فروش گوشی‌های مسروقه به ۱۵۰ هزار تومان

موبایل قاپ‌های افغانی دستگیر شدند + عکس

اعضای دو باند بزرگ سرقت تلفن همراه و گردنبند قاپ در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۳۳۲۳۲
انهدام 2 باند بزرگ زورگیری در تهران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 28 خرداد امسال فردی با مراجعه به کلانتری 103 گاندی به مأموران اعلام کرد هنگام تردد در خیابان ولی عصر – روبروی پارک ملت، گردنبند وی از سوی سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت مورد سرقت قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت به شیوه گردنبندقاپی» و به دستور شعبه پنجم دادیاری دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در اداره هجدهم به کارآگاهان گفت: ساعت هفت عصر در گذرگاه عابر پیاده، مسیر جنوب به شمال خیابان ولی عصر – روبروی پارک ملت در حال تردد بودم که ناگهان متوجه شدم فردی از پشت سر اقدام به کشیدن و پاره کردن رشته زنجیر کرد و به سرعت به سمت خط ویژه اتوبوس شروع به دویدن کرد. چند ثانیه ای بیشتر طول نکشید که متوجه سرقت شوم اما این شخص که فردی جوان و حدود 20 ساله بود، سوار یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 شد و به سرعت از محل متواری شد.

شکار تصویر سارقان در لحظه فرار

وی با ارائه تصویر ضبط شده از سوی گوشی تلفن همراه یکی از شهروندان به کارآگاهان، افزود: با وجود آنکه نتوانستم هیچگونه واکنشی در برابر سارقان از خود نشان دهم، اما یکی از شهروندان که در ایستگاه اتوبوس ایستاده بود، توانست تا از صحنه متواری شدن سارق تصویری تهیه کند که فیلم را در اختیار من قرار داد.

شناسایی و دستگیری سارق سابقه دار

با بهره گیری از تصویر به دست آمده از صحنه سرقت، کارآگاهان اداره هجدهم موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار این اداره به نام «غلام . س» 22 ساله شدند که دارای سوابق متعدد کیف قاپی، گردنبندقاپی و موبایل قاپی در اداره هجدهم بوده و به تازگی از زندان آزاد و سرقت های خود را از سر گرفته است.

با شناسایی «غلام . س» و با بهره گیری از بانک اطلاعاتی مجرمین سابقه دار، آخرین مخفیگاه وی در منطقه اتابک شناسایی و در 24 آذر دستگیر شد. «غلام . س» که پس از مواجه حضوری با مالباخته و مشاهده تصویر فرار از محل سرقت چاره ای جز اعتراف نداشت، به سرقت گردنبند از مالباخته و همچنین دهها سرقت های مشابه گردنبندقاپی، سرقت گوشی های تلفن همراه و کیف قاپی اعتراف و اسامی همدستان خود به نام های «محمدرضا . الف»، «محمد . ر» و «فرشید . د» را نیز معرفی کرد.

دستگیری دیگر اعضای گروه

با شناسایی دیگر اعضای این گروه از سارقان، کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه دو متهم دیگر این پرونده به نام های «محمد . ر» و «فرشید . د» در منطقه شوش، این دو متهم را نیز در همان روز شناسایی، دستگیر و به اداره هجدهم منتقل کردند.

عضو چهارم این گروه از سارقان به نام «محمدرضا»، نیز دستگیر و در همان بازرسی اولیه از وی تعداد هشت دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی کشف شد.

 شناسایی اعضای دومین گروه سارقان

در ادامه اعترافات صریح متهمان به دهها فقره سرقت در سطح شهر تهران، «محمدرضا . الف» پس از انتقال به اداره هجدهم و در خصوص روز دستگیری اش به کارآگاهان گفت : 11 آذر با گروه دیگری از سارقان به نام های «رامین . س»، «حامد . س»، «حمیدرضا . ب»، «علی . ف» شروع به سرقت گوشی های تلفن همراه کرده و تنها در فاصله خیابان گاندی تا میدان هفت تیر، هشت دستگاه گوشی تلفن همراه مدل بالا را سرقت کردیم که تمامی گوشی های تلفن همراه نزد من بود. در خیابان قائم مقام، با سه دستگاه موتورسیکلت ایستاده بودیم که ناگهان گشت کلانتری به ما مشکوک شد. همگی اقدام به فرار کردیم اما مأموران با تیراندازی مرا دستگیر و تمامی گوشی های سرقتی را نیز توقیف کردند.

دستگیری اعضای دومین گروه سارقان

با توجه به اعترافات به دست آمده از اعضای اولین گروه از سارقان، کارآگاهان با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین و اطلاعات بدست آمده در خصوص محل های تردد اعضای دومین گروه سارقان در مناطق شوش، قرچک و مولوی، اعضای این گروه از سارقان را نیز دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

معاون مبارزه با سرقت های پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعترافات صریح متهمان به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف شهر تهران، دهها منطقه محل فعالیت این گروه از سارقین در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در قائم مقام فراهانی، گاندی، شریعتی، سهروردی، عباس آباد، مطهری، هفت تیر، پاسداران، بهار شیراز، سپهبد قرنی، فردوسی ، ولی عصر، تهرانپارس، کارگر، آزادی، 17 شهریور، ابوسعید، بهارستان، انقلاب و... شناسایی و در بررسی پرونده شکات نیز تاکنون دهها مالباخته شناسایی و پس از مواجهه حضوری با متهمان موفق به شناسایی آنها شدند.

سرهنگ علی غیاثوند با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان گفت: با توجه به تعدد سرقت های انجام شده از سوی متهمان و شناسایی آنها از سوی دهها مالباخته و احتمال سرقت های مشابه، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی مقام قضایی صادر شده است به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها