شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۳۵۸۵۴
سامانه تلفنی 111،کوتاه‌ترین راه ارتباط مردم با رئیس‌جمهور

مجوز دولت برای اشتغال به کار 10 بازنشسته دیگر

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس مجوز وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک که به استناد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تصویب و توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده، مجوز اشتغال به کار 10 بازنشسته دیگر در وزارتخانه های کشور، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نهاد ریاست جمهوری و معاونت رییس جمهور در امور زنان و خانواده صادر شده است.

پرداخت مابه التفاوت قیمت شیر از محل یارانه حامل های انرژی

خراسان آورده:بر اساس بررسی های اولیه کارشناسان یک نهاد نظارتی، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور بر اساس مجوز دولت موظف شده است جهت تثبیت قیمت محصولات لبنی تا پایان سال ۱۳۹۲، نسبت به پرداخت مابه التفاوت قیمت تمام شده شیر خام تحویلی به کارخانه های صنایع لبنی تا سقف مبلغ 3 هزار میلیارد ریال از محل منابع یارانه حامل های انرژی اقدام کند.

سامانه تلفنی 111،کوتاه‌ترین راه ارتباط مردم با رئیس‌جمهور

روزنامه ایران درخبر اول نوشت:سامانه تلفنی 111 به منظور طرح مسائل و مطالبات مردم از دولت و ارتباط با رئیس‌جمهوری راه‌اندازی شده و مردم می‌توانند خواسته‌های خود را در این سامانه ثبت کنند. به گزارش ایرنا، با فعال شدن این سامانه تلفنی مردم می‌توانند در سفرهای داخلی رئیس‌جمهوری خواسته‌های خود را ثبت کرده و از همان طریق آن را پیگیری کنند. براساس این گزارش، این سامانه به منظور حفظ شأن و کرامت مردم راه‌اندازی شده و آنان در جریان سفرهای رئیس‌جمهوری و دیدارهای مردمی می‌توانند به جای دادن نامه به رئیس‌جمهوری، خواسته خود را در این سامانه ثبت کرده و پس از آن از طریق کارشناسان آن را پیگیری کنند.

بازداشت یک امریکایی به جرم قاچاق اطلاعات به ایران

ایران درخبر دیگری آورده:دادستان منطقه ایالت کانتیکت امریکا یک نفر را به اتهام قاچاق اطلاعات مربوط به جنگنده‌های F-35 به ایران محکوم کرد. به گزارش فارس به نقل از راشا تودی، مظفر خزاعی که از سال 1991 شهروند امریکایی محسوب می‌شود، 9 ژانویه در فرودگاه نیوجرسی در حین سفر به تهران بازداشت شد و دادستانی امریکا ادعا کرد که او در ماه نوامبر قصد داشته یک محموله را با کشتی به ایران ارسال کند که در آن کتابچه‌ها، برگه‌های مخصوص و دیگر لوازم مربوط به اطلاعات جنگنده F-35 وجود داشته. البته او قبلاً به جرم قاچاق کالاهای تقلبی در بین ایالت‌های امریکا نیز محکوم شده بود.

اعتراض به «هیکل» به دلیل حمایت از ایران

روزنامه ایران نوشت:شنیدیم که محمد حسنین هیکل روزنامه نگار مصری چند روز پیش درگفت‌وگو با سی بی‌اس درباره مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه اظهارنظر کرده بود که به مذاق روزنامه‌های بحرینی و اماراتی خوش نیامده و هجمه تبلیغاتی‌ای را علیه او به راه انداخته‌اند. پایگاه خبری صوت المنامه، نوشته که «هیکل» به «مرحله خرفتی» رسیده. خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین هم گفته بود: اگر هیکل مدرکی برای ادعاهای خود دارد رو کند و اگر مدرکی ندارد سکوت کند.

بازداشت یک فلسطینی در رابطه با عملیات تروریستی مقابل سفارت ایران

ایران آورده :با خبر شدیم که دادستانی نظامی لبنان یک تبعه فلسطینی را که به اتهام دست داشتن در انفجارهای تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت بازداشت شده است، تحویل گرفت. به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری لبنانی، «ع. م» یک تبعه فلسطینی است که به دست داشتن در انفجارهای تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت متهم است.

سلاح برای مداح جایز نیست

ایران نوشت:خبر رسیده که اگرچه شاکی محمود کریمی مداحی که تیراندازی وی خبرساز شد، از شکایتش انصراف داد اما حواشی این حادثه همچنان ادامه دارد. در جدیدترین خبر، نایب رئیس خانه مداحان حمل سلاح برای مداحان را جایز ندانست. به گزارش ایلنا، «حسن آهی» ضمن رد بیانیه تازه خانه مداحان گفت: ما نمی‌دانیم آقای کریمی به جز شغل مداحی چه کاره است؟ شاید ایشان کارمند جایی هستند که باید اسلحه داشته باشند. اینکه مداح باید سلاح حمل کند چیز بی‌ربطی است و جایز نیست اما شاید او شغل دیگری دارد که به واسطه آن شغل اجازه حمل سلاح داشته.

احتمال دیدار ظریف و اشتون در حاشیه اجلاس مونیخ

ایران دست آخر نوشت:دعوت وزیر امورخارجه از کاترین اشتون گویا با موافقت ضمنی او همراه شده. این در حالی است که قبل از حضور اشتون در تهران، این دو نفر ممکن است در حاشیه اجلاس مونیخ یا اجلاس داووس که یکی 5 فوریه و دیگری 22 ژانویه برگزار می‌شود با یکدیگر دیدار کنند. چرا که هر دو آنها از مهمانان این اجلاس‌ها هستند.

درخواست استراو برای دیدار با خاتمی

روزنامه تهران امروز نوشت:منصوری آرانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- انگلیس در گفت‌وگو با روز نامه «اعتماد» درباره سفر جک استراو گفت: گروه دوستی پارلمانی انگلستان پیش از سفر به ایران جهت تنظیم دیدارهای خود در تهران با ما تماس گرفته و اعلام کردند که می‌خواهند با آقایان هاشمی‌رفسنجانی، محمد خاتمی، روحانی، لاریجانی و همچنین برخی فعالان سیاسی دیدار داشته باشند. ما نیز در پاسخ به این درخواست با بیان شرایط و فضای ایجاد شده امکان چنین دیدارهایی را غیر‌ممکن خواندیم و اعلام کردیم که در چارچوب پروتکل‌های بین‌المللی رفتار و تا حد امکان در رفتار خود دقت کنند تا کمترین حاشیه‌ای ایجاد نشود.

مشاوران روحانی حاشیه‌سازی نکنند

تهران امروز آورده:محمدابراهیم رضایی نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به اظهارات مشاور رئیس‌جمهور در ارتباط با انتخابات مجلس دهم، اظهار داشت: مشاوران رئیس‌جمهور با اظهارات خود برای دولت حاشیه‌سازی نکنند و این به مصلحت دولت نیست که دستخوش شیاطینی شود که تلاش می‌کنند تا روابط مجلس و دولت را بسیار تیره و بد جلوه دهند.

لغو عضویت احمدی‌نژاد از جمعیت ایثارگران

تهران امروز نوشت:محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان از جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی لغو عضویت شده است. فدایی ضمن بیان این خبر افزود: احمدی‌نژاد پس از ریاست‌جمهوری دوره نهم، دو جلسه بیشتر در این تشکل شرکت نکرد و در دوره دوم نیز در هیچ جلسه‌ای حضور نیافت و از این رو عملا لغو عضویت شد که باتوجه به حضور وی در کسوت ریاست‌جمهوری این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده بود.

نامه علی لاریجانی به دادگاه ابلاغ شده است

روزنامه تهران امروز آورده:یکی از وکلای مدافع فاطمه هاشمی گفت: نامه رئیس مجلس به رئیس دادگستری استان تهران مبنی بر اینکه از فاطمه هاشمی شکایتی نکرده به دادگاه ارائه شده است. سیدوحید ابوالمعالی گفت: به‌رغم ارائه این نامه به دادگاه و با گذشت حدود یک هفته از برگزاری دادگاه موکلم، هنوز رای این پرونده صادر نشده است.

نامه برای عفو معلمان در بازداشت

تهران امروز نوشت:علی اصغرفانی وزیر آموزش و پرورش، در نامه‌ای از رئیس قوه قضائیه درخواست کرد با توجه به مناسبت‌های پیش رو، تعدادی از معلمانی که در بازداشت به سر می‌برند و حکم قضایی دارند مورد عفو قرار گیرند.

دلیل لغو سخنرانی نهم دی سعید جلیلی

تهران امروز نوشت:طاها هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد درباره لغو سخنرانی سعید جلیلی به مناسبت ایام 9 دی گفت: یکی از تشکل‌های این دانشگاه شخصیتی را برای سخنرانی در این واحد دعوت کرده بود که رئیس دانشگاه به دلیل ایام امتحانات و نیاز دانشگاه به دور از آرامش و دور از تنش با برگزاری این برنامه از ابتدا موافقت نکرده بود و البته این مسئله در رسانه‌های مختلف به شکل دیگری منعکس شد.

توهین به آیات قرآن در مسابقه مدل لباس

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در یک مسابقه "مدل لباس" که در سرزمینهای اشغالی برگزار شد به آیات قرآن کریم، توهین شده است. یکی از زنان شرکت کننده در این مسابقات که از سوی دانشکده "شنکار" در رژیم صهیونیستی برگزار شد، دامنی بر تن کرده بود که آیات قرآن مجید برروی آن دیده می‌شد. تصویر این لباس زنانه که موجب هتک حرمت آیات قرآن کریم شده، به سرعت در فضای مجازی جهان اسلام و جهان عرب منتشر شد و با اعتراض و واکنش شدید افکار عمومی مسلمانان مواجه گردید. در پی اعتراض شدید مجازی مسلمانان به این اقدام، برخی از رسانه‌های صهیونیستی با هدف کاهش اعتراضات، مدعی شدند طراح این لباس یک دختر عرب تبار بوده که در این دانشگاه مشغول تحصیل است.

لحظه تدفین شارون زمین لرزه‌ای سرزمین‌های اشغالی را لرزاند

جمهوری اسلامی آورده:رسانه‌های اسرائیلی با انتشار گزارشی در مورد مراسم تدفین "آریل شارون" نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، فاش کردند که لحظه تدفین وی، زمین لرزه‌ای سرزمین‌های اشغالی را لرزاند. به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، بیشترین منطقه‌ای که این زمین لرزه را احساس کرد، منطقه "الجلیل" و شمال دریاچه "طبریه" بودند. براساس اطلاعات منتشر شده توسط این رسانه‌های صهیونیستی، قدرت این زمین لرزه 5/3 ریشتر بوده است. خبر وقوع زمین لرزه در زمان مراسم تدفین "شارون"، فوراً در فضای مجازی منتشر شده و بسیاری از کاربران، از این خبر استفاده کرده‌اند تا "آریل شارون" را مورد حمله و انتقاد قرار دهند. برای نمونه برخی از کاربران نوشته‌اند: "شارون" به قدری جنایتکار بود که حتی زمین هم حاضر نبود جسدش را تحویل بگیرد و با لرزیدن، اعتراض خود به دفن کردن شارون در زمین را نشان داد.

چندهزار ایرانی در جهان زندانی‌اند

روزنامه قدس به نقل ازسایت الف نوشت: خبرها حاکی است که حدود سه‌هزار ایرانیدر کشورهای مختلف جهان در زندان هستند.

کیف‌خبرساز محافظان روحانی

قدس از قول الف آورده: محافظان رئیس جمهور کشورمان در اولین سفر استانی روحانی از کیفهای محافظ موسوم به سپر تاشو برای محافظت از وی در استقبال مردمی استفاده کردند؛ کیفهایی که چندی پیش در دست محافظان سید حسن نصرا... دیده شد.

زمان سخنرانی روحانی در اجلاس داووس

قدس آنلاین نوشت:: براساس اعلام برگزار کنندگان اجلاس سالانه داووس، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان روز پنجشنبه سوم بهمن ماه در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

اولین زن سخنران پیش از خطبه ها

قدس به نقل ازتسنیم نوشت: سعید متصدی معاون محیط ‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به فرا رسیدن هفته هوای پاک، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفته جاری، سخنرانی می‌کند.

آمریکا به ایران نیازمند است اما نمی‌تواند آشتی کند

روزنامه کیهان نوشت:یک روزنامه آمریکایی تاکید کرد کاخ سفید برای عبور از مشکلاتش در خاورمیانه به ایران نیازمند است اما نباید معامله با ایران را با تنش‌زدایی و آشتی اشتباه بگیرد.روزنامه واشنگتن‌پست در تحلیلی به قلم ری‌تکیه از اعضای شورای روابط خارجی نوشت: آمریکا بهتر است با ایران تعامل داشته باشد اما آشتی ممکن نیست. آمریکا هرگز نتوانسته بدون حقه و نیرنگ کنترل سلاح هسته‌ای را دنبال کند. امروز چالش واشنگتن این است که تاریخ را نادیده بگیرد و در حالی که جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی را خنثی می‌کند با ایران به توافق هسته‌ای برسد.

تکیه ادامه می‌دهد: آمریکا می‌خواهد از مخمصه جنگ در افغانستان خلاص شود و به همکاری تهران برای این خروج نیازمند است. شاید به محض این که در مورد پرونده هسته‌ای به توافق برسند، بتوانند همکاری در امور دیگر را نیز شروع کنند. این امیدها با به قدرت رسیدن رئیس‌جمهور مصلحت‌اندیش ایران بیشتر شد. تلاش‌های آمریکا برای رسیدن به توافق می‌تواند احیانا موضع میانه‌روهای ایران را در سیاست خارجی و موضع آنهایی را که در داخل کشور خواستار تغییرند تقویت کند. اما سران حکومت دینی در تعامل با آمریکا کمتر هیجانی و احساساتی می‌شوند. آیت‌الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران به طور کلی همه تاکیدش در تمام سخنرانی‌هایش بعد از توافق هسته‌ای بر این بوده است که «ایران با قدرت، نفوذ آمریکا در منطقه مبارزه می‌کند و فعالانه در حال گسترش دادن سطح نفوذ خود در منطقه است». بر اساس سخنرانی‌های رهبر عالی ایران، قدرت امپریالیستی آمریکا افول کرده و دیگر قادر نیست نظم دلخواه خود را بر خاورمیانه متمرد و شورشی تحمیل کند. جمهوری اسلامی می‌خواهد خلأ قدرت در منطقه را پر کند.

عضو شورای روابط خارجی آمریکا می‌نویسد: بازیگران اصلی که سیاست منطقه‌ای ایران را تعیین می‌کنند، دیپلمات‌هایی نیستند که در ژنو مذاکره می‌کنند، بلکه سپاه پاسداران و بویژه سپاه قدس است. برای قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، تلاش برای بیرون راندن آمریکا از خاورمیانه از عراق شروع شد. این تلاش در سوریه ادامه یافته و تداوم حاکمیت خاندان اسد اکنون هسته مرکزی سیاست خارجی ایران است. کار آمریکا این است که محدودیت‌های سختی را از طریق مذاکرات بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال کند و از طریق اعمال فشار، جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای تهران را کنترل کند. لازمه این هدف دوم ترمیم ائتلاف‌های آسیب‌دیده در خاورمیانه است. گفت‌وگوهای استراتژیک و فروش سلاح دیگر کارساز نیست. آمریکا نمی‌تواند بدون ایفای نقش فعال در سوریه اعتماد متحدانش را بازیابد.

تکیه می‌افزاید؛ اغلب تنش بین آمریکا و ایران را به اختلاف بر سر برنامه هسته‌ای تهران نسبت می‌دهند. سالهاست که دیپلمات‌ها تلاش کرده‌اند که توازنی میان سانتریفیوژها و کاهش تحریم‌ها ایجاد کنند. مذاکرات با ایران در حالی ادامه یافته که ریاست‌جمهوری ایران دست به دست شده و از اصلاح‌طلبان به تندروها و حالا به مصلحت‌اندیشان منتقل شده است. هسته این درگیری ایدئولوژیک است؛ ایران نمی‌خواهد آمریکا موفق شود و آمریکا هم نمی‌خواهد تهران مستولی شود. اولین قدم برای در پیش گرفتن سیاست معقول در قبال ایران این است که توهم تنش‌زدایی و آشتی که اغلب با دیپلماسی کنترل سلاح همراهی می‌شود، کنار گذاشته شود.

گعده با اشرار مطبوعات با کدام هدف انجام شد؟!

کیهان آورده:چه خوب بود آقای هاشمی در دیدار انجمن موسوم به دفاع از آزادی مطبوعات، موضع خود را درباره این جماعت روسیاه که شماری از آنها هم‌اکنون به آمریکا و اروپا پناهنده شده‌اند، مشخص می‌کرد.روزنامه رسالت با طرح مطلب فوق نوشت: آقای هاشمی در این دیدار گفت «تلاش برای بی‌خبر گذاشتن مردم، بیهوده است. کسانی که از بیان حقایق می‌ترسند از سانسور در رسانه‌ استفاده می‌کنند.»محمدکاظم انبارلویی سردبیر رسالت خاطرنشان کرد: یک دهه پیش جماعتی روسیاه در همین مطبوعات کشور قلم می‌زدند، اما همه آنها رفتند در رادیو آمریکا، بی‌بی‌سی، رادیو زمانه و رسانه‌های اروپایی و آمریکایی استخدام شدند. مردم و نظام به آنها گفتند اگر برای آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها کار می‌کنید دلیلی ندارد در رسانه‌های دیداری و شنیداری و مکتوب ایران کار کنید. آنها هم صادقانه پذیرفته‌اند و رفته‌اند همانجایی کار می‌کنند که قبلا «پناهنده فکری» بودند.

 چه خوب بود آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار با انجمن دفاع از آزادی مطبوعات موضع خود را در برابر این جماعت روسیاه مشخص می‌کردند که بالاخره «با آنها» هستند یا «بر آنها»؟  چون همین اشرار مطبوعاتی بودند که نظام را به «سانسور» و «تلاش برای بی‌خبر گذاشتن مردم» متهم می‌کردند. آنها بودند که به کفر، الحاد و نفاق خود اعتراف داشتند و بی‌پروا می‌گفتند ما قانون مطبوعات را قبول نداریم. بعد رفتند دنبال اهانت به مقدسات مردم و تهمت زدن به نظام و مسئولین و برپایی فتنه سال 78 و 88. شد آنچه نباید می‌شد! یک دفعه مردم چشم باز کردند دیدند وزیر ارشاد دوران اصلاحات با جمعی مطبوعاتچی خودباخته در  رسانه بی‌بی‌سی سخن می‌گویند.

نویسنده با اشاره به سوابق برخی از اعضای انجمن مورد اشاره یادآور شد: یکی از اعضای محترم این انجمن، خانم فریبا داوودی مهاجر است که با فتنه 88 از کشور گریخت و در یک برنامه تلویزیونی در رادیو فردا رسما کشف حجاب کرد و پناهندگی فکری و سیاسی خود را به دشمن‌ترین دشمنان این مردم نشان داد. از دیگر اعضای محترم این انجمن، محسن کدیور و حسن یوسفی اشکوری هستند که به حکم دادگاه انقلاب خلع لباس شدند و سوابق معاندت‌ آنها با مردم و نظام و آموزه‌های دینی امام خمینی(ره) بر کسی پوشیده نیست. از دیگر اعضای محترم این انجمن، مرتضی کاظمیان و علی‌اکبر موسوی‌خوئینی می‌باشند که مدتهاست به خارج گریخته، ننگ پناهندگی را پذیرفته و در کشورهای اروپایی و آمریکایی مشغول سیر و سلوک سیاسی هستند. برخی دیگر از اعضای محترم این انجمن که در ایران هستند و در همین عکس که به همراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انداخته‌اند به جرم شرکت در فتنه 88 مدتها زندانی بودند.

انبارلویی آنگاه می‌پرسد: سوال بنده از آقای هاشمی رفسنجانی این است؛ این انجمن با این سوابق و با این اعضایی که در داخل و خارج، اوصافشان را گفتم چگونه می‌خواهند مردم را از بی‌خبری درآورند؟! چگونه می‌توانند مردم را آگاه کنند و جلوی سانسور را بگیرند؟! اینها با این کارنامه فکری و سیاسی نشان داده‌اند می‌خواهند سانسور آمریکایی را در کشور حاکم کنند و مبلغ و مروج فرهنگ آمریکایی باشند. سوال دیگر بنده این است که، وقتی برخی از اعضای محترم این انجمن در این نشست گفتند؛ «می‌خواهند برای تعمیق آزادی قلم در جامعه» تلاش کنند، از آنها نپرسیدند این آزادی قلم را چگونه می‌خواهند در جامعه تعمیق کنند؟ اینها دنبال چه آزادی هستند. این تعمیق یک ‌بار در آشوب 18 تیر 78 و یک ‌بار هم در فتنه سال 88 صورت گرفت و شما نتوانستید مردم و نظام را به زانو درآورید.

اعتراض گسترده رسانه‌ها به موضع افراطی آقای مشاور

روزنامه کیهان آورده:اظهارات افراطی مشاور رئیس‌جمهور با اعتراض رسانه‌ها مواجه شده است.اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد  در مصاحبه با روزنامه اصلاح‌طلب آرمان مدعی شده که 49/5 درصدی که در انتخابات اخیر به روحانی رای نداده‌اند، حامی بی‌قانونی و قانون‌گریزی هستند. او گفته است «شما فکر نکنید که یک نفر در مملکت وجود دارد که می‌گوید من قانون را قبول ندارم؛ بلکه این یک جریان مشخص بود که می‌گفتند ما قانون را قبول نداریم. اکنون 49/5 درصد آرا را شامل می‌شوند. این 49/5 آرا کسانی بودند که در مقابل جریانی که مقابل قانون ایستاد سکوت کرد. این 49/5 درصد سکوت کردند و نگفتند که تو بی‌جهت فکر کردی که می‌توانی قانون را قبول نداشته باشی».

این ژست قانونگرایی در حالی است که ترکان ام‌المشاغل کابینه محسوب می‌شود و در ماجرای شرکت نفتی پترو پارس نیز تحت مدیریت وی انواعی از تخلفات حقوقی و قانونی رخ داده بود.صراط نیوز می‌نویسد: در حالی که روحانی تلاش دارد به جلب نظر آن 49/5 درصدی که به او رای ندادند، بپردازد، اظهارنظرهای افراطی ترکان سبب تحریک همان افراد خواهد شد. آیا از این دست اظهارات، آبی جز خشمگین شدن افرادی که به روحانی رای نداده‌اند، برای دولت یازدهم می‌جوشد؟ آیا معنای اعتدال و دوری از افراط، اینگونه سخنان افراطی است که مردم کشور را با خط‌کش انتخابات به دو دسته تبدیل کند و دسته‌ای که به روحانی رای ندادند که نیمی از مردم کشور هستند را قانون‌گریز جلوه دهد؟ آیا معنای وحدت مدنظر دولت یازدهم، این است؟

از سوی دیگر وبسایت جهان‌نیوز با انتقاد از اظهارات ترکان نوشت: با خواندن اظهارات جناب ترکان سوالاتی به ذهن خطور می‌کند. آیا کسانی که به کاندیداهای رقیب رأی داده‌اند، قانون‌شکنند؟ ایشان به چه دلیل و با چه مجوزی حدود نیمی از مردم را به قبول نداشتن قانون، نظم و انضباط متهم می‌کنند؟ به نظر می‌رسد بعد از گذشت حدود هفت‌ماه از انتخابات، دیگر ماندن در فضای انتخاباتی چندان راه و روش مناسب و پسندیده‌ای نباشد. به خصوص اینکه بعد از هر انتخاباتی باید تلاش شود تا دو یا چنددستگی حاکم بر جامعه در زمان انتخابات پایان یابد و سعی شود تا شهروندان جامعه در قالب یک کلیت واحد قرار گرفته و تجلی یابند. ایشان برای چنین هدفی تلاش می‌کنند.

نویسنده در ادامه می‌پرسد: آقای ترکان اصولا برای شهروندانی که به جناب روحانی رای نداده‌اند حق و حقوق سیاسی و اجتماعی قائل هستند یا خیر؟ آیا این سخنان با رویه اعتدالی حاکم بر دولت یازدهم و سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر «مصمم بودن دولت برای تعامل با مجلس» همخوانی دارد و اصولا این نوع صحبت کردن منادی چنین پیامی می‌تواند باشد؟ جناب ترکان در حالی عنوان می‌کند که نمایندگان طرفدار خط‌مشی منسوخ شده دولت قبل هستند که همین مجلس بیشترین ایستادگی‌ها را در مقابله با رویه‌ها و سیاست‌های اشتباه دولت قبل داشت.در ادامه این تحلیل آمده است براساس آمار در سال اول مجلس نهم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، 4943 مرتبه به اعضای دولت دهم تذکر داده‌اند. نکته جالب این جاست که در این بین بیشترین تذکر را خود رئیس‌جمهور دریافت کرده است در واقع از این آمار سهم رئیس‌جمهور قبلی 668 مورد بود. این در حالی است که طبق گزارشی که معاون نظارت مجلس منتشر کرده، نمایندگان مجلس 1400 بار به وزرای دولت جدید تذکر داده‌اند و جناب ترکان باید به این سوال پاسخ دهند که اگر مجلس طرفدار رویه منسوخ شده دولت قبل بوده و هست پس چرا آن همه سوال و تذکر در یک سال اول تقارن دولت قبلی و مجلس نهم وجود داشته است؟

جهان‌نیوز آنگاه می‌نویسد: به نظر می‌رسد متاسفانه دولت چابکی و چالاکی لازم را در مقابله با مشکلات در حوزه‌های مختلف دارا نیست و این شائبه وجود دارد که برخی دولتمردان می‌خواهند شانه از بار مسئولیت خالی کنند.در همین حال سایت خبری مشرق به ارزیابی منشأ تخطئه مجلس از سوی دولتی‌ها پرداخت و با اشاره به نقض وعده‌های داده شده از سوی کسانی چون فرجی دانا وزیر علوم برای به کار نگماشتن فعالان فتنه نوشت: مجلس با وجود انتقادهای فراوان به کسانی چون زنگنه و فرجی‌دانا رأی اعتماد داد. با این وجود حجاریان در مصاحبه‌ای گفت دولت باید بتواند مجلس را منحل کند. پس از این‌ها بود که ترکان آن مصاحبه را علیه مجلس انجام داد و پس از آن نوبت به وزیر ارشاد (علی جنتی) رسید که در مصاحبه با الجزیره علیه مجلس و قوه قضائیه  حرف زد. این در حالی است که طیف حامی دولت پیش از این، عملکرد همین مجلس در قبال دولت قبلی (دهم) را نشانه صلابت و اقتدار مجلس می‌دانستند و از این  شأن و اقتدار مجلس تعریف می‌کردند. (روحانی پیش از این گفته بود که دولت قبلی شأن مجلس را حفظ نکرد و مجلس باید به رأس امور بازگردد.)

مشرق اضافه می‌کند: با این حال و در حالی  که ترکیب مجلس نهم همان است که بود و مجلس همان مجلس است اما با تغییر دولت و تصاحب پاستور انگاره تعریف از جایگاه مجلس مفهومی کاملا عکس به خود گرفته است و اکنون همان جریان علیه مجلس سخن می‌گوید.

مشرق آنگاه سوالی را مطرح می‌کند و می‌نویسد: با نگاهی به رویکرد جدید برخی وزرای دولت در تهدید نمایندگان مجلس این سوال مطرح می‌شود که آیا عدم کارآیی این طیف و به بن‌بست ‌خوردن وعده‌های داده شده توسط برخی وزرا دلیل قانع‌کننده‌ای برای برچسب زدن به نمایندگان و ممانعت از نظارت آنها خواهد بود؟ با توجه به اینکه دولت نتوانسته آنگونه که باید توقعات اقتصادی را پاسخگو باشد، ورود به این مباحث حاشیه‌ای همچون بحث انتخابات مجلس چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟

اندک اندک پیوند حلقه انحرافی با اصلاح‌طلبان رو می‌شود!

کیهان نوشت:سخنگوی ستاد اسفندیار رحیم مشایی، مدیر روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شد.به گزارش صراط، یکی از حامیان سینه‌چاک مشایی در سکوت کامل خبری و بی‌ سر و صدا به مدیر کلی روابط عمومی نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور منصوب شده است. به این ترتیب وحید.ش که در دولت دهم از نزدیک‌ترین افراد به مشایی محسوب می‌شد و نقش سخنگوی رسانه‌ای او را ایفا می‌کرد و به یکی از عناصر اصلی جریان خاص تبدیل شده بود، در دولت یازدهم نیز در سطح مدیر کلی باقی مانده است.نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور در سال 82 به صورت اسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتزع شد اما با توجه به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر هیات امنا نهاد کتابخانه‌ها و امضای حکم اعضا توسط وی، این مجموعه همچنان زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند.

«ش» با حمایت مشایی توانست در دولت دهم مناصب مهمی در خبرگزاری ایرنا، روزنامه ایران و نهاد ریاست جمهوری به دست آورد و بسیاری از حامیان مشایی را بر سرکار آورد.او در نهایت به عنوان سخنگوی ستاد مشایی منصوب شد و با وجودی که مشایی رد صلاحیت شد، «ش» اصرار داشت که ستاد وی تعطیل نخواهد شد.خاطرنشان می‌شود کسانی چون حمید میرمحمدی و از متهمان فساد 3 هزار میلیارد تومانی نیز در معاونت نوبخت (معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور) ابقا شده‌اند.

دلال مشهور ایرانی در کرسنت!

کیهان آورده:بر اساس اخبار منتشر شده «سیامک نمازی» (فرزند «باقر نمازی» از کارگزاران رژیم پهلوی) یکی از مدیران شرکت‌های ایرانی تشکیل شده با هدف جذب سرمایه‌های خارجی در دوره سازندگی، به تازگی مدیر برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت کرسنت پترولیوم دبی شده است.

پرونده این شعبه شرکت مشهور نفت و گاز فعال در دبی به علت «قرارداد گازی کرسنت» با شرکت ملی نفت ایران کماکان در مجامع بین‌المللی گشوده است.در آذرماه سال 1381، آقای حسن روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی با ارسال نامه‌ای خطاب به آقای سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور وقت، عملکرد بیژن زنگنه، وزیر نفت کابینه اصلاحات را در انعقاد قرارداد نفتی «کرسنت» بیرون از چارچوب قانون و از طریق «واسطه» دانست. روحانی این قرارداد را دارای آثار منفی برای جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرده بود.

با توجه به شرایط بسیار بد و ضعیف این قرارداد برای ایران، کرسنت در سال 1383 در آستانه لغو شدن قرار داشت اما هیئت مدیره وقت شرکت ملی نفت به ناگهان در این زمان با وجود عدم تامین منافع ملی، با انعقاد یک الحاقیه علاوه بر زنده کردن قرارداد فوق، امتیازات متعددی به شرکت اماراتی کرسنت اعطا کرد. بر این پایه مجلس هفتم نیز بر اساس اعلام نظر نهادهای مختلف نظارتی، کرسنت را به پرداخت رشوه به مدیران ارشد نفت متهم کرد.اکنون به نظر می‌رسد با توجه به روی کار آمدن بخشی از مدیران فعال در انعقاد قرارداد کرسنت این شرکت با استخدام دلال قدیمی چون سیامک نمازی تصمیم گرفته بر سر میز مذاکره احتمالی مجدد با مدیران شرکت ملی نفت ایران برای زنده کردن مجدد قرارداد کرسنت حداکثر هم‌آوردی قوا را داشته باشد.

نمازی از سال 1377 مدیرعامل شرکت آتیه‌بهار بوده است. این شرکت نقش بسیار مهمی در انعقاد بسیاری از قراردادهای نفتی خارجی از جمله استات‌اویل و توتال داشته است که دست کم بخشی از این شرکت‌های طرف قرارداد در ایران و کشور خود به پرداخت رشوه محکوم شده‌اند! هم‌اکنون برخی از اعضای این خانواده از جمله بیژن خواجه‌پور داماد نمازی‌ها مالک، موسس و عضو هیئت مدیره بزرگ‌ترین شرکت‌های نفت و گاز ایران هستند. سیامک نمازی و خواجه‌پور همچنین از دلالان رسمی روابط ایران و آمریکا در تشکیلات لابی‌گری نایاک وابسته به شورای روابط خارجی آمریکا است. بسیاری از مدیران مجموعه شرکت‌های آتیه همچون علی قزلباش و علیرضا امیدوار هم‌اکنون از مدیران بلندپایه شرکت‌های نفتی چون استات‌اویل و شل می‌باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شیر علی پاك نژاد
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
۰
۰
با سلام آقای تركان این چه حرفی اس كه فرمایش می كنید.این همه شفارش مقام معظم رهبری به وحدت بین اقشار مختلف مردم ایرا نو باز جناب عالی از آن حرفها می زنی از شما بعید است.اینحرف ها فقط دشمنان ملت ایران را شاد میكند. به هوش باشید وهوشیارانه عمل كنید.

نیازمندی ها