با رقم خوردن شکست پرسپولیس در تبریز، رویانیان مدیرعامل این باشگاه برای چندمین بار استعفا کرد

پرسپولیس باخت، ‌فولاد صدرنشین شد

پرسپولیس بر خلاف آنچه هوادارانش تصور می‌کردند برابر گسترش فولاد تبریز تن به شکست تلخ یک بر صفر داد تا همراه با کمرنگ شدن امیدهای قهرمانی‌ این تیم، فولاد خوزستان با پیروزی بر مس صدرنشین لیگ شود.
کد خبر: ۶۳۷۸۸۲

هفته بیست و چهارم لیگ برتر در حالی عصر دیروز آغاز شد که پرسپولیس و هوادارانش با این تصور که هفته‌های سخت را پشت سر گذاشته‌اند، هیچ گاه تصور نمی‌کردند در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز برابر گسترش فولاد زمین گیر شده و تا حدودی از کورس قهرمانی با تیم‌هایی چون استقلال، سپاهان، فولاد و حتی نفت تهران عقب بیفتند. اما این اتفاق افتاد و پرسپولیس در روزی که به لحاظ فنی تحت تاثیر ترکیب یکنواخت علی دایی در شهرآورد پایتخت و به لحاظ حاشیه‌ای درگیر بی‌پولی و استعفای آماده و بلندبالای محمد رویانیان، مدیرعامل خود بود، در تبریز تن به شکست داد تا سرنوشتی همچون چند فصل گذشته در انتظار این تیم باشد.

 

رویانیان: جایز نیست بمانم

پرسپولیس که 48 ساعت پیش از شهرآورد به دلیل بی پولی با اعتصاب بازیکنان مواجه شده بود پس از آن‌که با تزریق دو میلیارد تومان وام به جیب بدنه تیم، بازیکنان را شارژ کرد به این امید که تیمش دیگر امتیازی از دست ندهد، اما دیروز دقایقی پس از سوت پایان بازی وقتی محمد رویانیان استعفای بلندبالای خود را منتشر کرد مشخص شد که اردوی سرخ‌ها پیش از این بازی نیز متلاطم بوده است. استعفایی که در آن مشخصا به بحران مالی باشگاه و بسته شدن روزنه‌های تزریق بودجه دولتی به پرسپولیس اشاره شده و امور باشگاه را به بهروز منتقمی قائم مقام خود محول کرده است. در بخشی از این استعفا آمده است: از شش ماه پیش که دولت قبلی کمر همت بسته بود تا من را به هر طریقی که شده عزل کند تا به امروز، بارها و بارها در مصاحبه‌هایم حرف از استعفا و رفتن زدم. دو ماه پیش نیز نامه استعفایم را به وزارت ورزش تقدیم کرده و هفته گذشته نیز مجددا در نامه‌ای به وزیر محترم ورزش و جوانان شرایط ادامه فعالیت خود در باشگاه پرسپولیس را اعلام داشته و تاکید کرده بودم ادامه فعالیت با شرایط کنونی میسر نیست. به هر دلیلی که بود نه به عنوان محمد رویانیان بلکه به عنوان «مدیرعامل باشگاه پرسپولیس» این توفیق را نداشتم تا ملاقاتی با متولی ورزش کشور و رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس داشته باشم. پرداخت بودجه دولتی به پرسپولیس به امری محال و غیرممکن تبدل شد. نمی‌خواهم با این جملات به وزیر ورزش ایراد گرفته و زمان رفتن، نقدی را مطرح کنم شاید آنها نیز با موانع قانونی برای پرداخت بودجه دولتی به پرسپولیس و استقلال مواجه بودند. اتفاقات بسیاری رخ داد، راه‌های درآمدزایی و فعالیت‌های اقتصادی به طرق مختلف بسته شده بود، در مجموع به این نتیجه رسیدم که ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم داده‌اند تا پرسپولیس با «رویانیان» به بن‌بست رسیده و موفق نباشد.رویانیان که منتقدانش مدعی‌اند او 40 میلیارد تومان بدهی برای باشگاه بارآورده است، در بخش دیگری از استعفای خود تصریح کرده است: مسئولیت تمامی اقدامات انجام شده طی این مدت را پذیرفته و در تمامی جوامع و گفت‌وگوهای کارشناسی و دستگاه‌های نظارتی آمادگی پاسخ برنامه‌های خود را دارم و از وزارت ورزش و مدیر جدید انتظار دارم در صورتی که این برنامه‌ها درست و اصولی است کمک کنند تا آنها را عملیاتی کرده و دغدغه‌های مالی باشگاه را مرتفع نماییم. تلاش می‌کنم تا پایان هفته مطالبات تیم‌های پایه و مجموعه باشگاه را پرداخت کرده و در آینده نزدیک نیز بدهی‌هایی که به برخی اشخاص داشته‌ام را نیز پرداخت نمایم.

با وجود این شرایط، در دیدار دیروز علی دایی که هفته پیش در شهرآورد پایتخت هیچ‌گاه به ترکیب یازده نفره تیمش دست نزد، همان نفرات را در تبریز نیز به میدان فرستاد تا بازیکنانی که روزهای پرتلاطم پیش و پس از شهرآورد را پشت سر گذاشته بودند، برای جبران امتیازات ازدست‌رفته هفته‌های پیش بجنگند؛ جنگی که هیچ‌گاه دیده نشد و ساق‌های خسته شاگردان علی دایی و ناهماهنگی آنها بیش از هر چیز دیگری در این دیدار به چشم ‌آمد. دایی که در دقیقه 57 روی غافلگیری خط دفاعی‌اش، دروازه‌اش را از سوی پدیده فصل جاری لیگ و صدرنشین کنونی گلزنان لیگ یعنی مهرداد بایرامی باز شده دید؛ هرچند فرزاد حاتمی و حسین ماهینی را به میدان فرستاد تا با احتساب استفاده از محسن مسلمان (از دقیقه 55) آخرین تیرهای خود را برای فرار از این شکست شلیک کند، اما از دستیابی به هدف خود ناکام ماند. با وجود این تعویض‌ها معدود موقعیت‌های ایجاد شده پرسپولیس از سوی مهدی سیدصالحی، فرزاد حاتمی و امید عالیشاه هم از دست رفت. بدین ترتیب پرسپولیس در شرایطی ششمین شکست فصل را پذیرفت که با یک بازی بیشتر در امتیاز 41 باقــی ماند، حـــــال آن‌که نفت تهران در این روز 2 بر یک از سد سایپا گذشت تا با یک بازی کمتر 41 امتیازی شود. از طرفی فولاد خوزستان نیز دیروز با غلبه یک بر صفر مقابل مس کرمان 46 امتیازی شد و به صدر جدول صعود کرد. این در حالی است که استقلال نیز در صورت پیروزی بر ذوب‌آهن در بازی یکشنبه آینده‌اش، فاصله پرسپولیس با صدر جدول را به عدد هفت افزایش می‌دهد تا کار پرسپولیس برای بازگشت به صدر جدول سخت‌تر از قبل شود.

 

باقری: این بدترین بازی پرسپولیس بود

کریم باقری، دستیار اول دایی که دیروز به جای وی در کنفرانس خبری پایان بازی شرکت کرده بود، با اشاره به این‌که تاکنون چنین بازی ضعیفی از پرسپولیس ندیده بود، گفت: بازیکنان در این بازی فرامین کادر فنی را اجرا نکردند.

باقری افزود: بازیکنان پرسپولیس در این بازی بسیار کمتر از انتظار ظاهر شدند. آنان باید بدانند که در چه تیم بزرگی بازی می‌کنند.وی در عین حال گفت: با این شکست کارمان برای قهرمانی سخت و سخت‌تر شد.

صعود استقلال و تراکتورسازی به نیمه نهایی جام حذفی

همزمان با آغاز هفته بیست و چهارم لیگ برتر، مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی نیز دیروز با برگزاری دو دیدار پیگیری شد. در یکی از این دیدارها، استقلال در فولادشهر اصفهان موفق شد با تک گل دقیقه 43 ساموئل که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید بر میزبان خود غلبه کند. این در حالی بود که قاسم حدادی‌فر، کاپیتان ذوبی‌ها در دقیقه 86 ضربه پنالتی خود را از دست داد. به این ترتیب استقلال در مرحله نیمه نهایی در تهران پذیرای مس کرمان خواهد بود.

در دیگر بازی مرحله یک چهارم نهایی تیم تراکتورسازی در حالی که مجید جلالی را روی نیمکت خود نداشت در ورزشگاه تختی تهران مقابل تیم بحران‌زده راه‌آهن با دو گل سعید دقیقی(16) و کریم انصاری‌فرد(61) به برتری رسید تا این تیم از هم‌اکنون به انتظار برنده دیدار دو تیم فولاد و پرسپولیس بنشیند.

آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی را دو تیم فولاد و پرسپولیس روز یکشنبه ششم بهمن در اهواز برگزار می‌کنند. اگر فولاد برنده این بازی شود دیدار نیمه نهایی این تیم و تراکتورسازی در تبریز برگزار خواهد شد، اما در صورت برتری پرسپولیس، تکلیف تیم میزبان با قرعه‌کشی مشخص خواهد شد. طبق اعلام سازمان لیگ دو دیدار مرحله نیمه نهایی روز سه‌شنبه پانزدهم بهمن برگزار می‌شود.

امید توفیقی/ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها