رئیس فدراسیون کوهنوردی در گفت‌وگو با جام‌جم:

کوهنوردی ویترینی برای عرضه ندارد

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: فدراسیون پیش از این نیز اعلام کرده بود که توان مالی اعزام ورزشکاران به جام جهانی ها را ندارد.
کد خبر: ۶۳۲۶۹۷
فدراسیون توان مالی اعزام به جام جهانی ها را ندارد

انتخابات فدراسیون کوهنوردی 19 آذر ماه، پس از 2 سال مدیریت به شکل سرپرستی، برگزار و رضا زارعی به عنوان رئیس برای 4 سال آینده انتخاب شد.

زارعی زمانی سکان هدایت این فدراسیون متشکل از رشته های مدال آور و همگانی را بر عهده گرفت که اسفند ماه سال جاری دو ورزشکار یخ نورد ایرانی قرار است در المپیک زمستانی سوچی شرکت کنند. هر چند که این دوره از مسابقات یخ نوردی در المپیک به شکل نمایشی برگزار خواهد شد، اما این انتظار وجود دارد که مسئولان ورزش ایران، از این فرصت برای به نمایش گذاشتن توانمندی و پتانسیل ورزش ایران، چه در بخش زنان و چه در بخش مردان کمال استفاده را ببرد.

در کنار بخش یخ نوردی، مدال طلای سنگنوردی که در سال جاری از سوی علیپور ورزشکار ایرانی برای اولین بار به نام ایران در جام جهانی کره به ثبت رسید نیز نشان از پتانسل بالای سنگ نوردی ایران با وجود عدم حمایت و برنامه از سوی فدراسیون داشت. هر چند که نه فدراسیون وقت و نه وزارت ورزش تامل و توجه خاصی روی این افتخار آفرینی هم نداشتند.

با انتخاب رضا زارعی این انتظار برای خانواده بزرگ کوهنوردی ایران به وجود آمده است که از این پس شرایط متفاوت تر خواهد بود و ما شاهد نگاه زیرساختی و اصولی بر رشته های مدال آور و همگانی خواهیم بود.

بر این اساس، رئیس جدید فدراسیون به جام جم ورزشی گفت: اولویت فدراسیون توجه به هر 2 مقوله مدال آور( سنگنوردی و یخ نوردی) و عمومی (کوهنوردی) است.

وی معتقد است که بخش مدال آور شامل نیروهای جوان است که نیاز به توجه ویژه دارد و باید در این بخش به شکل ساختاری کار شود که شامل برگزاری مسابقات قهرمانی و لیگ خواهد بود تا از این بین قهرمانان انتخاب و به رقابت های جهانی و آسیایی اعزام شوند.

وی افزود: در بخش عمومی نیز نیاز به کار است، چرا که اگر به حال خود رها شود حادثه آفرین خواهد بود.

رئیس فدراسیون کوهنوردی در خصوص اعزام ورزشکاران به جام جهانی کره با هزینه شخصی نفرات تصریح کرد: ابلاغ فدراسیون در چند سال گذشته این بوده که برای شرکت در جام جهانی ها هر ورزشکاری که این توان را در خود می بیند و قصد دارد تا رنکینگ خود را ارتقاء دهد می تواند با هزینه شخصی شرکت کند و فدراسیون نیز کارهای ثبت نام و گرفتن مجوز شورای برون مرزی را انجام دهد.

برهمین اساس در چند سال گذشته یخ نوردان و سنگ نوردان ایرانی با هزینه شخصی راهی مسابقات شده اند، به علاوه این که نباید فراموش کرد که فدراسیون توان مالی اعزام ورزشکاران به جان جهانی ها را ندارد، با این حال اعلام کرده است که ورزشکارانی که در این میادین مدال کسب کنند پس از بازگشت هزینه ها را دریافت خواهند کرد.

زارعی گفت: اولویت ما حضور در مسابقات جهانی و آسیایی است ،اما تامین هزینه اعزام به جام جهانی ها از توان مالی فدراسیون خارج است.

وی عنوان کرد: معتقدم که فدراسیون باید در گام نخست به برگزاری مسابقات داخلی توجه کند، مثلا 3 سال است که مسابقات یخ نوردی برگزار نشده است، در بخش سنگنوردی هم همینطور، باید به رقابت های داخلی توجه شود. همچنین قرار است از مربیان خارجی نیز استفاده شود.

زارعی در خصوص المپیک سوچی گفت: با توجه به این که این مسابقات هنوز در سیستم المپیک نیست و در این دوره به همت فدراسیون کوهنوردی روسیه و به منظور معرفی این رشته با مسئولان IOC  برگزار می شود، کمیته ملی المپیک ایران اعلام کرده که حمایت از ورزشکاران یخ نوردی خارج از چارچوب تعریف شده اش است، اما با این حال وزارت ورزش این مساعدت را با ما داشته که هزینه ای بالغ بر 20 میلیون تومان برای تیم اعزامی به سوچی تخصیص دهد.

رئیس فدراسیون در خصوص معرفی تیم مدیریتی خود عنوان کرد: با توجه به لزومی که درایجاد تغییر در ساختار کار گروههای فدراسیون وجود دارد، فعلا مشغول این کار هستم و در ادامه مسئولان بخش ها هم معرفی خواهند شد.

وی همچنین از تشکیل کمیته مسابقات در فدراسیون خبر داد.

      

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها