یکی از پیکارهای مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ فوتبال قهرمانان اروپا، تقابل بایرلورکوزن آلمان و پاری‌سن ژرمن فرانسه است؛ مسابقه‌ای که هیچ‌یک تضمینی در کسب پیروزی در آن حس نمی‌کنند، اما معترفند اگر قرعه با آنها سر ناسازگاری داشت، دیدارهای بسیار سخت‌تری مقابل رقبایی به غایت قوی‌تر را برایشان رقم می‌زد. در نتیجه باید این قرعه و سرنوشت را پسندید و تائید کرد و گلایه‌ای نداشت.
کد خبر: ۶۳۲۸۴۹

شاید حضور ستاره‌هایی همچون زلاتان ابراهیموویچ، تیاگو سیلوا و ادینسون کاوانی درپاری سن‌ژرمن شانس برد و صعود تیم فرانسوی را که عمری چهل و چهار ساله دارد بیشتر جلوه بدهد، اما لورکوزن هم دو سه سالی است که احیاء شده و امسال هم در لیگ آلمان یکی از بهترین‌هاست و نیم‌فصل اول این لیگ را با رتبه دومی و در جایگاهی بالاتر از بوروسیا دورتموند به پایان رسانده است.

این تیم با استفان باین‌لیش صاحب گلزن ذاتی و چیره‌دستی است که هر تیمی در اروپا از داشتنش استقبال می‌کند. حرف‌های مربیان و مدیران دو تیم حاکی از رضایت از قرعه موجود و در عین حال ناشناخته بودن نسبی حریف و مبهم بودن سرنوشت از منظر آنهاست.

درست است هر دو تیم بازیکنان طرف مقابل را می‌شناسند، اما حس و برداشتشان این است که شاید نوعی غافلگیری در این مسابقات دوگانه رفت و برگشت دامانشان را بگیرد. لوران‌بلان، سرمربی سن‌ژرمن که تیمش در راه تکرار قهرمانی فصل پیش خود در لیگ فرانسه قرار دارد و از حضور یک موناکوی متمول و سرشار از مهره‌های نامدار جدید و از احیای لیل کوچک هم جا نخورده است، می‌گوید: «در این مرحله تمام مسابقات لیگ قهرمانان قاره دشوار است و چیزی به اسم بازی آسان وجود ندارد، اما باید اعتراف کرد قرعه ما می‌توانست بسیار سخت‌تر از این باشد. کافی است به این نکته توجه کنید بارسلونا به منچسرسیتی خورده که یک تیم بسیار فنی و قادر به خلق هر شگفتی است و با چنین نگاهی ما هیچ گله‌ای از قرعه‌مان نداریم و برعکس از آن راضی هستیم.»

در اردوی لورکوزن، هم احترام نسبت به حریف حس می‌شود و هم امید برای عبور از این مرحله و البته احساس اول قوی‌تر از حس دومی است.

رودی فولر، مدیر فنی مشهور لورکوزن که خود سال‌ها پیش با پیراهن مارسی فرانسه در این رقابت‌ها شرکت کرد، می‌گوید: «کار ما سخت است و این را فقط به دلیل حضور زلاتان ابراهیموویچ در اردوی رقیب نمی‌گویم، زیرا عناصر تهاجمی ناب دیگری همچون ادینسون کاوانی و ازه‌کیل لاوتزی هم در این تیم هستند و در نتیجه مشکل ما فقط زلاتان نیست. ‌سن‌ژرمن سال پیش هم فاصله زیادی تا یک پیروزی بزرگ برابر بارسلونا در یک‌چهارم نهایی نداشت و دو بازی پایاپای را مقابل رقیب قوی اسپانیایی‌اش انجام داد. با این حال ما با تدابیر و تدارکات لازم به میدان می‌رویم و می‌کوشیم حساب هر چیزی را از حالا بکنیم.»

قابل ذکر است دیدارهای رفت و برگشت این دو تیم به ترتیب بیست و نهم بهمن در بای‌اره‌نای لورکوزن و بیست‌و‌یکم اسفند در پارک دوپرنس پاریس برگزار می‌شود.

D.P.A / مترجم: وصال روحانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها