شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۳۷۵۸۹
دسترسی قسطی به 4/2 میلیارد دلار بدون امکان معامله و پرداخت؟!

رفتار بولدوزری گماشته افراطیون در 23 دانشگاه

کیهان نوشت : عضو حزب منحله مشارکت و از حامیان فتنه 88 تایید کرد که با وی برای مدیریت دانشگاه الزهرا(س) صحبت شده است.«ف.ر» در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: در این باره با من صحبت شده اما حکم انتصاب هنوز به دستم نرسیده است.وی ادامه داد: تا زمانی که حکم را دریافت نکنم نمی‌توانم به طور قطع ریاست در دانشگاه الزهرا(س) را تایید کنم؛ تا لحظه آخر امکان تغییر همه چیز وجود دارد.هم‌اکنون دکتر انسیه خزعلی رئیس دانشگاه الزهرا می‌باشد.«ف-ر» از جمله نمایندگان افراطی متحصن در مجلس ششم بود که صلاحیت وی به خاطر همراهی با افراطیون در انتخابات مجلس هشتم و شورای شهر چهارم تهران رد شد.

در همین حال و در حالی که روز گذشته خبرگزاری فارس از برکناری سیدحسین حجازی رئیس حراست وزارت علوم توسط فرجی‌دانا (به خاطر جلوگیری از حضور افراد مسئله دار مرتبط با فتنه در این وزارتخانه) خبر می‌داد، خبرگزاری تسنیم گزارش داد که فرجی‌دانا با برکناری رؤسای 23 دانشگاه و پژوهشگاه، رکوردی بی‌سابقه در حجم تغییرات در سطح وزارت برجای گذاشته است.بر این اساس از جمله رؤسای دانشگاه‌های خواجه‌نصیر، پیام‌نور، اصفهان، گیلان، شیراز، یزد، تبریز، علم و صنعت، علامه طباطبایی، فردوسی مشهد، تفرش، جندی‌شاپور، ارومیه، باهنر کرمان، امام خمینی قزوین، اراک، علوم پزشکی و منابع طبیعی گرگان، و پژوهشگاه‌های علم و فناوری اطلاعات، تربیت‌بدنی، مهندسی ژنتیک، پلیمر و پتروشیمی، علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز از جمله مراکزی بوده‌اند که با کودتای خزنده افراطیون وزارت علوم مواجه شده‌اند.برخی معاونین فرجی‌دانا نیز از فعالان فتنه 88 هستند که از جمله دو تن از آنها نتوانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند. فرجی‌دانا اخیراً از مجلس کارت زرد (تذکر) گرفت.

زیباکلام: روحانی پوپولیست است چون به میان مردم رفت(!)

کیهان تصریح کرد: دو تن از عناصر نزدیک به گروهک‌های نهضت آزادی و ملی- مذهبی، سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان را پوپولیستی خواندند.مرتضی کاظمیان از اعضای متواری گروهک ملی- مذهبی به رادیو فردا گفت: متأسفانه احمدی‌نژاد پایه‌گذار یک روندی شد مبنی بر اینکه به اتفاق اعضای دولت به سفر استانی برود که 107 سفر بود. او بدین ترتیب یک تعاملی را با جامعه برقرار کرد و همین روش پوپولیستی در سفر روحانی نیز تعقیب شد.وی افزود: روحانی به هنگام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری‌اش این سفرهای استانی را نفی نکرد و حتی اعلام کرد که سفرها را ادامه خواهد داد اما در شکل، ترکیب و صورتی جدید. متأسفانه آن وجه سفرهای استانی احمدی‌نژاد که با گردش در خیابان‌ها و کشاندن توده مردم به دنبال خودش(!) و دریافت نامه‌ها توسط مردم توام بود، تغییر معنی‌داری رخ نداد. این امر متأسفانه باز در این سفر آقای روحانی هم رخ داد.

وی افزود: هر چند که تلاش شد که آن در واقع وجه پوپولیستی سفرهای آقای احمدی‌نژاد تقلیل پیدا بکند اما همچنان اعلام یکسری خبرهای خوش یا وعده یا قول‌های مختلف در این سفرهای استانی از طرف آقای روحانی هم به‌خصوص آن وجه این سفرهای خیابانی در سفر آقای روحانی هم تکرار شد.

 همچنین صادق زیباکلام که پیش از این نیز به روحانی به خاطر تأسی به احمدی‌نژاد حمله کرده بود، در مصاحبه با سایت صدای ایران اظهار داشت: با کمال تاسف با این نظر موافقم که رگه‌هایی از پوپولیسم احمدی‌نژاد در روحانی نیز وجود دارد که در سفر به خوزستان دیده شد. من امیدوار بودم در پاسخ به چنین سؤالی پاسخ منفی بدهم. اما متأسفانه باید بگویم بله، همینطور است تفاوت روحانی با خاتمی همین است که آقای خاتمی هیچگاه حاضر نشد تن به پوپولیسم بدهد و مطالبی بگوید که باعث تهییج افکار عمومی و مخاطبین ایشان شود.

اما به نظر می‌رسد آقای روحانی متاسفانه هر از گاهی دمی به خمره می‌زند و ابایی از پوپولیسم ندارد که نمونه بارز و تاسف‌بار آن همین مطالبی بود که در خوزستان گفتند. به نظر من بیان این صحبت‌ها از سوی ایشان بسیار نامناسب بود و برای افراد تحصیل‌کرده و کتاب‌خوان جامعه فارغ از اینکه صحبت ایشان هیچ واقعیتی نداشت در عین حال تاسف‌آور هم بود.

زیباکلام این را هم گفته که «در عرصه داخلی تشابهات روحانی وخاتمی تا حدود زیادی کم است. آقای خاتمی روی آزادی مطبوعات، آزادی اندیشه و حاکمیت قانون خیلی تاکید داشتند، اما آقای روحانی روی این موضوعات خیلی تاکید و اصرار ندارند و از این موضوع می‌توان به عنوان تفاوت آقای خاتمی و روحانی یاد کرد. تفاوت دیگر اینکه آقای خاتمی نگران نبودند که اصولگرایان درباره ایشان و موضع‌گیری‌ها وگفتمان ایشان چه واکنشی نشان می‌دهند. اما آقای روحانی دقیقاً بر عکس هستند و به نظر می‌رسد دغدغه زیادی دارند که موضع‌گیری‌هایشان اگر به مذاق اصولگرایان خوشایند نباشد آنها چه واکنشی نشان خواهند داد.

دسترسی قسطی به 4/2 میلیارد دلار بدون امکان معامله و پرداخت؟!

کیهان در خبری منتشر کرد : اظهارات یک مقام آمریکایی درباره نحوه آزاد شدن قسطی 4 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران (طبق توافق ژنو) تردیدهایی را درباره مفید و موثر بودن این موضوع برانگیخته است.یک مقام آمریکایی در مصاحبه با رویتر اعلام کرد: ایران از حدود 100 میلیارد دلار دارایی که در خارج دارد، تنها می‌تواند 4/2 میلیارد دلار را برداشت کند. پرداخت این مبلغ ظرف نیم‌سال (6 ماه) آینده به صورت اقساط تسهیل خواهد شد.

آنچه در اظهارات مقام آمریکایی قابل توجه است، این بخش از اظهارات وی است که «کاهش تحریم‌ها به موجب توافق ژنو، محدود است. به موجب تحریم‌ها هنوز انجام معاملات با این کشور و دریافت و پرداخت پول، امری دشوار است».در واقع هر چند امکان دسترسی ایران به 4/2 میلیارد دلار از درآمدهای بلوکه شده خود- آن هم ظرف 6 ماه و به صورت اقساط 550 میلیون دلاری- فراهم خواهد شد.اما به اعتبار باقی بودن تحریم‌های مالی، ایران نمی‌تواند از مبلغ آزاد شده برای خرید و معامله استفاده کند؛ ضمن این که تدریجی بودن این پرداخت‌ها باعث می‌شود عملا مبلغ ناچیزی به دست ایران برسد و امکان انجام معاملات بزرگ سلب شود.

اوباما: بر اساس محاسبات استراتژیک احتمالاً مذاکرات هسته‌ای جواب نمی‌دهد

کیهان نوشت : محافل سیاسی و رسانه‌ای غرب احتمال می‌دهند توافق هسته‌ای بلند مدت احتمالاً عملی نخواهد شد.باراک اوباما در مصاحبه با نشریه نیویورکر گفته است: ممکن است مذاکرات هسته‌ای براساس برخی از محاسبات استراتژیک جواب ندهد.وی با وجود اذعان به نقش آمریکا در سرنگونی دولت مصدق گفت: از نظر تاریخی نه تنها اعضای کنگره بلکه مردم آمریکا نیز نسبت به ایران دشمنی و بدگمانی دارند.اوباما پیش از این گفته که توافق ژنو پیشرفت هسته‌ای ایران را متوقف می‌کند ضمن اینکه ساختار اصلی تحریم‌ها سر جای خود باقی می‌ماند. او اذعان می‌کند اگر می‌توانستیم، پیچ و مهره برنامه هسته‌ای ایران را از هم باز می‌کردیم.همزمان هفته‌نامه اکونومیست در تحلیلی نوشت: احتمال توافق دایمی و بلندمدت هسته‌ای  میان ایران و غرب اندک است.

این نشریه با اشاره به شروع اجرای توافق ژنو و تعلیق برخی بخش‌های برنامه هسته‌ای ایران نوشت: حتی حامیان توافق موقت نیز احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات برای توافق بلند مدت را اندک ارزیابی می‌کنند. گری سیمور مشاور سابق اوباما در مسائل کنترل تسلیحات و عضو مرکز «بلفر» دانشگاه «هاروارد» می‌گوید پیچیده‌ترین مسائل درباره برنامه هسته‌ای ایران هنوز حل و فصل نشده است. البته با توجه به میزان بی‌اعتمادی میان طرفین این توافق، شنیدن این واقعیت‌ها جای تعجب ندارد اما این به آن معناست که مهم‌ترین بخش کار هنوز انجام نشده است. مخصوصاً این که توافقی که آمریکا با حمایت انگلیس، فرانسه و‌ آلمان بتواند امضایش کند، با آن چه حتی از سوی «حسن روحانی» رئیس جمهوری میانه‌رو ایران قابل قبول باشد، فاصله زیادی خواهد داشت.

اکونومیست نوشت: اوباما می‌گوید، ایران باید محدودیت در زمینه برنامه هسته‌ای‌اش را بپذیرد. در واقع هیچ توافقی به صورت دائمی نمی‌تواند توانایی ایران را از میان ببرد. زیرساخت‌ها را می‌توان نابود کرد اما دانش فنی را خیر. هدف واقعی اوباما دشوار کردن این گزینه برای ایران تا حد ممکن از طریق جلوگیری از تولید سریع مقادیر عظیم مواد شکافت‌پذیر و به تبع آن فرار از شناسایی شدن و اختلال در این روند توسط ایران است. بدین منظور آمریکا ضمن محدود کردن غنی‌سازی اورانیوم در ایران تاکید خواهد کرد که ایران تعداد کنونی سانتریفیوژهایش را از 19 هزار دستگاه به کم‌تر از 5 هزار دستگاه برساند.

در ادامه تحلیل اکونومیست خاطرنشان شده است: از جمله شروط دیگر آمریکا برای توافقی جامع تعطیلی تاسیسات غنی‌سازی فردو، اوراق کردن رآکتور آب سنگین اراک، ارائه گزارش قابل قبولی از سوی ایران درباره فعالیت‌های «تسلیحاتی»اش در گذشته و برقراری رویه بازرسی‌های به مراتب دقیق‌تر از آن چه به موجب امضای «پروتکل الحاقی» آژانس بر عهده ایران قرار می‌گیرد. برعکس، روحانی وعده داده است هیچ یک از تاسیسات هسته‌ای کنونی ایران نابود نخواهد شد؛ راکتور اراک، صرفاً برای تامین ایزوتوپ‌های پزشکی حفظ خواهد شد و ایران از حق آنچه وی غنی‌سازی «در مقیاس صنعتی» می‌نامد برخوردار خواهد بود. غنی‌سازی صنعتی به معنای فعالیت دست کم 50 هزار دستگاه سانتریفیوژ است.اکونومیست این را هم نوشت که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران می‌گوید در مذاکره با شیطان خیری نیست.

تلخکامی روزنامه سعودی از مهارت و نقش‌آفرینی مقتدرانه ایران

کیهان در خبری نوشت : یک نشریه سعودی معتقد است سوریه برخلاف پیش‌بینی‌های آمریکا و عربستان، در مقابل جنگ بزرگ مقاومتی مثال‌زدنی‌ از خود نشان داد و هر چه جبهه مقابل رو به فروپاشی می‌رود، نظام سوریه سر جای خود ایستاده است و منسجم است.روزنامه الشرق الاوسط با بیان اینکه نظام سوریه مقاومتی بی‌نظیر در مقابل حملات بی‌امان خارجی و داخلی از خود نشان داده می‌نویسد: 3 سال پیش که آتش جنگ شعله‌ور شد تحلیل‌گران با اطمینان می‌گفتند نظام سوریه از هم خواهد پاشید و اما با همه مشکلات چه چیزی باعث شد نظامی که در معرض سرنگونی بوده، سه سال سخت را دوام بیاورد و این در حالی است که براساس پیش‌بینی‌ها، این نظام می‌بایست طی چند ماه اول کامل سرنگون می‌شد، چه چیزی باعث شده است هسته اصلی این نظام، سالم باقی بماند و اعضای اصلی آن، این هسته را ترک نکنند؟  پیش‌بینی می‌شد جریانی در داخل گروه علویان سوریه ظاهر شده و قدرت را از دست اسد بگیرد اما اینگونه نشد و سوال اینجاست که آن‌ها چگونه همچنان از بشار اسد طرفداری می‌کنند.

این روزنامه می‌افزاید نظام سوریه چگونه توانسته است همچنان ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی و نیروهای امنیتی را حامی خود نگه دارد، این درست است که در رأس این سازمان‌ها و نهادها، علوی‌ها قرار دارند اما باید اعتراف کرد که شمار بسیار زیادی از نیروهای ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی سوریه را اهل سنت تشکیل می‌دهند که همچنان به نظام وفادار مانده‌اند.

روزنامه سعودی چاپ لندن خاطر نشان کرد: حمایت ایران و روسیه از نظام سوریه و در مقابل چنددستگی فزاینده در جبهه مخالفان باعث اقتدار نظام سوریه شد در حالی که غرب نیز از خود تردید نشان داد و نظام سوریه از غرب امتیاز و باج گرفت.در ادامه این تحلیل آمده است: مسئله مهم و درسی که ما از پرونده سوریه می‌گیریم، قدرت اتحاد و ائتلاف راهبردی ایران با نظام بشار اسد است، این دو بر مشترکات سیاسی و عقیدتی میان خود تمرکز کرده و از اختلاف‌نظرهای دیگر چشم‌پوشی کرده‌اند، اینگونه است که این ائتلاف از اواخر دهه هفتاد میلادی یعنی از زمان انقلاب خمینی تا این زمان ادامه پیدا کرده است و این در حالی است که همه می‌دانند مذهب شیعه دوازده امامی تفاوت‌های زیادی با مذهب نصیری (علوی) دارد.

روزنامه سعودی معتقد است: موسی‌صدر رهبر شیعه مذهب لبنانی، ضرورت کاهش اختلافات مذاهب شیعی را درک کرده بود و به همین دلیل در دهه 70 میلادی اعلام کرد مذهب علوی یک مذهب شیعی است و حافظ اسد نیز در آن زمان از وی خواست به تبلیغ مذهب شیعه 12 امامی در میان علوی‌ها بپردازد زیرا هر دو با دوراندیشی می‌دانستند که ائتلاف و هم‌پیمانی با انقلاب (امام) خمینی، باعث تقویت نظام اسد در قلب منطقه می‌شود و از سوی دیگر ایران نیز راهی برای افزایش نفوذ خود پیدا می‌کند و اینگونه دو نظام برای محقق کردن این  هدف مهم، اختلاف‌های عقیدتی خود را کنار گذاشتند و با حلقه وصل پولادین تشیع، همچنان ارتباط با هم را حفظ کردند و این در حالی بود  که طیف‌های مختلف سکولارها و همچنین اسلامگراهای معارض نتوانستند با خود صادق باشند و به همین دلیل نتوانستند هدفی مشترک با هم را دنبال کنند و شکست خوردند و این نتیجه فاجعه‌بار رقم خورد که می‌بینیم نظام سوریه همچنان استوار باقی مانده است.

الشرق الاوسط در تحلیل دیگری نوشت: ایرانیان و سپاه پاسداران آنها با مهارت و قدرت بسیار در عراق در حال ایفای نقش هستند که به هیچ‌وجه با نقش آمریکا قابل قیاس نیست. قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس با استفاده از شیوه خاص خود بسیاری از بازیگران سیاسی را در عراق همسو کرد و آنها توانستند به رغم آمریکا دولت تشکیل دهند. اکنون نیز گروه‌های عراقی مختلف نظیر گردان‌های حزب‌الله، لشکر یوم‌الموعود و گردانهای رابطه الحق در نبرد سوریه و در کنار بشار اسد می‌جنگند.

مجوز ویژه دولت به 13 دیپلمات ایرانی بازگشته از کانادا

خراسان نوشت : بر اساس مصوبه هیئت وزیران که در اوایل دی ماه تایید و توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده، ورود و ترخیص خودروهای 13 دیپلمات ایرانی که پس از کارشکنی های دولت کانادا در فعالیت های سفارت ایران در اتاوا، چندی پیش از این کشور به ایران بازگشته اند، با تایید لیست ارسالی از سوی وزارت خارجه، مجاز اعلام شده است.

یک وزیر: برگزاری کلاس آموزشی و توجیهی در هتل ممنوع

خراسان اعلام کرد : بر اساس دستور چندی پیش یکی از وزرای اقتصادی دولت به مدیران زیر مجموعه، برگزاری هرگونه کلاس آموزشی و توجیهی اداری برای کارمندان این وزارتخانه در اماکن تفریحی و رفاهی و مکان هایی مانند هتل و پرداخت وجوهی مانند تشویقی و جایزه به برگزار کنندگان این کلاس ها ممنوع شده است. وی در بخشنامه خود تاکید کرده است که امر آموزشی موضوعی نیست که نیازمند مشوقهایی مانند مصادیق مذکور باشد.

وزیر اطلاعات: پورمحمدی در جریان پرونده حصر است

ایران در خبری نوشت : خبر اول این که محمود علوی، وزیر اطلاعات با اعلام این‌که افرادی که از کشور رفته‌اند می‌توانند برگردند، گفت: اما اگر این افراد جرمی داشته باشند قوه قضائیه آن را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به مسأله حصر نامزدهای مغلوب انتخابات 88 به هفته نامه آسمان گفته: «من درباره پرونده حصر، تاکنون اظهار نظری نکرده‌ام چون در جریان مسائل و جزئیات آن نیستم، اما پیگیری و بررسی‌هایی وجود دارد که آقای پورمحمدی وزیر دادگستری بیشتر در جریان است.»

علوی همچنین گفته: «اینکه روزنامه‌ای چه بنویسد و چه ننویسد به وزارت اطلاعات ربطی ندارد؛ این کار مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. ما نمی‌خواهیم خلأ دستگاه‌های دیگر را پر کنیم و اگر آن‌ها به وظیفه خود عمل نکردند، چرخ پنجم دستگاه‌های دیگر نمی‌شویم.»

احضار مهدی خزعلی به دادسرا

ایران اعلام کرد : خبر دیگر این که مهدی خزعلی با اعلام جرم دادستانی تهران به شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. به گزارش ایرنا، مهدی خزعلی گفت: با شکایت دادستان تهران به اتهام تبلیغ علیه نظام به دادسرا احضار شدم. وی افزود: پیشتر توسط دادستانی تهران 10 پرونده برایم تشکیل شده بود که با این پرونده تعداد پرونده‌های تشکیل شده به 11 می‌رسد. خزعلی گفت: بنا بر اطلاعات رسیده قرار است طی هفته جاری احضاریه دیگری از سوی دادستانی برایم ارسال شود که در آن نیز عنوان اتهامی، فعالیت تبلیغی علیه نظام است.

صدور احکام متهمان پرونده بیمه ایران

ایران در خبری دیگر منتشر کرد : شنیدیم که بالاخره پرونده بیمه ایران به مرحله نهایی خود رسید. سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران از صدور احکام متهمان پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران خبر داد. به گزارش ایران، محسن افتخاری اظهار داشت: احکام متهمان این پرونده توسط شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی کشکولی صادر شده است. دادگاه رسیدگی به اتهامات آن بخش از متهمان بیمه ایران که احکام شان توسط دیوان عالی کشور نقض شده بود، در هشت جلسه از 18 آذر تا چهارم دی امسال در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

حمایت شاهزاده آل سعود از توافق ژنو

ایران نوشت : با خبر شدیم که ترکی الفیصل بن عبدالعزیز آل‌سعود، از اعضای خانواده سلطنتی آل سعود در گفت‌و‌گو با یک نشریه آلمانی با بیان این‌که سران عربستان و ایران مرتب با یکدیگر دیدار می‌کنند، گفته: توافق ژنو موقتی است که باید به یک موافقتنامه نهایی منجر شود و پس از آن لازم است به برچیدن تمام سلاح‌های کشتار جمعی در منطقه برسد. به گزارش انتخاب، وی که پیشتر ریاست سابق سازمان اطلاعاتی عربستان را بر عهده داشته، تأکید کرده: باید به توافقی رسید که در چارچوب آن نه تنها برنامه اتمی جمهوری اسلامی متوقف شود که سلاح‌های اتمی اسرائیل، زرادخانه شیمیایی این رژیم و تجهیزات مشابه احتمالی در کشورهایی چون مصر، ترکیه، عراق و عربستان سعودی نیز کنار گذاشته شوند.

شکسته شدن پلمب دفتر حزب مشارکت

ایران نوشت : یک خبر دیگر این که خبرگزاری فارس از شکسته شدن پلمب ساختمان حزب مشارکت از سوی افراد ناشناس و انجام تردد‌های مشکوک به آن خبر داده است. این خبرگزاری نوشته: «پیگیری‌ها مبنی براینکه فک پلمب با حکم قضایی صورت گرفته است یا خیر، بی‌نتیجه مانده است.» پیش از این محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه گفته بود: «این حزب نباید تحت این عنوان فعالیتی داشته باشد در غیر این صورت با آن‌ها برخورد می‌شود.»

ابراز امیدواری کری برای دیدار با روحانی

تهران امروز در خبری منتشر کرد : النهار به نقل از منابع آمریکایی نوشت: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا امیدوار است که در داووس با حسن روحانی ملاقات کند. این روزنامه‌ چاپ لبنان به نقل از منابع یاد شده ادامه داد: کری که بعد از حضور در مراسم افتتاحیه کنفرانس ژنو 2 در مونترو سوئیس برای شرکت در نشست مجمع جهانی اقتصاد به شهر داووس خواهد رفت امیدوار است که در آنجا با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران ملاقات کند و با او درخصوص مسئله سوریه، برنامه‌ هسته‌‌ای ایران و سایر مسائل گفت‌وگو کند.

نشست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در دارآباد

تهران امروز نوشت : هفته گذشته جلسه‌ای با حضور برخی از وزیران دولت خاتمی و برخی مسئولین فعلی از جمله توفیقی مشاور وزیر علوم و وزیر نفت با حضور محمد خاتمی در سالن اجتماعات رایزن در منطقه دارآباد تهران برگزار شد. در این جلسه حدود 40 نفر حضور داشتند و در پایان خاتمی با حاضران عکس یادگاری گرفت.خاتمی در این جلسه در مورد عملکرد دولت گفته است: اصلا این دولت بدبخت، با این همه گرفتاری که به سرش ریخته و خرابکاری‌هایی که شده چه معجزه‌ای می‌تواند بکند!حاضران در این جلسه بعد از اتمام مراسم به منزل قائم‌مقام حزب اعتماد ملی رفتند تا درباره آنچه که گفته می‌شد انتخابات آینده مجلس است، به بحث و تبادل نظر بپردازند.

آخرین وضعیت دانشگاه احمدی‌نژاد

تهران امروز اعلام کرد : یک مقام مسئول اعلام کرد: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درحال بررسی و تصمیم‌گیری درخصوص پرونده دانشگاه احمدی‌نژاد است و نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد.

سایت علی مطهری رفع فیلتر شد

آرمان نوشت : شنیده شد که سایت شخصی دکتر علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که پس از نطق 8 دی فیلتر شده بود، پس از حدود سه هفته رفع فیلتر شد. انصاف‌ نیوز نوشت؛ این سایت فردای نطق مطهری فیلتر شده بود اما هم‌اکنون در دسترس است. نطق‌ها و مصاحبه‌های مطهری تنها مطالبی است که در این سایت شخصی منتشر می‌شود.

ابراز امیدواری کری برای دیدار با روحانی

آرمان منتشر کرد : شنیده شد که النهار به نقل از منابع آمریکایی نوشت؛ جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا امیدوار است که در داووس با حسن روحانی ملاقات کند. این روزنامه‌ چاپ لبنان به نقل از منابع یاد شده ادامه داد: کری که بعد از حضور در مراسم افتتاحیه کنفرانس ژنو 2 در مونتروی سوئیس برای شرکت در نشست مجمع جهانی اقتصاد به شهر داووس خواهد رفت امیدوار است که در آنجا با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران ملاقات کند و با او درباره مساله سوریه، برنامه‌ هسته‌ای ایران و سایر مسائل گفت‌وگو کند. کنفرانس ژنو 2 از روز چهارشنبه در مونترو آغاز خواهد شد.  

اعتراض به ابقای فرماندار احمدی‌نژاد

آرمان مدعی شد : شنیده شد که ابقای فرماندار دوران احمدی‌نژاد در شهر اصفهان با موجی از اعتراض فعالان سیاسی و اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی در این شهرستان روبه‌رو شد. سلام نو نوشت؛ ابقای کفیل در سمت فرمانداری اصفهان در حالی صورت گرفت که شنیده شده است فعالان سیاسی اعتدالگرا- اصلاح‌طلب این شهر و همچنین برخی از اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی در این شهرستان به‌شدت نسبت به این اقدام استاندار اصفهان در ابقای فرماندار دوران احمدی‌نژاد اعتراض کردند. به اعتقاد آنها «کفیل» در دوران زمامداری‌اش مبادرت به حذف نیروهای توانمند از بدنه فرمانداری اصفهان کرد.

ماموریت 3 بانک خارجی برای انتقال پول ایران

آرمان در خبری منتشر کرد : شنیده شد که یک مقام آگاه با اشاره به فرارسیدن روز اجرای توافقات ژنو و واریز 2/4 میلیارد دلار پول بلوکه‌شده ایران، گفت: سه بانک برای عاملیت انتقال این پول‌ها تعیین شده‌اند. فارس نوشت؛ یک مقام آگاه با اشاره به عاملیت بانک خارجی برای انتقال 2/4 میلیارد دلاری به ایران، اظهار کرد: سه بانک برای انتقال این پول مشخص شده‌اند. وی افزود: بانک‌های SOCIETE GENERALE و STANDARED CHARTERED و یک بانک دیگر، عاملیت انتقال این مبالغ به ایران را دارند. این مقام آگاه با بیان اینکه در این باره نباید شتاب زده تحلیل کرد، گفت: فضا به سمت خوش‌بینی و کاهش سطح محدودیت‌ها پیش می‌رود، امیدواریم محدودیت‌ها بطور کامل از سیستم بانکی برداشته شود.

ادعای یک نماینده درباره پیشنهاد غرب به جلیلی!

آرمان مدعی شد : شنیده شد که یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: در داخل ایران نه تنها از تحریم‌ها کاسبی صورت نمی‌گیرد بلکه این خارجی‌ها هستند که از این تحریم‌ها سوءاستفاده می‌کنند. احمد بخشایش اردستانی افزود: در مذاکرات آلماتی غربی‌ها به آقای سعید جلیلی امتیازات بیشتری پیشنهاد کردند اما ایشان نپذیرفتند چراکه درآن زمان پیشنهاد غرب را کم می‌دانستند بنابراین با مخالفت می‌خواستند امتیاز بیشتری بگیریم. عضو کمیسیون امنیت ملی اظهارداشت: همین امتیازاتی که به آقای ظریف پیشنهاد داده شده به آقای جلیلی هم پیشنهاد دادند به اضافه اینکه درباره تعطیلی آب سنگین اراک با جلیلی بحثی نشده بود اما آقای ظریف این شرط را پذیرفت که این موضوع قابل کتمان نیست.

لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس

قدس اعلام کرد :  علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان دبیرستان دخترانه اعتصام از ارایه لایحه رتبه بندی معلمان در آینده‌ای نزدیک به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

جریمه مدیرمسؤول سابق شهروند

قدس نوشت:  عبدالرضا داوری مدیر مسؤول سابق روزنامه شهروند با حکم دادگاه مطبوعات به یک میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. اتهام داوری تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب عنوان شده است.

نشان دادن ساز در تلویزیون اشتباه بود

قدس در خبری منتشر کرد : غلامرضا بختیاری تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «صبح بخیر ایران» گفت: اینکه برای چند ثانیه سازهای گروه موسیقی «آوای پارسیان» در تلویزیون به نمایش درآمد، اشتباه من بود و هیچ ربطی به مسؤولان صدا وسیما ندارد. وی ادامه داد: تصویری که از سازها روی آنتن تلویزیون رفت، ربطی به تغییر و تحول در نگاه و یا عملکرد سازمان صداوسیما ندارد.

دستگیری عامل وبلاگهای مستهجن

قدس نوشت :  سرهنگ امیری رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان از دستگیری یک مجرم اینترنتی به جرم تهیه و انتشار تصاویر غیراخلاقی در فضای مجازی خبر داد

میرزاده:‌ دانشجوی ستاره‌دار نداریم

قدس اعلام کرد :  دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دانشجویان ستاره‌دار و وضعیت آنان گفت: حکم دانشجویان ستاره‌دار این است که از ادامه تحصیل محروم باشند، اما بر اساس مطالعات من، محرومیت دانشجو از ادامه تحصیل یک محرومیت اجتماعی است و نیاز به حکم قاضی دارد و اگر قوه قضاییه حکم دهد که این دانشجو از حق تحصیل محروم است، دانشگاه نیز طبق آن حکم باید عمل کند. رئیس دانشگاه آزاد گفت: دانشجوی ستاره‌دار در دانشگاه آزاد نداریم.

انتقاد مجری عربستانی از مبلغان وهابی

قدس نوشت :  در رویدادی بی‌سابقه، داود الشریان مجری سرشناس عربستانی برخلاف رویکرد همیشگی رسانه‌های این کشور در یک برنامه زنده تلویزیونی بشدت از مبلغان وهابی به دلیل تشویق و اعزام جوانان سعودی برای جنگ در سوریه انتقاد کرد.

انحلال یک حزب عجیب در عراق

قدس در خبری منتشر کرد :  دبیرکل حزب سیاسی الاغ عراق اعلام کرد، به علت فرهنگ پایین مردمی که قدر الاغها را نمی‌دانند و فلسفه استفاده از نام این موجود سختکوش و مفید را درک نمی‌کنند، حزب را منحل می‌کند.

استقبال از سریال ایرانی در اتریش

قدس مدعی شد : پخش سریال «یوسف پیامبر(ع)» به کارگردانی فرج ا... سلحشور از شبکه همراز اتریش با استقبال مخاطبهای این شبکه مواجه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
۰
۰
دسترسی قسطی به 4/2 میلیارد دلار بدون امكان معامله و پرداخت.جام زهری كه بایدنوشید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها