آنچه زنان باید از مشکلات جنسی بدانند

7 دلیل برای شایع‌ترین شکایت جنسی زنان

به گفته یک روان‌پزشک، افسردگی، نشانه‌های مختلفی دارد که کاهش میل جنسی، یکی از این نشانه‌هاست. البته ما نوعی افسردگی آتیپیک هم داریم که با افسردگی معمولی یا تیپیکال فرق می‌کند. افراد مبتلا به افسردگی آتیپیک، خواب کمتری دارند، اشتهایشان بالا می‌رود و میل جنسی‌شان هم کمی افزایش پیدا می‌کند اما در افسردگی‌های معمولی که رایج‌ترند، چنین اتفاق‌هایی نمی‌افتند.
کد خبر: ۶۳۷۷۵۰

به گزارش جام جم سرا؛ دکتر حامد محمدی کنگرانی تاکید کرد: افراد افسرده، معمولا تمایلی به برقراری رابطه جنسی از خود نشان نمی‌دهند اما خوشبختانه، با درمان و بهبود افسردگی، میل جنسی فرد افسرده هم خودبه‌خود برمی‌گردد.
به نوشته سلامانه، این عضو کمیته روان‌درمانی انجمن روان‌پزشکان ایران در پاسخ به این که آیا نیازی به استفاده از داروهای افزایش‌دهنده میل جنسی در بیماران افسرده وجود ندارد، گفت: «خوشبختانه، نه. داروهای افزایش‌دهنده میل جنسی فقط می‌توانند به‌صورت کاملا موقتی و مقطعی عمل بکنند. یعنی تا زمانی که ما علت اصلی و زمینه‌ای کاهش میل جنسی را تشخیص ندهیم و نتوانیم آن را درمان کنیم، استفاده از داروهای افزایش‌دهنده میل جنسی هم چندان کارآمد نخواهند بود.»
این مشاور خانواده افزود: «گاهی ممکن است کاهش میل جنسی به عوامل ارتباطی بین زوجین ربط داشته باشد. در این صورت، چنین زوج‌هایی حتما نیاز به روان‌درمانی به‌جای مصرف داروهای افزایش‌دهنده میل جنسی دارند.»
دکتر محمدی خاطرنشان کرد تمام افرادی که با کاهش میل جنسی مواجه می‌شوند، باید در صدد پی بردن به دلیل آن باشند و بدانند که اگر علت این مشکل، افسردگی باشد، آنها می‌توانند به‌راحتی و پس از درمان افسردگی، به زندگی جنسی خود برگردند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها