زن تبهکار که با پس دادن مدارک قربانانیانش از آنها مژدگانی می گرفت ، پس از دستگیری به دهها فقره جیب بری در مترو اعتراف کرد.
کد خبر: ۶۳۱۵۹۳
زن جیب‌بر از مالباختگان مژدگانی می‌گرفت

16 آذر امسال، ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه مترو امام خمینی (ره ) متوجه درگیری دو زن شدند که در بررسی اولیه ، یکی از این زن ها با طرح موضوع سرقت به شیوه جیب بری از آنها درخواست کمک کرد .

با انتقال این دو زن جوان به ایستگاه پلیس ، یکی از آنها در اظهارات خود عنوان داشت : در حال سوار شدن به قطار بودم که متوجه شدم این زن قصد دارد تا کیف پول مرا از داخل کیف دستی سرقت کند که با او درگیر شدم.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "جیب بری" و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 12 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

در اولین مرحله از آغاز تحقیقات ، هویت واقعی متهم به نام "یلدا . م"  25 ساله شناسایی شد که در اظهارات اولیه خود را به نام سحر حسینی معرفی کرده بود . یلدا  به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه جیب بری دارای سابقه بود.

همزمان با شناسایی هویت واقعی متهم ، کارآگاهان با بررسی یک دستگاه گوشی تلفن همراه به دست آمده در زمان دستگیری ، موفق به شناسایی یکی دیگر از مالباختگان زنی شدند که گوشی تلفن همراهش از سوی یلدا و به شیوه جیب بری ، در ایستگاه مترو و در همان تاریخ دستگیری متهم سرقت شده بود .

همزمان با شناسایی یلدا از سوی دو نفر از شکات ، زن جوان که چاره ای جز بیان حقیقت نداشت به دهها فقره "جیب بری" در داخل قطارها و همچنین ایستگاه های مختلف مترو شهر تهران اعتراف کرد  .

در ادامه رسیدگی به پرونده و در بازرسی از مخفیگاه "یلدا" در منطقه حصارک کرج ، علاوه بر کشف دهها کیف زنانه و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر کارآگاهان موفق به پیدا کردن یک لیست از اسامی افراد مختلف شدند .

با به دست آمدن لیست اسامی افراد و بررسی های بیشتر مشخص شد که این افراد همگی مالباختگانی هستند که مدارک شناسایی آنها سرقت شده و تصور می کردند که مدارکشان مفقود شده است. این افراد پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی و اطلاع از سارق بودن یلدا ، در اظهارات خود عنوان داشتند : تصور می کردیم که مدارک شناسایی ما مفقود شده و این زن در تماس تلفنی ، با طرح این موضوع که مدارک را پیدا کرده درخواست مژدگانی می کرد و ما نیز پس از پرداخت مژدگانی، مدارک را از وی تحویل می گرفتیم.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد ، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : از تمام مالباختگان به ویژه مالباختگان زنی که بدین شیوه و شگرد ، در سطح ایستگاه های مترو مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهم پرونده به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان پانزدهم خرداد مراجعه کنند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
۰
۰
فقط اعدام !
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها