حیف که دود قلیان در چشم امیدها می رود

فوتبال ضد فرحزاد

ماجرای قلیان کشی بازیکنان تیم امید که برای نخستین بار از برنامه 90 پخش شد ابعاد گسترده ای در فوتبال پیدا کرد.
کد خبر: ۶۳۵۸۸۱
فوتبال ضد فرحزاد

به گزارش جام جم ورزشی ، برنامه 90 با حفظ خط قرمز ها تاکنون ساختار شکن بوده است. یکی از موضوعات تاثیرگذار این برنامه پخش گزارشی از قلیان کشی تیم زیر 22 سال ایران در کیش بود که ابعاد گسترده ای پیدا کرد. هر چند موضوع قلیان کشی در جامعه ما متاسفانه از بسیاری جهات عادی شده و نوجوانان و جوانان زیادی در قهوه خانه ها اعم از مغازه و سفره خانه ها پای قلیان می نشینند ، اما طرح این موضوع توسط یک برنامه تلویزیونی فوتبال و قلیان کشی ورزشکاران بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

در بحث ها و گفت و گوهای بعد از این ماجراها یک عده منکر قلیان کشی شدند اما عده ای دیگر چنین واقعیت تلخ را در جامعه ورزش تایید کردند.بهترین نمونه آن حرف های دیروز خداداد عزیزی بود که با همان صراحت همیشگی گفت : "دروغ چرا ؟ ما همه قلیان می کشیم".

پس از این ماجراهای قلیانی که ریشه اش در تیم زیر 22 ساله های ایران بود ، این تیم با محرومیت بازیکنانی که متهم به قلیان کشی شدند به عمان میزبان بازی های زیر 22 ساله های آسیا رفت و دیشب در دومین مسابقه به استرالیا باخت.روند بازی های این تیم چه در مقابل ژاپن که مساوی کرد و چه برابر استرالیا که باخت به گونه ای است که می توان گفت اگر تیم زیر 22 ساله های ایران در مشکلات قلیان کشی فرو نمی رفت و در هوای بی تنش و حاشیه قبل از رقابت ها به راحتی نفس می کشید اینک فوتبال ایران بالاتر از ژاپن و استرالیا بود اما با تیم نصف و نیمه کنونی باید تا آخرین بازی دور مقدماتی انتظار کشید. فوتبال تحت تاثیر قلیان کشی همین می شود که همگان شاهد آن هستند. در بعد بین المللی تیم ایران در خطر حذف از بازی ها قرار دارد و در بعد داخلی هر روز تهمت و افترا و بی آبرو کردن تعدادی از جوانان که می خواهند آینده این ورزش را درست کنند. عادل فردوسی پور در برنامه دو شب پیش 90 نشان داد اراده ای آهنین برای ریشه کن کردن قلیان از سر سفره ورزشکاران دارد اما آیا او به تنهایی از طریق یک برنامه تلویزیونی موفق به انجام دادن چنین کاری می شود؟ آیا باید شعار داد و کلی گویی کرد یا اینکه بودجه و آموزش لازم را با اراده ای ملی بکار گرفت؟ عادل چند بار صحبت از فرحزاد کرد که یکی از مراکز اقامتی و تفریحی است و از قضا قلیان در آنجا سرو می شود اما براستی فقط فوتبال باید علیه فرحزاد بپاخیزد یا هنوز بسیاری از کارهای نکرده در این فوتبال باقی مانده که ترس از قلیان کشی ورزشکاران در فرحزاد زاییده همان تنگ بینی ها و کارهای نکرده گذشته است؟   

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها