماشاچی به استادیوم آمد؟ نزدیک به 90هزار نفر! مطمئن باشید بازی برگشت 100هزار نفر تماشاچی به استادیوم می‌آید. شما خبرنگاران به دنبال این باشید که فوتبال از خانواده‌ها بیرون نرود چرا که اینها به دنبال همین هستند. مگر در همین برنامه نگفتند که چهاربار دربی مساوی شده پس چرا دوباره آنها چنین برنامه‌ای برای بعد از دربی می‌سازند؟! فوتبال شطرنج است و باید بر اساس داشته‌هایت تصمیم بگیری. من در سپاهان که بودم حریفان را چهارتایی می‌کردیم اما آقایان برای من چه نوشتند و چه گفتند؟! غول‌های آسیا را با سپاهان چند تا چند می‌زدیم به طور مثال الجزیره امارات که براگا سرمربی‌اش بود و او کاندیدای سرمربی تیم ملی برزیل بود را در دو بازی 9گل زدیم اما اگر من خارجی بودم قطعاً‌ مجسمه‌ام را می‌ساختم.

وی افزود: اینها دشمنی با قلعه‌نویی است می‌خواهند مردم به جای استادیوم به جاهای دیگر بروند. اگر بازی رفت بی‌کیفیت بود چرا این همه ستاره را به خانه یک نفر بردید؟! البته می‌بینیم که این روزها همه هنرمندان هم در مورد فوتبال اظهارنظر می‌کنند و به طور مثال می‌بینیم که آقای مفیدی بازیگر خنده‌بازار درخصوص فوتبال اظهارنظر می‌کند! این مسائل خوب است! البته من از این برنامه لذت بردم و آن را دیدم وقتی که می‌دیدم آقایان رضویان و جعفری که من دوستشان دارم و هنرمند هستند درباره فوتبال صحبت می‌کنند! وقتی 90هزار تماشاگر به استادیوم آمد روز مرگ آقایان بود.

قلعه‌نویی ادامه داد: ما 15 بازی است که نباخته‌ایم اما کسی این را برای ما رکورد حساب نمی‌کند و شما هم ما را چک نکنید!

سرمربی استقلال در پایان در مورد اینکه آیا بخاطر تشویق تماشاگران برهانی به بازی آمد، افزود: شما اینطور فکر کنید!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها