وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان تولید مرکبات قابل قبول است و نیازی به صدور مجوز واردات نیست.
کد خبر: ۶۳۷۸۲۵
وزیر جهاد کشاورزی: نیازی به واردات مرکبات نیست

به گزارش واحد مرکزی خبر ، محمود حجتی در حاشیه امضای تفاهم نامه حمایت از تجاری سازی دستاوردهای فناورانه و توانمندسازی شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی در مصاحبه با خبرنگاران افزود: امسال برای مرکبات "سال آور" بوده است و تولید خوبی داریم ، بنابراین نیازی به واردات مرکبات نیست.

وی گفت: مسئولان در وزارت صنعت ، معدن و تجارت و بخش خصوصی برای ذخیره سازی مرکبات برای تأمین نیاز بازار شب عید اقدامات مناسبی کردند و امیدواریم با توجه به تولید خوب و ذخیره سازی مناسب نیازی به واردات نباشد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود : همچنین از آنجا که قیمت مرکبات در کشور از قیمت بازارهای جهانی پایین تر است واردات مرکبات به صرفه نیست.

حجتی گفت: این میزان تولید پاسخگوی نیاز بازار داخل به ویژه بازار شب عید خواهد بود.

وی همچنین درباره اعتبار پیش بینی شده در بودجه سال 93 برای اجرای طرح های مدیریت مصرف آب افزود: آنچه که در بودجه برای استفاده بهینه از منابع آب اختصاص یافته است ، قطعاً پاسخگوی ضرورت ها و نیاز کشور خواهد بود.

حجتی ابراز امیدواری کرد با گسترش امکانات کشور و توجه ویژه ای که دولت و مجلس شورای اسلامی دارند و ظرفیت های مناسبی که در زیرساخت ها و بخش فنی و مهندسی وجود دارد ، گام های موثری برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی برداشته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید
Netherlands
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
۰
۰
برای چی بیخود ارز از مملكت خارج شود باید ذخیره ارزی را بهبود ببخشیم و از ظرفیتهای داخلی استفاده كنیم بیخود ارز مملكت را به جیب اجنبی ها بریزیم برای چی

نیازمندی ها