رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین لایحه هوای پاک در دولت خبر داد.
کد خبر: ۶۳۷۸۰۱
تدوین لایحه هوای پاک در دولت

به گزارش واحد مرکزی خبر ، معصومه ابتکار در ادامه سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران به تدوین لایحه هوای پاک اشاره کرد و افزود : این لایحه به زودی در دولت مطرح می شود که همان لایحه کاهش آلودگی هواست و بازنگری آن انجام شده است و به زودی دولت آن را برای تصویب به مجلس ارائه می کند.

وی درباره ساخت و ساز در پارک پردیسان نیز گفت : ساخت و سازها در این پارک مصوبه کمیسیون ماده 5 را دارند و برای واگذاری مدیریت آن به شهر نیز در حال بررسی نهایی هستند.

ابتکار در ادامه با بیان اینکه کیفیت سوخت در کشور یکی از مسائل مهم در بحث آلودگی هوا است گفت : این موضوع نه تنها برای تهران ، بلکه برای اکثر شهرهای بزرگ کشور مطرح است.

وی افزود : در مذاکرات و جلساتی که با بخش‌های مختلف وزارت نفت داشتیم ، قرار است استانداردهای سوخت ارتقاء پیدا کند .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که قرار است در شهر تهران بنزین پاک و نزدیک به استاندارد یورو 4 عرضه شود، گفت : هنوز در کشور بنزینی با این استاندارد نداریم اما در شهر تهران تا پایان سال بنزین نزدیک به استاندارد یورو 4 در 120 جایگاه عرضه خواهد شد.

وی افزود: بعد از آن نیز شهرهای دیگری چون اهواز و اراک در اولویت قرار دارند.

ابتکار با بیان اینکه مصوبه ای برای حفاظت از پارک ملی خجیر و سرخه حصار نیز در دست تهیه داریم تا بتوانیم از این دو پارک ملی حفاظت کنیم گفت : به دنبال آن هستیم تا مصوبه دیگری برای محیط زیست ارتفاعات البرز و مرکزی و مقابله با حوادث آن داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها