بحثی درباره درستی یا نادرستی تفاوت‌های زنان و مردان در یک نشریه ورزشی

چرا زن‌ها شطرنج‌بازان خوبی نیستند؟!

نتایج تحلیل موج مغزی مردان نشان می‌دهد عواطف آن‌ها با تماشای یک خودروی لوکس و زیبا بیش از دیدن یک نوزاد گریان تحریک می‌شود ،حال آنکه گریه نوزاد بوضوح غرایز مادری زنان را بیشتر برمی‌انگیزاند و پاسخ عاطفی آنها به گریه نوزاد دو برابر فعالیت مغزی مشاهده‌ شده به هنگام تماشای یک خودرو است.
کد خبر: ۶۳۶۷۱۱

به گزارش جام جم سرا؛ این تحقیق که با همکاری شرکت ولوو انجام شد، مدعی است مردان از لحاظ ژنتیکی برای واکنش‌نشان‌دادن به یک خودروی براق برنامه‌ریزی‌ شده‌اند.
تعدادی بر این باورند این نتایج به سود ولوو است، اما فناوری پیشرفته در این مطالعه دخیل بود.
به نوشته ایسنا، در این پژوهش مردان و زنان به خودروهای متخصصی مرتبط شدند که بر تکان‌های الکتریکی در مغز آن‌ها نظارت می‌کرد. این پالس‌ها پاسخ‌های عاطفی مغز را نشان می‌دهد وهر چه این پالس‌ها قوی‌تر باشد، عواطف بیشتری احساس می‌شود. به داوطلبان سپس تصاویر بصری از مدل‌های خودروهای معمولی، زشت و زیبای دهه ۱۹۵۰ نشان داده شد. همچنین به آن‌ها تصاویری از زنان و مردان و نوزادان گریان نشان داده شد.
این مطالعه نشان می‌دهد قوی‌ترین پالس‌های مغزی در مردان حین دیدن تصویر یک زن زیبا، سپس طراحی مفهومی یک خودرو کوپه و در ‌‌نهایت تصویر نوزاد گریان ایجاد شد. با این حال، زنان قوی‌ترین واکنش را به نوزاد گریان، سپس تصویر یک مرد جذاب و در ‌‌نهایت یک خودروی زیبا نشان دادند.
وولو مدعی است این نخستین آزمایش در نوع خود است و نشان می‌دهد که چگونه طراحی یک خودرو، احساسات قوی ایجاد می‌کند. این شرکت سوئدی در تلاش برای طراحی مدل‌هایی بود که ارتباط عاطفی با مالکان خودرو ایجاد می‌کند.
در تحقیقی جداگانه بر روی دو هزار فرد بزرگسال از هر ۱۰ مرد، چهار تن بر این باور بودند که طراحی یک خودرو بسیار مهم‌تر از احساسات درونی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها