من ۲ سال است که داماد شده‌ام. با همسرم از طریق اینترنت آشنا شدم اما از شروع ازدواج، همسرم همیشه در حال پرخاشگری به خانواده من است و همیشه با هم بحث می‌کنیم. برایم ارزشی قائل نمی‌شود، در قبال این رفتارش چه برخوردی باید داشته باشم؟
کد خبر: ۶۳۳۱۶۰

سوال شما دارای زوایای مختلفی است.
یک موضوع اشاره شده در سوالتان پرخاشگری همسرتان است. ابتدا سعی کنید علت پرخاشگری را بررسی کنید و اینکه خود شما در بروز این پرخاشگری چه نقشی ایفا می‌کنید؟ مطمئن شوید که رفتار وی، ریشه در مشکلات دیگری دارد و رفتار شما سبب پرخاشگری او نیست. به حرف‌های همسرتان گوش دهید و در حل مسائل او را کمک کنید.
دلگرمی و حضور عاطفی شما برای همسرتان لذت بخش خواهد بود. احساس خود را در مسائل مختلف با وی در میان بگذارید. در این صورت همسرتان همراهی شما را بیشتر درک می‌کند. ضمن اینکه به همسرتان یادآوری کنید وی مهم‌ترین شخص زندگیتان است و شما سعی می‌کنید پایه‌های زندگیتان را مستحکم کنید، به شناسایی دلایل اساسی پرخاشگری او بپردازید.
اما یکی از آسیب‌های ازدواج‌های اینترنتی نبود زمان کافی و نداشتن شناخت مناسب طرفین از یکدیگر است. پیشنهاد می‌کنم زمان بیشتری را به شناخت یکدیگر اختصاص دهید. ورود به عرصه زندگی مشترک برای شما احتمالا با شتابزدگی همراه بوده و همین امر باعث بروز اختلاف نظر و حتی درگیری‌های فراوانی شده، پس بهتر است زمان بیشتری را برای با هم بودن در نظر بگیرید.
درباره ارزش قائل شدن همسرتان برای شما، به این نکته توجه کنید: محوری را در نظر بگیرید که در سمتی از آن نشانه‌های رفتاری گویای ارزشمندی و در سمتی از آن نشانه‌های رفتاری ارزشمند نبودن است. ملاک‌های شما برای ارزشمند بودن چیست و قضاوت شما درباره رفتار همسرتان در کجای این محور قرار می‌گیرد؟
بهتر است رفتار همسرتان را از شخصیت وی جدا بدانید. در این صورت خواهید دید که چطور یک سری از رفتارهای وی به اشتباه برای شما این تفکر را ایجاد کرده است که او برایتان ارزش قائل نیست و در نتیجه او را به کلی بد و بی‌توجه قلمداد می‌کنید!
فراموش نکنید در این شرایط اوضاع مناسبی برای یک ارتباط سازنده فراهم نمی‌شود. در صورتی که عمق مسائل را بیشتر از این می‌بینید با مراجعه به مشاوره به حل موضوع بپردازید|سیمین قربانی -کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده|

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها