‌بارها شده است در سفر به یک راهنما نیاز داشته‌ایم، راهنمایی که بتواند با روایت‌های نقل شده در شهر مقصد درباره جاذبه‌های گردشگری که به دیدنش رفته‌ایم، سخن بگوید.
کد خبر: ۶۳۷۷۰۳

تا مدت‌ها این راهنمایان از میان مردم بومی همان مقصدها معلوم می‌شد و با چند صفحه یادداشت‌نویسی برای آنها و روخوانی آن یادداشت‌ها از سوی راهنمایان کار گردشگران راه می‌افتاد. اما چند سالی است که برخی از دوستداران گردشگری به اهمیت نقش راهنمایان پی برده‌اند و سعی دارند این اهمیت را به گوش مسئولان هم برسانند.

در واقع وظیفه سازمان میراث فرهنگی است که راهنمایان را با جاذبه‌های گردشگری آشنا کند و به آنها به صورت عملی هدایت‌ گردشگران را در یک تور گردشگری یاد بدهد، اما متاسفانه این سازمان یک دوره شش ماهه کلاس و 5 /1‌روز تور برگزار می‌کند و به راهنما کارت می‌دهد. همین است که این راهنمایان صاحب صنف شدند و مدتی است که در سال یک بار به بهانه جشن راهنمایان گردشگری دور هم جمع می‌شوند.

نابلدی یک راهنما برای شهر مقصد می‌تواند پای گردشگران را از سفر دوباره به آن شهر کوتاه کند. و البته رفتار مناسب و اطلاعات و سخنوری شیوای آنها می‌تواند نه تنها شهر مقصد را در چشم گردشگران زیباتر جلوه دهد که باعث سفرهای دوباره آنها به آن شهر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها