مکمّل‌های غذایی، فرآورده هایی هستند که از راه دهان مصرف می‌شوند (تزریقی نیستند) و حاوی موادی‌اند که به عنوان مکمّل در رژیم غذایی افراد استفاده می‌شوند. دربارۀ مصرف صحیح مکمّل‌های غذایی، با دکتر شیرین عادل، کارشناس تغذیه، گفت‌وگویی شده که از طریق ایران صدا می‌توانید دانلود کنید و بشنوید.
کد خبر: ۶۳۲۷۴۰
طریقه مصرف صحیح مکمل‌های غذایی |صوتی|

مکمّل‌های غذایی شامل این موارد یا مخلوطی از آن‌ها می‌باشند:
ویتامین‌ها
مواد معدنی
داروهای گیاهی
اسیدهای آمینه
عصاره یا جایگزینی برای مواد غذایی
شاید با خود تصور کنید چون هر نوع غذایی می‌خورید، ویتامین‌‎های مختلف را به بدن خود می‌رسانید. امّا همه‌ی داستان این نیست. با غذای معمولی نمی‌توان انواع پروتئین و ویتامین‌های لازم بدن را تأمین کرد. به همین دلیل باید مکمّل‌های غذایی را نیز در برنامه‌ی روزانه یا هفتگی خود بگنجانید.
البته به هیچ عنوان نباید مکمل‌ها را خودسرانه و بدون تجویز پزشک یا متخصص تغذیه مصرف کنید؛ چرا که استفاده از مکمّل‌ها نیز می‌تواند عوارضی دربرداشته باشد.
آنچه خواندید، گوشه‌ای از یک برنامه رادیویی به نقل از ایران صدا، با حضور دکتر پروین منصوری (متخصص پوست و بنیانگذار استفاده از لیزر پوست در ایران) و دکتر احمد شیبانی (رئیس سازمان غذا و دارو) است. در صورت تمایل به شنیدن موضوع مطرح شده می‌توانید از طریق گزینۀ «دریافت و ذخیره» آن را دانلود و ذخیره کنید تا آگاهی بیشتری در این زمینه به دست آورید.

-«دریافت و ذخیره»:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها