در هفته ای که گذشت، نمایشگاهی از آثار نقاشی شهره بیاتی‌پور و سمانه پوررمضان در گالری حنا برپا شد. در این نمایشگاه ده اثر بیاتی‌پور و هشت اثر از پوررمضان با تکنیک رنگ روغن و اکریلیک روی بوم به نمایش در آمد.
کد خبر: ۶۳۶۴۵۶

موضوع آثار شهره بیاتی‌پور به تغییر شخصیت هر فرد در شرایط مختلف اشاره دارد. او با دفرمه کردن فیگور و فضاهای خود سعی در نشان دادن تحول شخصیت افراد دارد و دغدغه اصلی او نشان دادن این نکته است که شرایط مختلف می‌تواند شخصیت افراد را تحت تاثیر قرار دهد و این تغییر تا آنجا پیش می‌رود که گاهی شخصیت‌ها تقریبا با فضا یکی می‌شوند. هدف هنرمند نیز در این مجموعه آثار، ترسیم ماهیت خمیرگونه روح انسان معاصر است.

شهره بیاتی‌پور متولد 1368 اراک، دانش‌آموخته رشته نقاشی در دانشگاه علم و فرهنگ تهران است که این نخستین تجربه فردی او محسوب می‌شود.

سمانه پوررمضان هم با تاکید بر فیگورهایی از زنان پیچیده در روبان‌های رنگی پرزرق و برق و فانتزی به گونه‌ای به تاثیر مد و رنگ در زندگی انسان معاصر اشاره می‌کند. فانتزی که به جای نشاط و سرخوشی، گویی رخوت و رنج را با لذت همراه کرده و در نهایت مخاطب را با این پرسش مواجه می‌کند که آیا میل و نفس ما در اختیارمان است یا ما تحت کنترل میلمان؟ این پرسشی است که شاید به گمان برخی، علم روان‌شناسی به آن پاسخ داده است، اما نه پاسخی قانع‌کننده.

سمانه پوررمضان متولد سال 1364 رشت است. او نیز از دانشگاه علم و فرهنگ تهران کارشناسی نقاشی دریافت کرده است. یکی از نکات این نمایشگاه بدون عنوان بودن نقاشی‌ها بود. بیاتی‌پور در این باره می‌گوید: هم من و هم خانم پوررمضان اسمی برای تابلوها انتخاب نکردیم تا ذهنیت مخاطب محدود نشود. چون آثار هنری چند معنایی است و نمی‌خواستیم برداشت مخاطب را محدود کنیم.

در این نمایشگاه دو اثر از بیاتی‌پور و دو تابلو هم از پوررمضان به فروش رسید. قیمت آثار بین یک میلیون و 900 هزار تا سه میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود. نمایشگاه این دو هنرمند از ششم تا بیستم دی در نگارخانه حنا برپا بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها